Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   intapen van gewrichten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=459903)

damaetas 27-04-2003 20:38

intapen van gewrichten

weet er iemand een site waar er uitgelegd wordt hoe je je gewrichten kan intapen met sporttape?

(dokterdokter.nl had er al nix over :/ )

Qimm 27-04-2003 21:04

Citaat:

damaetas schreef op 27-04-2003 @ 20:38:
weet er iemand een site waar er uitgelegd wordt hoe je je gewrichten kan intapen met sporttape?

(dokterdokter.nl had er al nix over :/ )

uh.. geen idee eigenlijk... Wat wil je tapen dan? Je enkel? Want dat kan ik je zo uitleggen hoe dat moet, mot je me maar even meelen of pm-men ofzo.

koelkastje 27-04-2003 21:59

Knie Enkel Hand Duim Vinger
Deze komen van een handbalsite, als ik mijn vinger intape doe ik dat zelf wel iets anders, en dat zelfde geld voor de enkel. (Maar ik tape soms ook wel verkeerd..dus het kan ook aan mij liggen)
Misschien heb je er iets aan.

Leonoor 28-04-2003 06:37

Ligt er natuurlijk ook aan waar je last van hebt...'k denk dat je het beter aan je huisarts/fysiotherapeut kunt vragen, die kunnen ook kijken wat je hebt en als je het dan goed tapt, dan heb je daar veel meer aan dan 'gewoon' tapen (hoe dat moet staat vaak ook op de verpakking van de tape (iig op die van Hansasport)).

damaetas 28-04-2003 07:24

Citaat:

Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 07:37:
Ligt er natuurlijk ook aan waar je last van hebt...'k denk dat je het beter aan je huisarts/fysiotherapeut kunt vragen, die kunnen ook kijken wat je hebt en als je het dan goed tapt, dan heb je daar veel meer aan dan 'gewoon' tapen (hoe dat moet staat vaak ook op de verpakking van de tape (iig op die van Hansasport)).
maar dan zit ik daar uren: hallo kan u mij even vertellen hoe ik alles moet intapen? :s

thx koelkastje, kgaat ff kijk doen.

Leonoor 28-04-2003 07:31

Citaat:

damaetas schreef op 28-04-2003 @ 08:24:
maar dan zit ik daar uren: hallo kan u mij even vertellen hoe ik alles moet intapen? :s

thx koelkastje, kgaat ff kijk doen.

Je moet ook niet alles intapen, das niet goed. Als je overal last van hebt (en je weet niet waarvan), kan je je beter af gaan vragen waardoor dat komt en hoe je de oorzaak (ipv het gevolg) kunt verhelpen.

Als je verkeerd intapt ben je verder van huis. Je kunt dus één keer goed uit laten leggen, zodat je daarna (ongeveer) weet hoe het moet.

Qimm 28-04-2003 08:55

Taken KAN je behoorlijk fout doen! Als je het er nl gewoon maar omheen doet, net al verband, dan belemmer je de bloedtoevoer, en dat wil je echt niet.

Leonoor 28-04-2003 08:59

Citaat:

Qimm schreef op 28-04-2003 @ 09:55:
Taken KAN je behoorlijk fout doen! Als je het er nl gewoon maar omheen doet, net al verband, dan belemmer je de bloedtoevoer, en dat wil je echt niet.
Precies. Of dat je je het gewricht te vast zet of dat je het in een verkeerde houding zet...enz. enz. enz. Of dat je juist iets hebt wat je niet vast moet zetten, ook dan kan niet.

damaetas 28-04-2003 10:43

Citaat:

Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 08:31:
Je moet ook niet alles intapen, das niet goed. Als je overal last van hebt (en je weet niet waarvan), kan je je beter af gaan vragen waardoor dat komt en hoe je de oorzaak (ipv het gevolg) kunt verhelpen.

tis eigenlijk vooral voor als ik onderweg (wandeltocht)pijn heb

maarja, ik zal eens bij de dokter binnenlopen. of de fysio, die zal het beter weten vermoed ik.

jnieuwelaar 28-04-2003 19:29

Citaat:

damaetas schreef op 28-04-2003 @ 11:43:
tis eigenlijk vooral voor als ik onderweg (wandeltocht)pijn heb

maarja, ik zal eens bij de dokter binnenlopen. of de fysio, die zal het beter weten vermoed ik.

Dan kun je beter gewoon een steunverbandje aanleggen, in plaats van tapen. Die kunnen meestal geen kwaad. Kijk eens op wat sites voor vechtsporten. Daar wordt vaak preventief verbonden.

damaetas 29-04-2003 07:15

Citaat:

jnieuwelaar schreef op 28-04-2003 @ 20:29:
Dan kun je beter gewoon een steunverbandje aanleggen, in plaats van tapen. Die kunnen meestal geen kwaad. Kijk eens op wat sites voor vechtsporten. Daar wordt vaak preventief verbonden.
denkje? nouja, steunverbanden heb ik wel hoor

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.