![]() |
Alfred J. Kwak
...is echt geweldig. Er zullen wel meerdere topics hierover zijn, maar dat laten we maar even terzijde. Naar aanleiding van elke dag een aflevering op Yorkiddin' om 12;00 uur; Wat vinden jullie de beste aflevering(en) uit de serie?
ik persoonlijk vind de afleveringen dat alfred viool moet spelen om zieke kinderen weer beter te maken echt de beste, en de aflevering dat hij op een eiland met buitenaardse wezens terecht komt. Geniaal!!! |
ik vind die ene dat hij met dolf in de put zit, en die ene dat hij met die professor in een pyramide gaat, en die ene waar ze zon hardloopwedstrijd doen en die ene gans dope gebruikt leuk
|
Dat hele gedoe met de kraaienpartij was geniaal.
|
Jezus das echt lang geleden, en sorry nu kijk ik er echt niet meer naar.
|
Alfred ROELST :D (y)
ik kijk soms... :cool: |
Die reeks afleveringen met die buitenaardse wezens zijn cool.. Dan moeten ze walvissen redden geloof ik..
Ook die met dat eiland, wat later een schildpad lijkt te zijn is te cool voor woorden :) |
de kraaienpartij was echt tof :D kijk er weer geregeld naar
|
owjawoja zon aflevering dat alfredje in een vulkaan valt en dan zon stoere draak ontmoet (y)
|
Citaat:
Zie avatar. :o |
Ik heb een cd van Alfred en de zeeverkenners. :cool:
Oh en nog een cassettebandje van Alfred en een nachtmerrie ofzo. :confused: |
Ik zag het laatst nog op tv, echt jeugdsentiment (hoewel ik helemaal niet zo oud ben) ;) Vroeger vond ik het erg leuk (maar welke tekenfilm vond ik toen niet leuk :p), ook had ik een Alfredknuffel (nu nog steeds trouwens). :)
|
Citaat:
|
Maar die kraaienpartij is dus allemaal afgeleid van Adolf Hitler. Je ziet Dolf (die leider van die partij) dan met zo'n snorretje en zo'n strak gekamde haar coupe. Het is echt geweldig!
|
Citaat:
ehm, het leukste volgens mij aan afleveringen? ff denken, die olympiade denk ik, die was wel ok. en bij de zeeverkenners ook wel. en die kraaienpartij. en die latere verkiezingen... ow, en met dat schaakspel! waren er eigenlijk afleveringen die niet leuk waren??? |
Weet je als ik nu die serie kijk dan zie ik allemaal dingen die ik vroeger niet zag.
Over de apartheid (Winnie in Zuid-Afrika) Dolf kunnen jullie zelf wel raden corruptie etc. etc. Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.. |
ja inderdaad, daarom kijk ik ook weer :D
herman van veen is tof :) |
Citaat:
daarom is die serie ook zo goed, kinderen worden zo geconfrontreerd met de realiteit. mbv eenden. :) |
jaaaaaaaaaaa spetter spatter spater, lekker in het water, ga maar vast naar huis, hij komt een druppel later!!
laaaaalalalala !! geweldig! komt er ook een topic over vrouwtje theelepel? |
Citaat:
|
Die aflevering dat ze de haringen moeten gaan redden omdat kapitein stoppel een heel groot nieuw schip heeft!
En met het eiland dat een schildpad is, is ook tof. En die met de schaakkoniging oid... Én die met die geest uit de fles.... Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk van Alfred? |
veeeel
|
er zijn er 52
|
dan mogen ze van mij wel een dvd box uitbrengen! dat zou heeel cool zijn :)
|
DOLF is RECHTVAARDIG
|
ik herinner me van een hele tijd geleden (was 6 ofzo) toen was het altijd laat in de middag, dat hij in een put vastzat. maar wie is Dolf dan?
en de eerste aflevering was toch dat zijn ouders dood gingen en alfred met broertjes en zusjes overbleef? |
ik vind t altijd jammer als een tekenfilm stopt :(
als t zon suc6 ..waarom gaan ze er dan nie meer door? nieuwe afleveringen van alfred zou echt te gek zijn :cool: |
De eerste was zielig... :(
Ik vond die ene dat ze met z'n tweeën in de put zitten, en dat dolf z'n snavel gaat verven, echt kewl. |
Ik kijk het meestal 's morgens om kwart voor 8 ofzo, vooral die titelsong is leuk. En bijna alle afleveringen.. behalve die van de schaakkoningin..
|
Citaat:
alfred dwaalt af van zijn familie, familie merkt niet, steekt over, auto, boem, dood, alfred gaat wonen in een molen met henk en slaapt in een klomp. topserie (y) |
Citaat:
|
Jaaaa....Alfred is echt geweldig!! Ben het pas weer gaan kijken vanaf de eerste aflevering, wordt er helemaal nostalgisch van :rolleyes: Maar ik heb het vandaag gemist! Kan iemand me vertellen wat er is gebeurd? (na het vallen van de kraaienpartij)
|
dat met de kraaienpartij
en met dat eiland dat op een reuze schildpad ligt, ofzo was ook vet |
Dolf is rechtvaardig! :d
|
och och net om 12 uur was er ook weer echt een mega super aflevering. Een eiland dat een schildpad bleek te zijn. vet!!!
|
Ik heb gisteren thuis een HEEEEELE oude videoband gevonden met de eerste 2 afleveringen van AJK!! Die ga ik mooi gebruiken om met de studievereniging eens een Retro-tekenfilm avond te organiseren :D:D
|
Citaat:
ik vind het zelf ook mooi als z'n ouders worden over gereden....wel droevig...maar t is mooi gedaan :o (y) |
De eerste aflevering is echt leuk (y)
Als Alfred's vader en moeder elkaar ontmoeten :) Die heb ik ook op een bandje en kan ik dus letterlijk meepraten. |
Citaat:
|
Citaat:
Alfred kwak is echt niet het enige wat ie gedaan heeft ;) |
Citaat:
|
erhm die met die geest in de fles en dat ie de haringen gaat redden zijn erg leuk.maar ze zijn allemaal wel leuk ik vind het zo geniaal met die namen. Lispel de kwal ...... K.Rokodil :D
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die afleveringen met die kraaienpartij en die met die viool ben ik vooral later gaan waarderen. vroeger vond ik die met dat eiland dat een schildpad was erg leuk. en die met die poes met dat liedje doodeng. en die met winnie over apartheid geniaal, en er staat me ook nog een scene bij dat ze met zn allen in ene trein zaten, maar ik weet niet meer precies hoe dat ging en waar die bij hoorde. en die in het kasteel van de koning..
eigenlijk zijn ze allemaal briljant. |
Het was ook zo geweldig dat Alfred met een zwarte eend de winkel van een gans in wou, maar die zwarte eend mocht niet naar binnen, en toen werd Alfred ZO FUCKING BOOS en hij riep: "Nu ga ik alles in deze winkel kapot maken!!!" :D
Alfred=held |
Zulk soort tekenfilms heb je tegenwoordig gewoon niet meer (n) Ik doe er ook echt alles aan om mijn zusjes naar de alfred kwak videobanden te laten kijken. EN van david de kabouter enzo :)
Nu kijken ze heel de dag naar Fox Kids :( |
De hele serie is gewoon geniaal. De eerste aflevering is alleen zoooooo zielig. Ik vond volgens mij het tweede gedeelte van de kraaienpartij reeks leuk. En de haringe die ik hier al een paar keer gelezen heb. De aflevering waar Alfred wordt opgesloten in het kasteel van de koning als hij verdacht wordt van diefstal was best wel eng.
Maar de boodschap die achter de serie blijkt te zitten als je er zo naar terug kijkt, is natuurlijk geniaal |
jeugdherinneringen! :D :) Hij was zo leuk... Jammer dat hij op dit moment niet op TV komt voor me.
|
Alfred is cool!!
Ik vind de afleveringen met de kraaienpartij het coolste en dat hij met de professor in de pyramide gaat! :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13. |