![]() |
Shoegazer
ik zat vandaag iets te lezen over de band Slowdive, omdat ik wat nummers van hun album "Souvlaki" aan het downloaden was. toen las ik dat hun genre "Shoegazer" genoemd wordt. dus ik dacht, daar ga ik eens wat meer over opzoeken. toen vond ik dit :
Citaat:
wie is er bekend met dit genre en wat is je mening erover? |
Nooit van gehoord. Het klinkt als een schoenenmerk.
|
Voor mij is dat gewoon een vrij bekend genre en ik ken en waardeer dan ook de meeste bands die in dat stukje opgenoemd worden. Er bestaat trouwens ook een wat rustigere en dromerige variant van: slowcore (ook wel: sadcore, dream pop of ambient pop genoemd). Voorbeelden hiervan zijn o.m. Low, Codeine en Smog. Stuk voor stuk serieuze, melancholieke en hypnotiserende muziek.
|
Citaat:
dan ga ik dat ook maar eens proberen. |
up.. ofzo..
|
Hoi, op Fok! was een beter topic over shoegazerbands dus ik ben wel geinteresseerd geraakt.
|
Als de manier waarop je op het podium staat je genre al bepaald, dan is het einde zoek. Maar ff binnen het 'genre' slowdive en low (y)
en ja vergeet my bloody valentine niet.. np: Death Cab for Cutie - A Movie Script Ending |
oh ook nog leuke bands die in dit hokje passen:
built to spill archers of loaf lush |
oh en the boo radleys mag ik niet vergeten
|
Citaat:
|
nieuw soort schoenlepel?
|
Citaat:
|
zeker goeie band, heb er paar albums van. Maar ik (als ik dan toch hokjes gebruik) zou hun niet in dat hokje plaatsen. Vind hun meer iets zoals death cab for cutie.
|
Citaat:
|
misschien moet je het hokje dan eigenlijk wat groter nemen en het noise-pop noemen.
|
noise-pop mwah.
|
oude topics uppen de gexste.
ik zal soulseek es aan t werk zetten. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: