![]() |
*.lan aanmaken
Weet er iemand een programma (dns/dhcp/weetikhet) waarmee ik lokaal (dus voor 1 PC) zo kan maken dat ik zelf domeinen kan aanmaken (het gaat nu om *.lan toevallig) die gewoon naar 127.0.0.1 verwijzen.
Ik kan het wel via de hosts file doen, maar ik word gek ervan om voor elk subdomein dat te doen :) |
Tja, je zou je eigen DNS server moeten gaan draaien dan denk ik
|
Dat denk ik dus ook, weet neit of er al zoiets in winXP zit..
En als het niet is, welk is een goed :) Bij voorkeur een DNS-server die met mySQL werkt :) Voor UNIX zijn ze er, maybe ook voor windows :) |
PowerDNS voor UNIX, heeft MySQL support. Voor win32 weet ik niet.
|
Citaat:
ik hebbem geprobeerd maar vond 'm niet prettig (want hij wilde niet goed werken :D) |
waarom zou je dan je DNS info in een MySQL database zetten?
word dat niet ontzettend traag? |
Citaat:
Het zal toch uit een database moeten komen.. |
Citaat:
het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel dns lookups er gedaan worden, of je er iets van merkt |
Citaat:
Als je veel erin zet zal het geen reet uitmaken.. En zowiezo ben ik de enigste die er gebruik van maakt en dus naar mijn idee is de load zo verwaarloosbaar als wat :D |
mysql is veel sneller dan gewoon files, tenzij je er (grote) files in op gaat slaan (zie ander topic :P)
|
Citaat:
als je in dit geval geen database gebruikt, zoals bij mijn dns, word het direct vanuit een file uitgelezen, en dat is nog altijd sneller lijkt mij |
Citaat:
*denkt hoe hij het zal uitleggen* edit: nou, nog een poging dan... een mysql-select-query=sneller dan een file lezen en splitten, maar als je texten van meer dan 2kb een db zet wordt ie weer veeeeel langzamer.. |
Zowel MySQL als DNS daemons houden de DNS gegevens in het geheugen vast. Beide zijn snel genoeg voor normaal gebruik.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |