Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Angst om dood te gaan door ongeluk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=461386)

Missy_X 29-04-2003 10:40

Angst om dood te gaan door ongeluk

Ik heb de laatste tijd steeds angst als ik in een bus of auto of trein zit.
Ik ben zooo bang dat ze een ongeluk maakt en dat ik mn vriend en mn familie nooit meer zal terug zien.

Ik wordt er bijna panisch van..maar ik weet niet wat ik er zelf aan kan doen.

Leonoor 29-04-2003 10:48

Als ik het wist, zou ik het je vertellen.

Violence Fetishist 29-04-2003 10:54

misschien helpt het als je bedenkt hoe klein de kans wel niet is dat er iets gebeurt?

LacunaCoil 29-04-2003 11:11

Hoelang heb je die angst al? Is er misschien iets gebeurt dat je zo bang bent om een ongeluk te krijgen?

Leonoor 29-04-2003 11:17

Citaat:

rysdigital schreef op 29-04-2003 @ 11:54:
misschien helpt het als je bedenkt hoe klein de kans wel niet is dat er iets gebeurt?
Om voor mezelf te praten: nee.
Als dat hielp, dan was het geen probleem, hè? ;)

Missy_X 29-04-2003 11:49

Ja heb een treinongeluk meegemaakt..mijn wagon ontspoorde daarbij en de trein had een vrachtwagen aangereden. Verder niks van gewonden of doden maar ik was wel geschrokken.
En op tv zie ik dat er zoveel ongelukken gebeuren en dat maakt me gewoon ongerust.
Ik denk er echt teveel over na. Ik ben bijna para aan het worden. Ik zie nu al op tegen de busreis naar spanje die ik in augustus ga maken. Ik wou dat ik van te voren al wist dat we veilig weer terug komen.

Leonoor 29-04-2003 11:54

Citaat:

Missy_X schreef op 29-04-2003 @ 12:49:
Ik zie nu al op tegen de busreis naar spanje die ik in augustus ga maken. Ik wou dat ik van te voren al wist dat we veilig weer terug komen.
Ga je alleen of met iemand (je vriend ofzo?)?

Nomen-nescio 29-04-2003 13:55

Ik had dat ook na 'n ongeluk, tis bij mij vanzelf na 'n paar maanden over gegaan. Wanneer ik toen voor in de auto zat werd ik helemaal gek! Maar das nu (gelukkig) over. ( ben wel angstiger dan voorheen, maar niet meer bang in de auto, etc)

Ik zou niet weten wat je er tegen kunt doen, maar als dat ongeluk nog maar kort geleden gebeurt is, is ut niet zo raar dat je die angst hebt en gaat 't na 'n tijdje heus wel over..
hoop ik voor je dan :)

idmind 29-04-2003 18:18

Ik heb wel eens gehoord dat je door middel van gedachtekracht heel veel dingen kunt laten gebeuren. Dit heb ik nog niet veel meegemaakt in de praktijk maar wel een keertje ofzo.

Ik heb wel eens gehad dat ik heel erg kwaad op iemand was en deze echt slechte dingen toe wenste. Na een paar dagen werd deze persoon ernstig ziek… Toen ben ik een beetje gaan uitkijken met wat ik iemand door gedachtekracht toe wens.

Het zou kunnen zijn dat je juist door te denken dat je een ongeluk zou kunnen krijgen en dat heel sterk denkt, dat je het daarmee naar je toe haalt terwijl als je sterk denkt aan dat je veilig bent, dat je dat dan ook bent….

Maar misschien is dit wat vaag. Mijn ervaring is dat je met gedachtekracht moet oppassen…

moon 29-04-2003 19:46

Ik weet niet zo heel goed wat je aan die angst zou kunnen doen. Volgensmij is het wel heel belangrijk dat je je niet laat lijden door die angst (dat geldt voor alle angsten overigens). Ik denk dat het belangrijk is om evengoed regelmatig met bus en trein te gaan, hoe moeilijk dat ook is. Maar hierdoor leer je met die angst om te gaan en zul je zien dat er in de meeste gevallen helemaal niks mis gaat. Ik denk dat het zowiezo belangrijk is dat je de eerste keer dat je weer met het openbaarvervoer gaat een bekende meeneemt want dan ben je niet alleen met die angst.
sterkte iniedergeval!

LaY-D-14 01-05-2003 13:32

Ik zou iig met wat mensen erover gaan praten...zal ook wel opluchten. en zorg dat als je met de trein, bus etc. gaat, je niet alleen gaat, maar met iemand die je vertrouwd zodat die gewoon btje met je kan praten onderweg...

LaY-D-14 01-05-2003 13:34

en je moet jezelf niet gek gaan maken door steeds te denken "ojee straks gebeurd er nog iets", maja sterkte!

Silverchoice 01-05-2003 22:29

Citaat:

Missy_X schreef op 29-04-2003 @ 11:40:
Ik wordt er bijna panisch van..maar ik weet niet wat ik er zelf aan kan doen.
Je kunt er zelf niks aan doen. Ik weet niet of dat je zal helpen, maar je kunt er gewoon helemaal niets aan veranderen. Als je hoort over bijvoorbeeld een vliegtuigongeval door een technische fout kun je dat zien als
1. puur pech voor die pasagiers die toevallig aan boord waren of
2. het lot
In de 1e situatie: waarom zou het jou moeten overkomen. Er zijn op een dag miljoenen mensen die reizen met bijvoorbeeld het vliegtuig. Het aantal ongevallen dat plaatsvindt is in verhouding daarmee slecht erg klein.
Als je erin gelooft dat alles vaststaat volgens het lot heeft het sowieso geen zin om je ergens druk over te maken. Je kunt de dingen toch nog veranderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.