![]() |
suikerziekte (of iets in die trant)
ik vroeg mij af wat suikerziekte precies is enzo, mijn moeder verdenkt mij namelijk van deze ziekte (of iig iets met mijn bloedsuikerspiegel) omdat ik heel snel moe ben en als ik eet het weer gaat, en omdat ik snel duizelig ben en vanochtend was ik gaan sporten, niet extreem veel ofzo en ik ontzettend duizelig werd en op een gegeven moment ook moest overgeven en alles.
nou word ik wel vaker van vanalles verdacht wat erg overdreven blijkt te zijn enzo, maar ik zou toch graag wat informatie erover hebben (tja, je moet tocht weten waar je van verdacht wordt om je ertegen te kunnen verdedigen! :D ) |
|
Wanneer je suikerziekte hebt, krijg je ook veel dorst.
Omdat je alvleesklier geen insuline aan kan maken, wat ervoor zorgt dat de glucose uit je bloed in het lichaam wordt opgeslagen, heb je steeds teveel suiker in je bloed. Dit plas je dus ook uit (op deze manier probeert je lichaam het bloedsuikergehalte toch nog op peil te houden), vandaar dat er van die urine-test-strookjes bestaan, waarmee je kunt controleren of je suikerziekte hebt.. die kun je denk ik wel bij de apotheek halen ofzo. Verder kun je natuurlijk ook naar de dokter gaan, om daar je bloed te laten controleren. |
Misschien herken je iets in deze symptonen?
Er is ook een site voor diabeten geloof ik.. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als je een andere ziekte hebt, bv. hypoglykemie kan je wel hypo's hebben. (btw. hypoglykemie kan voorkomen bij diabetici, bv door te veel insuline spuiten, maar er zijn ook mensen die doordat hun alvleesklier TE VEEL insuline aanmaakt een hypo krijgen, terwijl ze geen diabetes hebben--> dan heb je hypoglykemie ) |
Citaat:
klopt geen fuck van :D btw de symptonen die je geeft klinken n iet echt als suikerziekte! aangezien het belangrijkste symptoon toch echt veel drinken en veel plassen is! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53. |