Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Ze wil niet meer omdat ze me niet wil kwetsen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=461696)

Commondude 29-04-2003 16:21

Ze wil niet meer omdat ze me niet wil kwetsen

Stel een meisje voor met wie je heel goed kan opschieten, veel knuffelt aan elkaar hangt, streelt, hand in hand door de stad loopt en elkaar zoent. Ook doe je veel andere dingen samen met haar. Film kijken, uitstapjes maken, enz.
Maar ze is niet verliefd, ze vindt het gewoon fijn om dat te doen. En jij bent ook niet verliefd en je vindt het ook wel best zo. Je hebt geen relatie met haar en zij wil dit ook niet. Is dit normaal?

Maar op een gegeven moment raak je aan haar gehecht en begin je wel wat voor haar te voelen. Je laat dit ook doorschemeren, en ze merkt dit.

Om je niet te kwetsen en valse hoop te geven wil ze niet meer zoenen. Want ze is niet verliefd, en ze merkt dat jij dat wel wordt en wil je veel leed besparen. Dat is heel goed en verstandig van haar, toch?

Maar... is dit gedrag eigenlijk wel normaal, dat je zo als vrienden met elkaar omgaat? En hoe zou je er mee omgaan als je je in zo'n situatie zou bevinden dat je dan verliefd begint te worden?

Gothic 29-04-2003 16:40

ik zou precies hetzelfde doen... Er waren ongeschreven regels... jij hebt die overtreden, daarom kan het nu niet meer. Net als bv een geheime relatie, zodra die bekend wordt betekent dit vaak het einde, omdat het dan 'niet leuk meer is'.

SounD 29-04-2003 16:54

Ik vind het ook verstandig, zoenen maakt vaak veel gevoelens los en kan je valse hoop geven.

Normaal bestaat niet.
Het is eenband die jullie hebben en zolang je er niemand mee lastig valt kun je zelf precies bepalen hoe jullei band is en wat jullie wel en niet doen.

Probeer over die verliefdheid heen te komen, anders kan het je vriendschap vernielen.

succes!

Miss Helena 29-04-2003 16:56

Ik ben ook zo'n type dat nogal close is met vrienden/vriendinnen... Maar zoenen etc vind k nogal ver gaan... Tja, zij heeft jou duidelijk gemaakt geen gevoelens voor je te hebben, en ik vind dit een goede beslissing van haar. Tis lullig voor jou, maar ze is wel altijd eerlijk tegen je geweest door te zeggen dat het niet meer voor haar betekende dan vriendschap. Ik denk dat je n btje afstand zult moeten nemen, je gevoelens voor haar zijn anders dan die van haar voor jou.

Commondude 29-04-2003 17:58

Een beetje afstand nemen is de juiste beslissing he?

nare man 29-04-2003 18:55

Ja. Als je erop hoopt dat je het in de oude toestand kunt herstellen, moet je afstand nemen en hopen dat ze haar 'vertrouwen' in jouw weer herwint. En natuurlijk hopen dat ze er in de tussentijd niet met een ander vandoor gaat.

Oh, het is zo'n wankel evenwicht, die net-niet-relaties.

Commondude 30-04-2003 12:00

Ok, ja, ik denk dat ze er met een ander vandoor gaat inderdaad die aantrekkelijker is dan ik. Maar ze ging ook sowieso al met andere jongens zoenen af en toe dus. Wel vervelend zeg, ik zal haar missen! :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.