![]() |
Son
Son
Je leven net begonnen Een stralende zon Als een wereld overwonnen Het gevoel dat je alles kon Langzaam zag ik je stralen En de wereld werd warmer Nooit meer moest je dalen Met de mooiheid van marmer Hoger en hoger ging de zon Tot dat de storm opdaagde Waar de ellende begon De warmte wegjaagde Verduisterd door de wolk Verdween langzaam jij Als een geworpen dolk Niet meer bij mij Het werd stil De zon is weggegaan De wereld werd kil Hier nooit bij stil gestaan |
de tranen stromen over mn ogen
|
en wangen
|
en kin, zo op de grond
|
serieus..
|
vind hem mooi alleen dat marmer stoort me
verder is de beeldspraak wel kwel! gevoel is duidelijk en de vorm leest goed! |
Hmmh ik vind hem op sommige stukken te gerijmd...
Bijv: Verduisterd door de wolk Verdween langzaam jij Als een geworpen dolk Niet meer bij mij Vooral de zin: verdween langzaam jij, is gewoon aangepast omdat de rijm anders niet klopt.. Vind ik een nadeel.. Verder vind ik hem wel mooi hoor.. |
Citaat:
|
Ik sluit me bij de anderen aan :).
Het is een mooi gedicht, alleen marmer en dolk zijn jammer. |
Misschien hun je iets doen met armer?
"Want dan worden we armer?" Je hunt misschien die zin daarboven ook meeveranderen: "De aarde werd beter, en van kilheid armer." (Ik wil niet zeggen dat ik deze zelf goed vind, maar misschien kun je er iets mee!) Voor de rest vind ik hem goed, alleen dat je de zon langzaam zag stralen: Ik houd persoonlijk niet van langzaam. Maar dat kan ook aan mij liggen! |
Citaat:
en over dat langzaam, dit gedicht, geschreven voor mijn oppasjongetje die al op zun 7e dood is gegaan. dus hij was hier nog niet zolang.. daarom langzaam. en ook langzaam ging hij dood... (hij had kanker) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53. |