Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Deventer? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=462640)

Mackan 30-04-2003 14:55

Deventer?

Ik zit nu in HAVO 5 en wil volgend jaar HBO Toerisme gaan studeren. Ik moet nu alleen nog kiezen waar ik het ga studeren. Ik woon 20km. van Leeuwarden vandaan, maar Leeuwarden vind ik dus niks. Licht zo afgelegen enzo..Maarjah ik kan wel thuisblijven wonen enzo en dat scheelt dus geld, maar Leeuwarden is klote vind ik. Mijn tweede keus is Deventer. Ik weet dus echt niks van deze stad, maar zag net ff in de atlas en zag dat het wel mooi centraal in Nederland ligt. Maar is het een leuke stad?? En weet iemand ook waar ik dan huurwoningen vinden kan?? Ik wil namelijk niet in een studentenhuis. En in welke stad zou jij gaan studeren; Leeuwarden of Deventer?? danku

Vincent Vega 30-04-2003 17:37

Deventer lijkt me niet echt bijzonder hip, maar ik zag net op TV bij Koninginnedag dat ze wel onder andere een klimvereniging, een toneelvereniging en een oud-Hollandsche spelen-vereniging hebben. Leeuwarden lijkt me eigenlijk net zo goed niks. In Breda kun je ook HBO-toerisme doen geloof ik, dat is best een leuke stad.

Rabbi Daniel 30-04-2003 18:08

Citaat:

Mackan schreef op 30-04-2003 @ 14:55:
Ik zit nu in HAVO 5 en wil volgend jaar HBO Toerisme gaan studeren. Ik moet nu alleen nog kiezen waar ik het ga studeren. Ik woon 20km. van Leeuwarden vandaan, maar Leeuwarden vind ik dus niks. Licht zo afgelegen enzo..Maarjah ik kan wel thuisblijven wonen enzo en dat scheelt dus geld, maar Leeuwarden is klote vind ik. Mijn tweede keus is Deventer. Ik weet dus echt niks van deze stad, maar zag net ff in de atlas en zag dat het wel mooi centraal in Nederland ligt. Maar is het een leuke stad?? En weet iemand ook waar ik dan huurwoningen vinden kan?? Ik wil namelijk niet in een studentenhuis. En in welke stad zou jij gaan studeren; Leeuwarden of Deventer?? danku
*kuch*

Je zit in HAVO-5 en je moet in de atlas kijken om te weten waar Deventer ligt? :rolleyes:
Zeker nooit aardrijkskunde op de basisschool gehad?

Pfff, voor je overweegt aan een HBO-studie te beginnen kan je misschien beter eens goed de atlas gaan bestuderen. :rolleyes:

Je wil toerisme gaan doen, maar je weet niet eens waar Deventer ligt.

Weet je al op welk continent je woont?
Juist, Zuid-Amerika. Of nee, Nederland ligt toch in Azië?

Vincent Vega 30-04-2003 18:47

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 30-04-2003 @ 18:08:
[B]*kuch*

Je zit in HAVO-5 en je moet in de atlas kijken om te weten waar Deventer ligt? :rolleyes:

Pfff, voor je overweegt aan een HBO-studie te beginnen kan je misschien beter eens goed de atlas gaan bestuderen. :rolleyes:

Ik heb eigenlijk ook geen idee waar Deventer ergens ligt, volgens mij is dat vrij normaal. Het zou toch wat zijn als iedereen moest weten waar kneuterige provinciestadjes precies gesitueerd zijn.

Krummeltje 30-04-2003 18:50

Citaat:

Vincent Vega schreef op 30-04-2003 @ 18:47:
Ik heb eigenlijk ook geen idee waar Deventer ergens ligt, volgens mij is dat vrij normaal. Het zou toch wat zijn als iedereen moest weten waar kneuterige provinciestadjes precies gesitueerd zijn.
Ik geloof dat Fleet Admiral zich nogal verheven voelt boven ons.

Krummeltje
- weet ook niet waar Deventer ligt.

Pla 30-04-2003 18:54

Ik weet waar Deventer ligt omdat mijn oma er woont, anders had ik het ook niet geweten.. En tegenwoordig hoef je niets meer uit je hoofd te leren, daar heb je een atlas voor, aldus een aardrijkskunde leraar bij mij op school.
Hij neemt tenminste de moeite om het op te zoeken.
Deventer ligt trouwens in Overijsel.

Studentje 30-04-2003 19:06

Ik ben met mijn vriendin naar de hogeschool in Deventer geweest en ik vond het niks. Ze vertelden notabene dat ze te weinig lesruimte hebben. Ook ben ik met haar naar de hogeschool in Enschede geweest, die echt stukken beter is. Verder is Deventer zelf niet saai, volgens mij. Maar heel bijzonder is het ook niet.

En als mensen niet eens weten waar Deventer ongeveer ligt, vind ik dat toch wel een beetje dom.

Thomas 30-04-2003 19:14

Citaat:

Vincent Vega schreef op 30-04-2003 @ 17:37:
In Breda kun je ook HBO-toerisme doen geloof ik, dat is best een leuke stad.
Dit kan ik beamen. Breda is een zeer leuke HBO studentenstad. Kijk anders maar eens op de site van de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer: www.nhtv.nl :)

Miess 30-04-2003 19:48

Citaat:

*kuch*

Je wil toerisme gaan doen, maar je weet niet eens waar Deventer ligt.

*kijkt in Atlas waar Zutphen en Deventer liggen*
Raar toch als je er niet zo ver vanaf woont dat je dan wél weet waar Deventer ligt. Het is dat ik het net heb opgezocht maar anders zou ik geen flauw idee hebben waar Deventer ergens in Overijssel zou liggen. Ik denk dat het idd vrij normaal is om dit niet te weten aangezien het nou niet echt een byzondere stad is ofzo, net zoiets als Gouda ofzo.

loenatikkie 01-05-2003 17:27

Hai,

Ik kom uit Deventer en het is een mooie stad, veel oude gebouwen, maar ik vind het zelf niet echt super leuk voor studenten, er zijn wel veel cafe's e.d. maar verder is het gewoon saai, ik zit ook in havo 5 en wil zo snel mogelijk weg hier :)

stefano 01-05-2003 17:40

Citaat:

Je zit te zeuren over mensen die niet weten waar Deventer ligt, maar zelf weet je niet eens in welk continent Nederland ligt, beetje zwak...

Thomas 01-05-2003 18:51

Citaat:

stefano schreef op 01-05-2003 @ 17:40:
Je zit te zeuren over mensen die niet weten waar Deventer ligt, maar zelf weet je niet eens in welk continent Nederland ligt, beetje zwak...
Fleet Admiral is gewoon een kneusje, laat hem. ;)

nare man 01-05-2003 19:19

Deventer is een leuke stad maar geen studentenstad...of je moet de combinatie IJsselland - café de Paap - café de Joffer aantrekkelijk vinden, wat ik me niet kan voorstellen :D

MCH 01-05-2003 20:09

Ik vind het vrij normaal dat je weet waar Deventer ligt. Jullie hebben toch topografie gehad op de basisschool?

stefano 01-05-2003 21:24

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef op 01-05-2003 @ 20:09:
Ik vind het vrij normaal dat je weet waar Deventer ligt. Jullie hebben toch topografie gehad op de basisschool?
Ik vind het ook vrij normaal dat je iets wat je 8 jaar geleden geleerd hebt weer vergeten bent...

Dr. Oetker 01-05-2003 22:22

Citaat:

Mackan schreef op 30-04-2003 @ 14:55:
Ik weet dus echt niks van deze stad, maar zag net ff in de atlas en zag dat het wel mooi centraal in Nederland ligt.
:cool:

Rabbi Daniel 01-05-2003 22:38

Citaat:

Studentje schreef op 30-04-2003 @ 19:06:
En als mensen niet eens weten waar Deventer ongeveer ligt, vind ik dat toch wel een beetje dom.
Ja.

Kom op mensen.
Ik weet zelfs waar Sneek, Roodeschool, Urk, Lemmer, Borne, Groenlo, Cuijk, Monster, Brunssum, Oss, Leerdam, Kruiningen, Wieringerwerf, Almere-Buiten, Rozendaal, Doorn, Aalsmeer en Heibloem liggen.

Noem eens een plaats met meer dan 15.000 inwoners, en ik garandeer je dat ik die ken.

Je moet wel heel erg slecht zijn geweest, wil je zulke plaatsen niet kennen.

Of ben ik een wonderpersoon? :confused:

Kom op, ik ken zeer zeker iedere plaats met meer dan 15.000 inwoners in Nederland.
En iedere plaats met meer dan 100.000 inwoners in Duitsland.
En iedere miljoenenstad van Europa.
En zo'n beetje alle belangrijke steden op de wereld.

Waar de ne*k heb jij op school gezeten als je niet weet waar Deventer ligt, een stad met 65.000 inwoners ofzo?

stefano 01-05-2003 22:42

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 01-05-2003 @ 22:38:
Ja.

Kom op mensen.
Ik weet zelfs waar Sneek, Roodeschool, Urk, Lemmer, Borne, Groenlo, Cuijk, Monster, Brunssum, Oss, Leerdam, Kruiningen, Wieringerwerf, Almere-Buiten, Rozendaal, Doorn, Aalsmeer en Heibloem liggen.

Noem eens een plaats met meer dan 15.000 inwoners, en ik garandeer je dat ik die ken.

Applaus voor jezelf! :rolleyes:

Studentje 01-05-2003 22:47

Citaat:

Wonderpersoon? Neuh. Freak? Ja.

de ballonnenman 01-05-2003 22:52

Citaat:

Ja.

Kom op mensen.

Kom op, ik ken zeer zeker iedere plaats met meer dan 15.000 inwoners in Nederland.

Waar de ne*k heb jij op school gezeten als je niet weet waar Deventer ligt, een stad met 65.000 inwoners ofzo?

waar de neuk maak jij zo'n probleem over als iemand niet weet waar deventer lig. :confused:
geef er zelf verder ook weinig om waar zo'n knakenstad ligt.

Thomas 01-05-2003 23:48

Citaat:

Waar ligt Oisterwijk?

En niet snel in de atlas kijken. ;)

loenatikkie 02-05-2003 11:15

Citaat:

Ja.

Kom op mensen.

Deventer heeft al zo'n 80.000 inwoners :)

Miess 02-05-2003 17:25

Citaat:

Ja.

Kom op mensen.

Ach, als je zo'n saai leven hebt dat je dat uit je hoofd gaat leren en mensen hiermee lastig gaat vallen op het forum, dan kan ik daar alleen maar medelijden mee hebben. Bij deze mijn medelijden betuigd.

Pla 02-05-2003 18:44

@ Fleet Admiral, en waar mag de gemeente Monster dan wel liggen?

Edit: dan moet je dus niet in je atlasje kijken, en vertel me ook alle bijzondere delen van dit dorpje maar, en graag het aantal inwoners? Ja? Bedankt.

bloffan 02-05-2003 22:56

hehe, ik heb vroeger op de basischool nog ouderwets topografie gehad dwz gewoon domweg plaatsnamen en hun locaties erin stampen, maar ik weet ook niet meer elke plaats boven de 15000 precies te situeren.
Maar het lijkt me wel dat je moet weten dat Deventer in Overijssel ligt.

titani^m 02-05-2003 23:43

Citaat:

bloffan schreef op 02-05-2003 @ 22:56:
hehe, ik heb vroeger op de basischool nog ouderwets topografie gehad dwz gewoon domweg plaatsnamen en hun locaties erin stampen, maar ik weet ook niet meer elke plaats boven de 15000 precies te situeren.
Maar het lijkt me wel dat je moet weten dat Deventer in Overijssel ligt.

Overijssel? Grapjas ;)

Studentje 03-05-2003 12:55

Citaat:

titani^m schreef op 02-05-2003 @ 23:43:
Overijssel? Grapjas ;)
:confused:

stefano 03-05-2003 14:51

Citaat:

titani^m schreef op 02-05-2003 @ 23:43:
Overijssel? Grapjas ;)
Waar ligt het dan volgens jou :confused:

Runaat 06-05-2003 15:18

Deventer ligt hier heel dichtbij.. Op de grens van Gelderland Overyssel

Studentje 06-05-2003 16:43

Citaat:

Runaat schreef op 06-05-2003 @ 15:18:
Deventer ligt hier heel dichtbij.. Op de grens van Gelderland Overyssel
Niet op de grens. Bij de grens. En dan aan de kant van Overijssel.

Balance 06-05-2003 19:12

Citaat:

Nee. Eerder een zeikerd ofzo.
Man, zet je d'r overheen dat niet iedereen een geheugen heeft dat 7 of 8 jaar teruggaat (de periode waarin je leert waar Deventer ligt).

Ontopic: Leeuwarden lijkt mij leuker dan Deventer. 't Lijkt me gewoon meer een studentenstad, al ben ik in beide plaatsen nog nooit geweest.
Bedenk je anders eerst of je nou eigenlijk thuis wil blijven wonen of niet. Volgens mij is dat namelijk een beetje waar je tussen twijfelt en niet tussen de steden. Of heb ik het mis?

Mindfields 06-05-2003 20:02

Deventer is meer een gat volgens mij :)

Ik zou iig voor Leeuwarden kiezen.

Mindfields 06-05-2003 20:03

Citaat:

Wawl schreef op 01-05-2003 @ 23:48:
Waar ligt Oisterwijk?

En niet snel in de atlas kijken. ;)

Noord Brabant toch?

Runaat 07-05-2003 11:30

Citaat:

Studentje schreef op 06-05-2003 @ 16:43:
Niet op de grens. Bij de grens. En dan aan de kant van Overijssel.
Dat bedoel ik

Fatality 07-05-2003 21:15

Kom op zeg, Deventer was vroeger een belangrijke handelsstad, één van de belangrijkste steden van Nederland, daarnaast heet het 80.000 inwoners, daarnaast liggen er enkele belangrijke autowegen langs....

valt me een beetje tegen van jullie :)

Tease 25-08-2005 10:54

Citaat:

Vincent Vega schreef op 30-04-2003 @ 18:47 :
Euh provinciestadje? Deventer is nog behoorlijk groot en ligt dichtbij Apeldoorn of is dat ook te kneuterig?

Chloe Siere 25-08-2005 10:59

Citaat:

Tease schreef op 25-08-2005 @ 10:54 :
Euh provinciestadje? Deventer is nog behoorlijk groot en ligt dichtbij Apeldoorn of is dat ook te kneuterig?
:nono: Dit mag niet..

MCH 31-08-2005 07:41

Het is gewoon belangrijk om te weten waar Deventer ligt.

Dolores 31-08-2005 09:47

Nuttige up :rolleyes:

Maar dat mensen niet weten waar Deventer ligt zeg :eek: :eek:

martijn1985 31-08-2005 10:17

Citaat:

Tease schreef op 25-08-2005 @ 10:54 :
yooo...anders ga je ff een topic van meer dan 2 jaar oud uppen...lekker loos.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.