![]() |
evolutiesnelheid huiskleur
Weet iemand hoe snel huidskleur is geëvolueerd?
Toen de mens in het noorden kwam hadden ze onvoldoende vitamine-D opname doordat er te weinig UV werd doorgelaten door die donkere huid. Ik vermoed nu dat dat aardig snel moet zijn ontwikkeld omdat vitame D niet iets is wat je gemakkelijk kunt missen. - Dus sterke natuurlijke selectie... maar hoe snel? Weet iemand hoe snel het was? |
Het lijkt me iig dat het niet van vitaal belang was, aangezien er nu ook genoeg donkere mensen in Nederland wonen die gewoon blijven leven zonder extra maatregelen. En weet zijn juist de lichtere mensen naar het noorden getrokken omdat ze in het zuiden te snel verbranden en geen overlevingskansen hadden?
Het is trouwens sowieso een vrij nutteloos vraagstuk, maar goed: das mijn mening :) Misschien dat de Darwin-vinken je kunnen helpen, dat lijkt me een vergelijkbare situatie. |
Citaat:
Velen eten toch extra voedsel met vitamine-D en/of pillen ofzo. En vitamine-D was volgens mij erg belangrijk in groei en tekorten veroorzaakten daar ook problemen... En dat tweede... (je bent zelf beSLIST geen darwin-vink) :( een lichte huiskleur ontwikkeld niet als het individu daardoor constant verbrandt en huidkanker krijgt :mad: |
uit mijn hoofd 10.000 jaar voordat een zwarte uit zichzlef blank is geworden
het gaat echter veel sneller als hij alleen via blanke vrouwen kinderen krijgt |
er loopt toch echt tegenwoordig een rare alien rond die in 20 jaar tijd van zwart naar wit is gegaan, dus kan best snel ja :P
|
Citaat:
Dat zo veel mensen extra vitamine D namen was ik me trouwens niet van bewust, maar je bronen zullen wel betrouwbaar zijn ;\ |
23 Minuten... Exact!!
|
Citaat:
|
Citaat:
kan jij ook dat 10,000 jaar van ******** bevestigen? en @ je sig... ik denk dat het zo zou zijn: In the land of the blind, the one-eyed man is killed by a mob. |
Ik wou dat ik blank was
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ze met het vliegtuig zijn gegaan dan denk ik binnen een dag!
|
De kleur van mijn huis is trouwens baksteenkleurig!
|
Hmm ik moet idd van mijn moeder ook altijd extra vitamine D tabletjes innemen omdat mijn huid te weinig zon krijgt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |