![]() |
Zip SP -> uitlaat inkorten
heya, ik heb 'n Zippie SP (2001) met kapoette next... (van techigass) die heb z'n powwah op zo'n 7500 - 8500 liggen.... dit wik ik opschroeven naar 9000 - 10000 toeren... ik weet dat ik op dat toerental waarschijnlijk minder power zal hebben als nu, mar 't is wel goed voor me tops.... hoeveel moet ik uit 't expansievat halen? ongeveer?
thnx, Rob |
over het algemeen gaat je uitlaat er nooit echt op vooruit als je em gaat verbouwen, maar aangezien hij toch al stuk is heb je weinig te verliezen.
Waarom wil je je uitlaat INKORTEN? dan zou het toerenbereik zich in theorie alleen maar naa ronder verplaatsen, omdat een kortere uitlaat voor lagere toeren is, en een langere uitlaat voor hogere toeren... (Tenminste, dat is dan wat ik ervan denk te weten :D:p) Genesis |
Citaat:
hoe korter dat stuk hoe sneller die z'n terugkerende golf krijgt, dus oe meer toeren die zal moeten blazen voor die drukgolf op 't ideale punt komt... maar OP dat punt heb je brute powah :) |
laat ik 't anders voorzeggen...... mina = kortere bocht als pia... 'n c16 voor mina legt zo'n 1000 toeren hoger als 'n c16 op pia
maar hoe groot is dat verschil? |
je zoekt ook maar lekker zelf uit wat je met je uitlaat doet :p
|
Citaat:
Polini Alu 70 Wpoort (lichtgetuned om beter op de rest aan te sluiten) met 'n Yashu R / c16 en dat laten we voederen door 'n 21mm carbu van Dell Ortho.... dat word de basis iig... :) verder andere vertanding (legt ie wat lager in toeren met hogere top) en std. pretspul als Malossi MHR vario (misschien overrange) en datsoort klein spul :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |