![]() |
Hoe oud was je bij je eerste baantje?
Ik was 11 jaar en ging "Bakies papieren" bij een tomatentuinder.
5 gulden 80 voor 3,5 uur werk. Jullie? |
Ik was geloof 14 of 15.
Tomaten plukken (n) Ik weet ff niet of ik nou met 3.50 per uur of 4.50 per uur begon |
Vanaf m'n 14e werkte ik bij Media Expresse. Over het stickeren en bezorgen deed ik ongeveer 3 uur en ik verdiende er 28 gulden mee. Later deelde ik de wijk met een vriendin, toen deden we er ook zo'n beetje 3 uur over en verdiende ik 14 gulden.
|
15, dacht ik. :)
|
Huis-aan-huis-bladen bezorgen...'k zal een jaar of 15 geweest zijn, denk ik...ik was er ongeveer 1,5 uur per week aan kwijt en verdiende iets van ƒ7,- volgens mij. Maar mijn eerste 'echte' baantje vind ik meer mijn baantje bij de bakker, toen was ik 16...wat ik verdiende weet ik niet meer, wel dat het erg weinig was en dat ik veel te veel werkte (40+ uur per week oid).
|
ummm 11 maar wel bijna 12 toen ik begon
|
16 toen ik ging oppassen en 17 toen ik bij de ptt ging werken, waar ik nu net 1 keer gewerkt heb :)
|
13... iets voor mun 14de, in de bediening... 5 gulden per uur...
|
als een krantenwijk ook als baantje telt dan was ik 11 toen ik begon.
anders 13 -> stekjes knippen. |
ehm ik was 14 toen i kin de vakantie bij albert heiujn ging werken, ik verdiende 5,02 gulden per/uur
|
Vanaf mn 11e ging ik in vakanties met mn vader mee. Op mn 13e tijdje een krantenwijkje gehad. Op mn 15e ben ik gaan werken in een supermarkt, daar ben ik op mn 16e weer weggegaan en sindsdien (nou ja 2 dagen later) werk ik bij een anders supermarkt
|
net zo oud als nu :)
|
Met krantenbezorgen was ik 10 ofzo.. toen hielp ik mijn broer altijd mee (vond ik nog leuk ook) en dan verdiende ik weinig.. 2 gulden ofzo voor een half uur werk.
Mijn eerste 'echte' baan was bij een bollenbedrijf, 14 jaar en het verdiende 6,50 gulden |
15
|
14 jaar
Ik moest tien uur per dag werken en kreeg daar 30 gulden voor.. |
14, f3,50 per uur (n)
|
Vanaf dat het officieel mocht en kon, 13 dus. Ik liep (en vouwde) toen folders. Nog wat zomervakantiebaantjes gehad en na de zomervakantie (toen ik 15 was) ben ik gaan solliciteren bij een supermarkt en ben daar gaan werken, wat ik ook maar 9 maanden uit heb gehouden. Daarna 3 jaar in een fotozaak gewerkt. Nu thuiszorg + enquêteren (telefonisch, vanaf huis).
Wat ik verdiende met m'n eerste baantje weet ik niet meer. Trouwens, dat hing ook af van het aantal folders. Hoe minder folders, hoe minder ik verdiende enzo. |
Ik was 14,5. In een fotowinkel, en ik verdiende 5 gulden per uur.. Ik heb daar 1,5 jaar gewerkt
|
14, en verdiende f5,50 per uur ongeveer
|
Kwas 11 toen begon ik met folders bezorgen, kweet niet meer hoeveel ik verdiende.
Op me 14e bij de c1000, verdiende ongeveer 5 gulden per uur. op me 15e bij de wibra verdiende ook ongeveer 5 gulden per uur. vanaf me 16e tot januari dit jaar in de horeca, verdiende ongeveer 4 euro per uur (iets meer) |
11-Krantenwijk
13-Vakantiewerk(zomervakantie) 15-echte bijbaan, telemarketing. dat heb ik in totaal 1 jaar bij 1 bedrijf gedaan en een half jaartje bij een ander bedrijf en toen ben ik maar wat anders gaan doen. Ik zit nu een jaar in de horeca, bediening in een 4*-hotel met restaurant en zalen voor feesten. |
11- krantenwijk (s'ochtends)
13- vakantiewerk namelijk bollenpellen 16- dierenverzorgen |
16, toen ben ik drie weken cassière bij de C1000 geweest.
|
13, zaterdag- en vakantiewerk in de rozen. Ik kreeg 3 gulden per uur geloof ik...(n)
|
14 stomme krantenwijk die ik 7 weken gedaan heb waar ik ongeveer 10gulden mee verdiende per middag.
had hem alleen voor de donderdagmiddag en deed er 2 uurtjes over. toen wou die vent mij niet gaan uitbetalen en mijn vader dus vet kwaad is er heeen gereden heeft gezorgd dat die vent ging betalen en heeft gelijk gezegd dat ik er mee stopte. toen ik een week 15 was ben ik bij een supermarkt begonnen als vakkenvullen. en nu ben ik bijna 18 en werk ik er als cassiere in het weekend en savonds. |
13 -> oppassen, 5 gulden per uur geloof ik
6 1/2 -> bij de cafetaria waar ik nu nog steeds werk, inmiddels 5,40 euro p/u |
Ik was 16 jaar, zat ik aan de lopende band bij Yves Rocher.
|
ik had mijn eerste baantje toen ik 13 jaar was in de vakantie lelies schubben kreeg toen 5 gulden per uur.
|
14: Hotelkamers schoonmaken, begon met 7,50 per uur. Na een maand werd dat 8 gulden per uur.
15: Afwassen bij Golden Tulip: begon met 7,43 per uur ofzoiets. Daarna functie in de Banqueting gekregen. Laatse loon was 4,88 euro op 17 jarige leeftijd. |
Ik begon op m'n vijftiende; anderhalve maand voor m'n zestiende verjaardag.
|
ik was net 14 toen ik reclamefolders ging bezorgen. Ik verdiende ongeveer 120 gulden per maand en werkte dan tussen de 15 en 20 uur denk ik (maar mijn ouders hielpen me dan ook :))
|
15, media expresse
ik verdiende toen ong. 100 gulden per maand.. +/- 6 gulden per uur ofzo |
15
8 piek per uur, zwart werk dat is... in de keuken bietje gerechten maken enzo, totdat ze dr achterkwamen dat ik helemaal niet op de koksschool zat :p |
18 :o
|
Citaat:
|
zo jij wordt behoorlijk afgezet door je baas!je gaat toch niet 3en half uur ploeteren voor nog amper 3 biertjes??Ik was 12 en had een folderwijkie..zwart....twintig piekies in ongeveer 2 uur....
|
11, media expresse
14, bakker, waar ik nu nog steeds werk... |
14 --> prei planten (n)
|
ik was 11 toen ik brieven in enveloppen moest doen voor mijn vader voor de scheidsrechtersvereniging. Maar of dat een baantje te noemen is...
Op mijn 13e begon ik met prei poten en bessen plukken enzo. Toen ik 15 was kreeg ik mijn eerste echte officiële baantje: bij de HEMA brood, kaas, rookworsten ed verkopen... Sinds mijn 16e werk ik in de kroeg waar ik nu nog steeds werk. |
16 en ik ging achter de kassa werken
7 gulden 88 per uur meen ik en nu ben ik 18 en krijg ik 5 euro 20 ofzo |
ik was 14 en deed de media expres en verdiende per blaadje...De eerste dag was in december en er was sneeuw en ijzel..en ja hoor toen gebeurde het ik viel ik met me fiets maar wat er toen gebeurde....ik zag 100 gulden onder het sneeeuw liggen dus mij dag was weer goed voor die dag 30 gulden +100 gulden ;)
|
een jaar of 13 en kreeg 4 gulden voor 2 uur lang kranten rondbrengen, hiervan is ook maar de helft bezorgd :D
|
14 bij de albert heijn echt noooit meer ik heb het 1,5 week uit gehouden achter de kassa , het is echt niks voor mij.
|
euhm 15
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58. |