Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   angst (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=46352)

TUUTUU 08-04-2002 12:36

angst

weet niet precies of het hier hoor maar oke

hebbe meer mensen last van angst om in het middelpunt te staan,bijvoorbeeld spreekbeurt,presentaties iets zegge tegen een hele groep of iets voor doen als iedereen naar je kijkt

ik heb daar erg last van en wil manier wete om het weg te krijge,denk zelf dat ut eigelijk niet weg te krijgen is

Lissel 08-04-2002 12:56

Ik denk dat dat gewoon is omdat je verlegen bent ofzo. Je kunt aan een leraar vragen om een spreekbeurt alleen tegen hem te vertellen omdat je het voor de klas te eng vindt ofzo. Er zijn mensen die het vroeger eng vonden, maar er nu (bijna) geen last meer van hebben.

Love, Lis

TUUTUU 08-04-2002 13:18

Citaat:

Lissel schreef:
Ik denk dat dat gewoon is omdat je verlegen bent ofzo. Je kunt aan een leraar vragen om een spreekbeurt alleen tegen hem te vertellen omdat je het voor de klas te eng vindt ofzo. Er zijn mensen die het vroeger eng vonden, maar er nu (bijna) geen last meer van hebben.

Love, Lis

ben juist helemaal niet verlege;)

Marcade 08-04-2002 13:21

Citaat:

TUUTUU schreef:

ben juist helemaal niet verlege;)

Wat is het verschil dan, tussen waar jij last van hebt, en een verlegen iemand die zeg maar stottert en rood word, als die voor in de klas een spreekbeurt staat te houden. ?

wicce 08-04-2002 13:21

ik denk dat iedereen dat wel heeft.
misschien de ene sterker dan de ander, maar iedereen voelt het wel in zekere mate. daar kom je niet echt vanaf..daar wen je wel aan, maar als het bijvoorbeeld groter wordt (de groep waarvoor je spreekt) kan het enger zijn. een leraar van me vertelde er laatst over. leraren hebben het ook, mensen in de 2e kamer hebben het ook. in het middelpunt staan is ook wel eng, maar als je het vaker doet, went het.

TUUTUU 08-04-2002 14:31

Citaat:

wicce schreef:
ik denk dat iedereen dat wel heeft.
misschien de ene sterker dan de ander, maar iedereen voelt het wel in zekere mate. daar kom je niet echt vanaf..daar wen je wel aan, maar als het bijvoorbeeld groter wordt (de groep waarvoor je spreekt) kan het enger zijn. een leraar van me vertelde er laatst over. leraren hebben het ook, mensen in de 2e kamer hebben het ook. in het middelpunt staan is ook wel eng, maar als je het vaker doet, went het.

ik probeer het altijd te ontwijken,maar ik wil er graag van af

TUUTUU 08-04-2002 14:34

Citaat:

Marcade schreef:

Wat is het verschil dan, tussen waar jij last van hebt, en een verlegen iemand die zeg maar stottert en rood word, als die voor in de klas een spreekbeurt staat te houden. ?

ik word zelf ok wel rood en tril ook als ik voor de klas sta, als ik bij vriende wat mot vertellle hebt ik nergens last van, maar voor de klas heel erg
ik slaap echt die dag ervoor bijna niet, want ik weet dat ik ga faalen

Lethalis 08-04-2002 14:49

Citaat:

TUUTUU schreef:
ik word zelf ok wel rood en tril ook als ik voor de klas sta, als ik bij vriende wat mot vertellle hebt ik nergens last van, maar voor de klas heel erg

Dus je bent bang je 'image' te verneuken als je voor de klas staat *?* Aangezien dan iedereen op je let?

Ik had er erg last van, maar ben ook verlegen :o

Marcade 08-04-2002 15:28

Citaat:

TUUTUU schreef:

Heu, maar dan ben je toch gewoon verlegen. :confused:

DutchECK 08-04-2002 15:54

Ik vind mezelf niet verlegen (iig een stuk mindr dan een paar jaar geleden), maar toch word ik ontzettend zenuwachtig bij een spreekbeurt oid. En het is vooral leuk als het op het einde van de dag is, dan is de hele dag ver****t.
(dat wordt vrijdag bij mijn eindexamenconert nog wat!)

citroen 08-04-2002 16:02

de laatste tijd heb ik er veel minder last van :) ik begin 't zelfs leuk te vinden om ze eens wat te vertellen :D
het ligt er ook erg aan of ik van te voren, bij een spreekbeurt oid WEET of ik aan de beurt kom. Zo moeten we bij muziek voorzingen, en ik wist 't niet. elke week was ik doodzenuwachtig, en dan krijg ik 't altijd koud en ga trillen. En wat ik bij de eerstvolgende presentatie bij muziek toen maar gedaan heb is vragen of ik die dag aan de beurt mocht, als eerste :)
een goede voorbereiding helpt misschien ook, als je het eerst een heleboel keer verteld voor bv. je ouders. zo ging dat vroeger bij mij op de basisschool.
zorg voor enthousiasme ;) en wil graag iemand worden die dat allemaal goed kan. En dat vind ik iemand die 't niet helemaal letterlijk in z'n kop heeft gestampt (al kun je dat in 't begin misschien wel 't beste doen) maar die het wat losser verteld. En die 't dus uiteindelijk met wat minder voorbereiding aankan.
En 't vaker doen helpt zeker!!!

citroen 08-04-2002 16:09

Citaat:

DutchECK schreef:

(dat wordt vrijdag bij mijn eindexamenconert nog wat!)

:eek: *bedenkt net dat ze dan ook gaat optreden*
en dat de omgeving waarin je 't moet presenteren ook uitmaakt...
op de muziekavond in m'n eigen woonplaats zal ik wel een aantal mensen kennen. in zevenaar, waar ik twee weken later 't zelfde ga doen, ken ik eigenlijk niemand. maar iedereen daar kent elkaar wel :/
maar goed 't gaat lukken hoop ik :)
en jij ook succes he!

TUUTUU 08-04-2002 16:47

Citaat:

Marcade schreef:

Heu, maar dan ben je toch gewoon verlegen. :confused:

scheeld net waar ik ben heb er op skool alleen last van
voor de rest nergens

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.