![]() |
[Pfeiffer] Weer ziek?
ik heb vorig jaar de ziekte van pfeiffer gekregen en in maart ben ik weer beter verklaard aan de hand van een bloedproef. maar nu werd ik maandag weer wat moe, dinsdag nog meer moe en heb ik ook weer last van mn keel.
kan dat komen van pfeiffer dat dat zeg maar eventjes een paar dagen weer terugkomt? want ik heb verhalen gelezen van iemand die gezond verklaard was maar in het jaar/de jaren erna nog steeds wel es een periode van een paar dagen/week dat ze er wat last van had. weet iemand dat? |
Ik weet dat ekki er in de herfst en in de winter (als ik het goed zeg) nog steeds extra last heeft van moeheid...Pfeiffer heeft ook veel broertjes en zusjes...
|
Als je Pfeiffer hebt gehad, dan verdwijnt dat virus nooit meer uit je lichaam. Op momenten dat je weerstand weer minder wordt, raak je weer eerder moe en je keel is ook erg gevoelig. Dat wil niet zeggen dat je weer Pfeiffer hebt, maar gewoon even een terugslag.
Ik heb zelf twee vormen van Pfeiffer achter elkaar gehad en ben ook nooit meer helemaal zo fit geworden als vroeger. Ik ben snel ziek, snel verkouden en heb als eerst weer last van mijn keel. Pfeiffer kan echter wel weer terugkomen, dus mocht je je weer langere tijd moe voelen, dan zou ik het voor de zekerheid even laten testen. |
Citaat:
|
ik heb geen id
maar wat zijn nou verdere kenmerken van pfeiffer, dan dat je moe bent? |
Citaat:
maar van die 'broertjes en zusjes' klopt wel. maar toch zou ik het niet gelijk weer bij pfeiffer zoeken. de symptomen die jij noemt kunnen net zo goed een beginnend griepje zijn, een verkoudheid of gewoon te veel gedaan oid. |
t kan idd niet meer terug komen, maar als je soms te druk bent, kun je wel eerder moe zijn, omdat t virus wel altijd in je lichaam blijft zitten. En net zoals linda85 al zei het kan ook net zo goed een griepje zijn
Ik zou me niet al teveel zorgen maken als ik jou was. De symptomen van pfeiffer zijn niet bij iedereen gelijk, maar hoofdpijn, keelpijn, moeheid, lusteloosheid, geen zin in eten hebben zijn er iig wel wat. |
Het is geloof ik niet het virus dat in je lichaam blijft (dan zou je toch altijd anderen kunnen blijven besmetten?), het zijn jusit de anti-virussen die je lichaam heeft aangemaakt en aanmaakt, waar je zo ome van wordt/blijft. Tenminste, zo legde mijn dokter het ongeveer uit..
|
Ik zou er (nog) niet te veel achter zoeken. Het speelt pas een paar dagen. En tja, iedereen is weleens wat ziekjes. Misschien heb je gewoon een griepje/verkoudheid?
|
Citaat:
Overigens kan het goed dat je soms extra moe bent, noem het maar 'nasleep' van de Pfeiffer. Gebeurt eigenlijk bij heel veel mensen die Pfeiffer hebben gehad, dat ze er later nog last van krijgen/hebben. Een arts heeft mij verteld dat je er wel je hele leven last van kan houden, maar iedere arts vertelt wat dat betreft weer wat anders (volgens sommige artsen bestaat die hele nasleep niet). Wat heb je weer veel aan mij, he? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24. |