![]() |
Rookvingers
Ik weet niet zeker of dit hier hoort; zo niet, verplaats maar :)
Ik heb ineens vannacht enorm gele vingers gekregen van het roken.. Nooit last van gehad, gisteravond niets aan de hand, maar vanochtend werd ik wakker en echt geel gewoon... Weet iemand hier een of ander huismiddeltje tegen? Ik hoorde al citroen, dat zou bleken.. (nog niet geprobeerd) Ik vind het namelijk ook zo raar dat dit echt in 1 nacht gekomen is, ik heb wel veel gerookt vannacht maar niet echt meer dan anders of zo.. Iemand tips? (en nee geen flauwe opmerkingen als 'stoppen met roken' :rolleyes: ;) ) |
Citaat:
|
Citaat:
STOPPEN MET ROKEN (je moet het probleem aanpakken bij de wortels :o :o :o ) |
Hej ik heb dat ook de ene dag erger dan de andere dag! Citroen schijnt inderdaad te helpen, volgens mij is er verder niet veel aan te doen. (Leer er mee leven meid :))
xxx Kronkel |
*kuch* stoppen *kuch* :o
:p |
Hoe lang rook je, hoeveel? En misschien altijd met dezelfde hand. Zelf rook ik niet bijster veel dus heb er geen last van. Toen ik wel permanent rookte, wisselde ik altijd af qua hand en vingers. Ook toen nooit last gehad. Citroensap schijnt te helpen, ook voor je tanden.
|
problemen zijn er niet om weg te stoppen, maar om ervan te leren en ze in het vervolg te voorkomen... dus zorg dat je in het vervolg geen rookvingers meer krijgt (minder roken bijvoorbeeld)
|
Citaat:
Mja, als je rookt, krijg je smerige vieze rookvingers, net zoals smerige vieze rooktanden én vieze smerige rooklongen... leer er mee leven, zolang je nog hebt :P Ok ok, nu lief en medelevend antwoord; probeer citroen! (Overigens snap ik niet waarom het antwoord; stop met roken! geen goed antwoord is... Het is niet onmogelijk, het is gezond... mja... verslavingen he... (n) (n) (n) ) |
Citaat:
|
mishcien hebben ze hier dat al ergens neergezet maar citroen erop smeren helpt heel goed
|
Oke bedankt voor de reacties.. het is nu al wel wat minder, maar ik ga citroen maar eens proberen dan. En wat roken betreft wou ik sowieso al gaan minderen dus dit lijkt me een goed moment :p
|
Wat dacht je van:
stoppen met roken. Of gewoon accepteren dat op 30-jarige leeftijd je gezicht en je vingers verrimpeld zijn, je tanden voorgoed vergeeld en uit je mond rottend, om op je 45e dood te gaan aan longkanker. |
Citaat:
|
Ze zal die opmerking stoppen met roken wel wat vaker horen, dus mensen, val niet in herhaling.. :rolleyes:
Maar citroen sap werkt volgens mij ook. |
Citroensap werkt (joh ;)) en bleekmiddel en stoppen met roken ook.
|
Citaat:
|
Zo zien je longen er waarschijnlijk al tijden uit meisje! Eerst geel, dan bruin en nu zwart totdat er een kankergezwel ingroeit dat je longen en later je andere organen opeet! ALleen maar omdat jij zo "koel" wilde zijn om te gaan roken...
|
Citaat:
de citroensap opmerking valt ook in herhaling hoor :p:D |
Citaat:
En dan nog wat, m'n oma is 75, rookt al sinds 1945 en leeft ook nog steeds. Ik moet er wel bijzeggen dat ze 39.000 verschillende medicijnen slikt voor haar bloedvaten en te hoge bloeddruk, ondertussen dezelfde kleur heeft als het forum en de longinhoud heeft van een boterhamzakje, máár: ze leeft. :D 't Is dus volgens mij niet zo afgrijselijk als sommige mensen zeggen dat het is... oké, je loopt de kans om van roken ziek te worden, maar voor hetzelfde geld word je dat niet. 't Is een risico wat je voor jezelf neemt... |
niet oproken tot aan het einde maar eerder eentje opsteken
|
Citaat:
Citaat:
dat neemt niet weg dat ik voor de topicstartster hoop dat de gele vingers d'r doen nadenken over hoe slecht het spul eigenlijk is en dat het idd de aanleiding voor het minderen zal zijn. succes daarmee! :) |
ok nou ga ik even zeiken....
mensen, kijk nou is even naar de post van de topicstarter. Alll die mensen die beginnen over hoe slecht roken wel niet is voor de mens en wat je er allemaal van kan krijgen enzo, die moeten niet zo moeilijk doen. dat jij niet wilt roken ok. dat jij weet (waarschijnlijk net zoals iedereen inc. rokers) wat de gevolgen zijn, betekend niet dat jij ookeen ander er afmoet 'zeiken'. Ik ben nog steeds van mening dat iedereen lekker zelf moet weten of ie moet stoppen of niet, en als je er niet 100% achter staat kan je ook niet stoppen dusja... al jullie reactie vind ik maar een beetje nutteloos.. maargoed :D om maar even in te gaan op het oorspronkelijke onderwerp, ik heb t zelf 1 keer gehad in een hele lichte vorm... ennuh tsja volgens mij kan je er vrij weinig aan doen. :) |
je hebt van de korte pijpjes (zoals die van Cruella alleen dan wat korter) zul je ook geen last van rook vingers krijgen :)
|
Beetje discipline opbouwen. Dan is stoppen ineens veel makkelijker.
Ik heb zelf ook gerookt. Ben er mee gestopt. Maar ik ben daar niet trots op. Ik had gewoon niet eraan moeten beginnen. Dan zou ik wel trots zijn. |
Citaat:
(Nee, geen commentaar op leveren, want dat zal toch wel een feit worden bij jou.) |
Citaat:
(Nee, ik rook niet.) |
Citaat:
maar ik rook niet :o |
Sommige dingen kan je denk ik niet genoeg herhalen. Roken is mijns inziens een ziekte, maar de patiënt realiseert zich niet dat hij/zij ziek is. Als je rookt, moet je daar de consequenties van accepteren. Succes met het matigen van je verslaving, topicstarter.
Citaat:
"En dan nog wat, m'n oma is 75, rookt al sinds 1945 en leeft ook nog steeds. Ik moet er wel bijzeggen dat ze 39.000 verschillende medicijnen slikt voor haar bloedvaten en te hoge bloeddruk, ondertussen dezelfde kleur heeft als het forum en de longinhoud heeft van een boterhamzakje , máár: ze leeft. :D" Waarschijnlijk zou ze gezonder zijn als ze niet gerookt had. Mijn ouders roken ook. Mijn moeder sigaretten, mijn vader sigaren. Ik geef toe dat ze gezond lijken. Maar misschien had er zich een erger scenario af kunnen spelen, en waren ze nu al overleden aan kanker. Sommige mensen worden niet ziek, andere wel. Je neemt in ieder geval een groot risico. Ze hebben mij ieder geval slachtoffer gemaakt van passief roken, en dat vindt ik eigenlijk best wel frustrerend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
@Fleet Admiral:
gefrustreerd mannetje |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52. |