![]() |
frans - nederlands: vertaalhulp gevraagd!
L’esclavage a peut-être officiellement disparu, mais, dans les faits, il reste vivace faute de sanctions à l'encontre despropriétaires d’esclaves.
de slavernij is misschien wel officieel uitgeroeid, maar uit de feiten spreekt dat ... ? iemand een idee? tnx xxx |
babylon.altavista/tr
|
Citaat:
vivace: hardnekkig faute: schuld, overtreding,... à l'encontre: tegen, in tegenspraak met Dus dan lijkt het me zoiets te zijn als : De slavernij is misschien wel officieel uitgeroeid/verdwenen, maar, uit de feiten blijkt dat er nog hardnekkinge overtredingen gebeuren van de sancties voor (tegen) de eigenaren van slaven. Dit is mijn interpretatie ervan, maar ben er niet 100 procent zeker van. |
sorry sistah, can't help you with this one :o
*stopt woordenboeken in tas* (y) |
Citaat:
|
Citaat:
ik dacht aan "uit de feiten blijkt dat slaveneigenaars nog steeds niet gestraft worden" zoiets? mja xxx |
en "Ils sont tués lorsque vaincus par l’épuissement et la malnutrition, ils n’ont plus la force de porter leur charge."?
ze worden vermoord omdat ze, overwonnen door (l'épuissement) en ondervoeding, de kracht niet meer hebben (de porter leur charge) ?? xxx (geen woordenboeken hebben is toch een handicap...) |
Citaat:
Il reste vivace = Het is er nog steeds (het is nog steeds hardnekkig) faute de = en dépit de = ondanks Dus ik denk dat het nog steeds hardnekkig is ondanks de sancties die gegeven worden aan de slaven eigenaren Maar goed het ging dus om "faute de" en dat is ondanks |
Citaat:
lors que is niet "omdat" het is toen, wanneer, tijdens, dan waar, dan wanneer l'épuisement = uitputting De porter le charge. Ze kunnen hun last (letterlijk en figuurlijk) niet meer dragen Volgens mij is het dit Ze worden gedood, terwijl ze overwonnen door uitputting en ondervoeding ze hun last (letterlijke last) niet meer kunnen dragen alleen nu vind ik dat ze worden gedood vaag |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Misschien dat dit net iets minder vaag is, ik weet het niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56. |