Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Black & White (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=463670)

DeSSie 01-05-2003 15:01

Black & White

Wat vinden jullie van dit spel?

Ik vind het echt zo grappig :D
Lach me kapot als je huisdier mept :D :) :o

eXcess 01-05-2003 15:09

Je hebt toch niet de NL versie :eek: ? Die zuigt echt heel hard.. aleen die stemmetjes al.. Mjah B&W is wel lachen alleen de addon zuigt, moet je je beest leren een ander beest op te voeden (ingewikkeld).Ik blijf altijd zo lang mogelijk in eiland 2.. zo veel mogelijk mensen :cool:

D@mien 01-05-2003 16:17

Citaat:

eXcess schreef op 01-05-2003 @ 16:09:
Je hebt toch niet de NL versie :eek: ? Die zuigt echt heel hard.. aleen die stemmetjes al..
Lang leve de te downloaden patch..

B&W is humor...maar voor newbys zoals ik vrij lastig om alles te regelen...en je Creature een beetje te laten groeien etc..

eXcess 01-05-2003 16:20

Citaat:

D@mien schreef op 01-05-2003 @ 17:17:
Lang leve de te downloaden patch..

B&W is humor...maar voor newbys zoals ik vrij lastig om alles te regelen...en je Creature een beetje te laten groeien etc..

Gewoon een beetje op inet kijken daar vind je heel veel

City2000 01-05-2003 18:13

Super spel!
ik wacht met volle smart op B&W 2!
het enige dat ik vind is dat het toch best wel lastig is om echt evil of echt goed te worden is... zijn wel meer dingen die mij irriteren!
maar in het begin zit je zeker gekluisterd aan je pc om je beest op te voeden :), verveelt wel snel al zeg ik het zelf!

CIAO

Retinite 01-05-2003 19:20

als t je verveelt, probeer m dan special d ingen ana te leren, mijn tijger kon uiteidnelij kvuurballen gooien, zichzelf blussen of graanvelden water geven en de graain-groei spreuk gebruiken, vmaar t vuur aanleren is erg moeilijk en vang de vuurbal op en gooi m dan weer dat scheelt vuurballen. t is echt zo kewl asl je creature je gaat helpen door bijv bomen naar de bouwfabriek (zo noem ik m ff ) te gooien om me te helpen... die AI heel knap gedaan

DeSSie 01-05-2003 20:49

kep hem geleerd met zijn eigen stront te gooien :D :o

D@mien 01-05-2003 21:18

Citaat:

DeSSie schreef op 01-05-2003 @ 21:49:
kep hem geleerd met zijn eigen stront te gooien :D :o
Em leren schijten op de gewassen schijnt ook goed te zijn....is me nog niet gelukt....:( dat kreng wil nooit op gewassen schijten zodat ik em kan belonen...

City2000 01-05-2003 21:21

whahaha.. moet ik ook maar eens proberen dan..
ik leer mijn beest altijd te schijten bij de bomen..
als hij dan moet schijten rent hij naar een boom toe :D
echt vet grappig om te zien!
ik krijg hem alleen niet aangeleerd dat hij mensen moet opeten!
dat zou pas evil zijn :D

CIAO

Inf3sted Funk 01-05-2003 21:22

Citaat:

eXcess schreef op 01-05-2003 @ 16:09:
Je hebt toch niet de NL versie :eek: ? Die zuigt echt heel hard.. aleen die stemmetjes al..
nee die stemmetjes zijn juist geweldig!!!!

"je kan me lekker toch niet pakken"

Helaas dat het spel na level 5 onspeelbaar werd door die
!()&#()^Q#(_&$%_@#$& dorpelingen!!!

Sultan_of_Swing 02-05-2003 08:53

Ik had meer dan een jaar uitgekeken naar dit spel, maar het viel me erg tegen om eerlijk te zijn. Het enige echt leuke onderdeel was eigenlijk je dier opvoeden en dingen leren enzo. Qua opzet had ik meer zoiets als Settlers verwacht. De eerste levels waren nog wel te doen maar daarna werd het spel saai omdat je de hele tijd hetzelfde moet doen. Ook is het verrot dat het spel heel snel naar de evil kant uit slaat. Maar de Creatures zijn wel echt goed uitgewerkt.

DeSSie 02-05-2003 09:25

Citaat:

City2000 schreef op 01-05-2003 @ 22:21:
whahaha.. moet ik ook maar eens proberen dan..
ik leer mijn beest altijd te schijten bij de bomen..
als hij dan moet schijten rent hij naar een boom toe :D
echt vet grappig om te zien!
ik krijg hem alleen niet aangeleerd dat hij mensen moet opeten!
dat zou pas evil zijn :D

CIAO

Je moet hem steeds mensen laten opeten en dan ff aaien enzo (y)

wilco984 02-05-2003 09:57

Ik heb hem origineel!!

Maar vind die nederlandse stemmen ZWAAR BOUT!!
net of ik een Nijntje spel aan et spelen ben!!

City2000 02-05-2003 12:23

jah idd het echt leuke van het spel is het leren van je beest en hem opvoeden.. de rest vind ik eigenlijk ook maar klote..
maar ze zeggen dat alles beter wordt in deel 2
dus naja ik zie wel..
en idd die nederlandse versie zuigt!
ben blij met mijn engelse versie! :)

deel 2 wordt ook meer gebaseerd op oorlog enzo..
weet iemand iets meer van deel twee af?

CIAO

Mutant_oud 06-05-2003 23:20

Ik vond de graphics uiteindelijk nogal blokkerig. EN het hele spel zat vol met bugs. Volgens mij was het de laatste level die telkens op tilt sloeg. Bepaalde dingen werkten gewoon niet in het hele spel en de laatste level was echt gaar, kon telkens opnieuw opstarten. Weet niet meer precies hoe het zat, maar je moest een vloek afwenden dacht ik (lang geleden alweer) en als ik die vloek had afgewend, hielp dat nix. Heel vaag allemaal...

Wel had ik een goeie manier ontdekt om veel meer graan en hout uit wonderen te halen :D

Om je creature mensen te laten eten, moet je een mens van de grond plukken, het aan hem geven en hem over zijn buik aaien. Als hij hem dan opeet, belonen.
Wonderen aanleren: die wonderbellen gebruiken als hij aan de lijn zit en je ze ziet gebruiken. En veel wonderbellen krijg je door in de gaten te houden waar vuurvliegjes zich verstoppen als het licht wordt. Die stenen optillen et voila...

City2000 07-05-2003 01:06

keej das wel een goeie met die vliegjuhs.. naja ik had nooit zo'n tekort met de dingen maar goed altijd handig om te weten..
misschien moet ik het maar weer eens gaan spelen..
bedoel toch leuk zo'n tamagotchi op je pc ;) :P

CIAO

VoRaZ 10-05-2003 13:35

Ik was een keer een maand bezig geweest helemaal de good-guy uit te hangen. Toen had ik er een keer genoeg van, dus ik backupte de savegame en moordde ff iedereen op de kaart uit, enz. Dus ik denk: "Goed, dat luchtte op! Nu weer verder spelen!"

NEE DUS!!! :( :mad:

Toen ik het oude savegame laadde had ik nog steeds een pikzwarte tempel. Al m'n harde werk naar z'n grootje. Sindsdien heb ik een behoorlijke hekel aan 't spel. Ik kijk wel uit naar het tweede deel, dat wel :)

Havock 10-05-2003 16:50

ik was altijd evil.

steen in de fik zetten en dan ermee langs de gebouwen gaan >:-]

ik maakte van mijn wezens overigens pure vechtmachines.

.Mpje Dual 10-05-2003 18:42

Steen in de fik?! Nooit gedaan..
Mensen die B&W afkraken hebben het spel meestal nog nooit gespeeld, ik vond hem erg goed, maar ben gestopt nadat die ene kerel mijn wereld kapotmaakte na ik hem mercy heb getoont ofzo, vaag.. Maar ik had niet echt saves en moest toen helemaal opnieuw beginnen potverdikkie

Stemmen zijn koel, als ik het me goed herinner met die Belgische accenten :)
Maar goed, Creatures Isle heb ik hier ook, maar nooit gespeeld

Graphics blokkerig?! Totaal niet, je kon de resolutie toch omhoog halen?

^Dragon^ 10-05-2003 18:49

Over niet al te lange tijd B&W 2 geloof ik :D

Havock 10-05-2003 21:22

b&w was als spel niet echt fantastisch (hoewel een low-lag multiplayer potje met bekenden erg leuk kan zijn)

van b&w 2 verwacht ik iig meer als alleen dat 2tje ;)

ik miste in b&w gewoon de brute vernietigingskracht.

"megaknal extreem" (lol @ nederlandse vertaling) kon nog wel, maar de rest was niet echt indrukwekkend.

1 van de leukste dingen was echter een hele zooi kleine steentjes aanmaken, die flink in de fik zetten en gooien maar (naar je tegenstander)

die heeft dan letterlijk "zijn handen vol" :cool:

N00dles 11-05-2003 11:27

Ik liet mijn wezen altijd zijn eigen drollen gooien/voetballen/opeten, mensen onder te schijten, mensen op te eten/ermee te gooien/wegschoppen...Hilarisch! Helaas zat het spel vol bugs en waren de graphics niet echt fantastisch. Bovendien werd het hauw eentonig en was het overzicht te moeilijk te bewaren.

Dus, superleuk spelconcept,slechte uitwerking.

Dark Master 12-05-2003 12:55

Ik heb hem net weer uit de kast gehaald.
Mijn wezen opvoeden is hartstikke lastig.
Save je hem na het loaden is hij alle wonders weer vergeten!!!

Oh ja,

Als je hem een Mega-Blast leert in Skirmish (Schermutseling :p )
onthoudt hij hem in de Singleplayer (Story Mode), Je Wezen dus! :D :D :D :) :)

City2000 14-05-2003 21:26

Citaat:

Dark Master schreef op 12-05-2003 @ 13:55:
Save je hem na het loaden is hij alle wonders weer vergeten!!!dus! :D :D :D :) :)
nooit last van gehad.. hij herrinderde zich altijd alles gewoon nog na het loaden van een gesavde game, want dat bedoelde je toch?

CIAO

Underdogg 18-05-2003 18:00

zeer relaxed spel...

en het spel is niet blokkerig als je de resolutie hoog zet een goede videokaart hebt en de details maximaal zet...

en al die bugs worden opgelost met patch 1.10

duss

(y)

D@mien 18-05-2003 18:07

Citaat:

Havock schreef op 10-05-2003 @ 17:50:
ik maakte van mijn wezens overigens pure vechtmachines.
Hoe doe je dat? mijn creature wordt altijd in de pan gehakt.....

Underdogg 18-05-2003 19:03

Citaat:

D@mien schreef op 18-05-2003 @ 19:07:
Hoe doe je dat? mijn creature wordt altijd in de pan gehakt.....
leer ze met je riem van wijsheid het genezingswonder en het versterkingswonder. Pak een steen en laat hem daarmee af en toe een enorme afstand lopen, wordt ie sterk van.
En laat em tijdens de gevechten die spells uitvoeren...
-> vechtmachine

City2000 20-05-2003 20:19

Citaat:

Underdogg schreef op 18-05-2003 @ 20:03:
leer ze met je riem van wijsheid het genezingswonder en het versterkingswonder. Pak een steen en laat hem daarmee af en toe een enorme afstand lopen, wordt ie sterk van.
En laat em tijdens de gevechten die spells uitvoeren...
-> vechtmachine

hmm goede tip!
iemand nog meer goede tips hoe je je beest pure evil kan maken? :D:D:D

ennuh voor de liefhebbers van B&W2 hier kan je voten op een beest die je graag zou willen zien in deel twee! :)

vote for your creature, but you can vote only once! so be careful

CIAO

Toemoesh 21-05-2003 12:02

Het idee is weinig origineel...
De besturing is klote.
De beesten zijn 30x zo groot als de mensen.

-> Onrealistische, onoriginele bagger!

Dark Master 22-05-2003 09:13

Leer hem ook de vuurbal, mega-blast en bliksemflits

'I'he Prophet 22-05-2003 10:30

Citaat:

Toemoesh schreef op 21-05-2003 @ 13:02:
Het idee is weinig origineel...
De besturing is klote.
De beesten zijn 30x zo groot als de mensen.

-> Onrealistische, onoriginele bagger!

Laat mij dan eens een spel zien wat hetzelfde in elkaar steekt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.