![]() |
anti virusscanner
Welke antivirusscanner is het beste?
Norton of McAffee of een andere? |
http://antivirus.trendmicro.com
online en gratiz (hoef je dus niet uren zitten te w88 om Norton te dll :P) ik zelf gebruik Norton maar het ligt er maar net aan wat je wilt dat "beter" is |
Offtopic:
Een anti virusscanner is iets TEGEN een virusscanner Een antivirus scanner is een scanner TEGEN virussen sory, verveel me :D |
Citaat:
|
|
Ik ben Norton fan.. vind het prima werken, fijne auto-update enzo
scannen van in en uitgaande email, je kunt je instant messaging client ook beveiligen aan de andere kant heb ik mcafee nooit gebruikt, wat dat betreft kan ik het verschil dus moeilijk inschatten :) |
Citaat:
Ik vind alleen die norton protected recycle bin wel irri. Die bewaart al je zooi die je weggooit nog 7 dagen ofzow. Je kan het dan wel weg gooien maar 't is weer extra klikken enz. |
Citaat:
|
ik heb zowel norton als mcafee gebruikt en ik vind zelf norton veel fijner werken door oa de auto-updates wat zeer gebruiksvriendelijk is, mcafee heeft zelf mn office compleet verwijderd :confused:
|
Norton, op alle computers in het netwerk draait dit. Vooral op de PC van mijn zusje is de IM-functie handig. Zodra zij een bestandsoverdracht accepteert en het bevat een virus dan reageert Norton direct en krijgt de verzender een mededeling dat hij/zij een virus heeft verzonden.
Norton is ook makkelijk te updaten, dit gaat bij ons geheel automatisch en krijg linksonderaan een pop-up zodra alles is gedownload en geïnstalleerd. Er komen geen handelingen van de gebruiker meer bij kijken. |
www.free-av.com
Ook gratis maar niet online. De beste virusscanner is format c: En dan gewoon opniew installeren :). Ofwel: backups maken! |
Norton. (y)
Komt over het algemeen ook het best uit de test bij de bladen. |
Ik pleit voor een systeem zonder virusscanner. Ik hoor menigeen al denken "Mike, je bent helemaal gek geworden!", maar nee. Luister en huiver.
- Gebruik voor E-mail gèèn Outlook (Express), maar Pegasus, The Bat of Eudora (Eudora is 't meest gebruikersvriendelijk, i.m.o.). - Gebruik voor het browsen gèèn Internet Explorer, maar Mozilla of Opera. - Haal je software alleen van gerenommeerde sites, je NVidia-drivers haal je dus van www.nvidia.com, en niet www.hetnet.nl/w.duyvis/detonator.exe - Heb je 'onbetrouwbare' kennissen/vrienden die je altijd allerlei leuke dingen mailen? Laat 't dan fijn links liggen - niet openen, meteen naar /dev/null, of de Prullenbak, zoals dat minder charmant in Windows heet. Wanneer je deze gouden regels in acht neemt, zul je merken dat de kans op een virusinfectie (voor zover er tegenwoordig nog èchte virussen gemaakt worden) nihil is. Het voordeel? Geen virusscanner nodig! Dat wil zeggen; geen licentiekosten, geen diskspace die je verbruikt en bovenal: geen resourcesvretende applicatie op de achtergrond. Zelf draai ik al jaren volgens deze manier, en de enige keer dat ik Win95.CIH opliep was toen mijn paps op mijn systeem lokaal iets van zijn bak installeerde. |
ik heb ook geen virusscanner, werd die stomme mcafee zat en eraf gedonderd, download veeetje veel van alle sites en zelfs kazaa, maar ik weet wel waar ik op moet letten enzo ;)
|
Ook Sophos werkt goed, vind ik.
Maar inderdaad, zoals Dobermann zegt, negentig procent van de virusinfecties valt simpelweg te voorkomen door oplettender gebruik door de gebruiker. :) |
Citaat:
daarom draai ik nu wél een virusscanner |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |