![]() |
Het algemene 'wat moet ik niet leren'-topic
Er zijn zoveel topics over hetzelfde onderwerp, en dat doordat er geruchten zijn dat bepaalde onderwerpen niet hoeven. Die hoeven dan vaak niet, maar dan voor een ander niveau dan jouw niveau...
Dus hier even een algemeen topic, voor als je toch nog vragen hebt, ondanks deze links, waar je precies kan vinden wat je moet leren.... Examenstof VMBO Examenstof HAVO Examenstof VWO Misschien is het ook handig om hier hoofdstukken neer te zetten die niet hoeven, wat aan de hand van bovenstaande is geconcludeerd.... Hoofdstukken die niet hoeven VWO Natuurkunde 1: Systematische Natuurkunde, VWO 3, Hoofdstuk 2: Gassen en vloeistoffen Natuurkunde 1: Scoop, deel 2, Hoofdstuk 3 (gassen) Natuurkunde 1,2: Systematische Natuurkunde, VWO 1, paragraaf 5.2 t/m 5.4 & 5.7 Natuurkunde 1,2: Scoop, hoofdstuk 4 (Inductiespanning) Scheikunde 1,2 Chemie overal, deel 2, Hoofdstuk 12: Biochemie Scheikunde 1,2 Chemie, deel 2, Hoofdstuk 18 (behalve de laatste 2 paragrafen) Wiskunde B1 Getal en ruimte, NG/NT4, Hoofdstuk 6: Management & Organisatie: deel 1: Hoofdstuk 1 & 3, deel 2: Hoofdstuk 4 (behalve organisatie), 10, 11 & 16 Hoofdstukken die niet hoeven HAVO Management & Organisatie: deel 1: Hoofdstuk 1 & 3, deel 2: Hoofdstuk 4 (behalve organisatie), 8, 9 & 12 |
Ik weet ze van m&o vwo en havo
vwo: deel1: niet H1 en h3 deel 2: niet h4, alleen het deel dat betrekking heeft oporganisatie en administratieve organisatie H10, 11,16 havo: deel 1 niet H1 en h3 deel2: h4 (wel dat wat ook bij vwo staat) h8,9,12 Dus er worden geen vragen gesteld over: interne organisatie van domein B rechtsvormen van domein C marketing van niet-commerciele organisatie van domein D financieel beleid in niet-commerciele organisaties van domein E verslaggeving door niet-commerciele organisaties van domein G |
wat je wel moet leren:
http://www.kennisnet.nl/vo/examen/vw...pen/index.html |
Citaat:
|
Natuurkunde 2:
systematische nat 2 deel 1 hoofdstuk 5 paragraaf 5.2 t/m 5.4 en 5.7 niet het is wel handig om condensator en transformatoren door te nemen, aldus mijn docent natuurkunde..dus 5.5 5.6 5.8 5.9 |
Citaat:
|
dan maar ff de hoofdstukken:
Wiskunde B: getal&ruimte ng/nt 4 H6 over continue dynamische modellen getal&ruimte ng/nt 5 H3 laatste paragraaf over differentiaalvergelijkingen natuurkunde: Scoop natuurkunde 1 deel 2 H3 over gassen Scoop natuurkunde 2 H4 over inductiespanning scheikunde 2: chemie scheikunde 1 deel 2 H18 behalve laatste 2 paragrafen. de rest gaat over biochemie en mag overgeslagen worden scheikunde 1 mensen moeten biochemie wel doen |
Geschiedenis VWO: Examenkatern Wolters-Noordhoff "Sovjet-Unie: een systeem onder spanning. Niet leren: paragraven 3.4, 4.1 en 5.4
|
Citaat:
|
Vmbo --> economie niet leren hfdst 5,6,7
is dat zeker? |
Citaat:
sorry ff vergeten! |
Citaat:
|
Citaat:
en @kimmetjeluvsya je moet voor de havo maar ff kijken in de paragraaf "Hoe werk je met Gs werkplaats" |
Vwo biologie 1,2
A Vaardigheden B Structuren C Levenscyclus D Metabolisme E Dynamiek en homeostase Wat je dus niet zou moeten leren: Van domein B het subdomein Structuren van ecosystemen en het subdomein Structuren van soort en populatie. Van domein E het subdomein Dynamiek in ecosystemen. Weet iemand misschien welke hoofdstukken dat zijn uit Nectar? Ik kom er niet helemaal uit en mijn leraar vindt dat je alles maar moet leren. |
Citaat:
|
Citaat:
wat je niet moet leren (volgens mij): biologie2 boek 1: hoofdstuk1 (1.2 wel leren) biologie2 boek 2: hoofdtuk 14 |
Citaat:
Ehhh..welk boek? |
In balans!
|
vwo aardrijkskunde:
het boek wereldwijs, katern politiek en ruimte, hoofdstuk 1 NIET leren.. |
Citaat:
|
er is een heleboel wat je voor examens vwo niet hoeft te leren
oa - de tien geboden - de theorieen van Dr Phill - handboek 'het huishouden en ik' en ik geloof dat er nog een paar dingetjes zijn die niet geleerd hoeven te worden, maar dat zou ik zo even niet meer weten :) |
Citaat:
|
Havo geschiedenis NIET leren:
hoofdstuk 6 + 9 van Memo de Sovjetunie. |
Citaat:
|
Ik heb een link gevonden waar alles staat voor vwo:
http://www.kennisnet.nl/vo/examen/vw...pen/index.html |
Citaat:
In mijn 1e reply staat dit adres, vervolgens staat dit adres een paar replys d'r na nog ene keer en dan kom jij er weer mee.. zucht zucht.. |
Citaat:
Bron? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ff een vraagje over de examenstof van economie 1 op het VWO.
Volgens mijn docent moet je de eenvoudige economische kringloop wel kennen, dat is dus met Y=C+S+B en Y=C+I+O+E-M etc. Maar volgens mijn boek (Economie in Balans) en het boekje samengevat, hoef je dit alleen als totaalvakker te kennen. Zijn er mensen hier die misschien weten of je dit moet kennen? Als dat wel zo is heb ik een groot probleem, snap er niets meer van :( |
Citaat:
Bijvoorbeeld dat y=C+B+S hoef je niet te kennen volgens mij, heb ik iig nooit van gehoord:S Kijk even in het examenprogramma.. (www.havovwo.nl) |
Wiskunde: Goniometrie
Natuurkunde: Straling Scheikunde: Redoxreactie |
economie 1 :confused:
|
Citaat:
|
Hoe zit het nou met Aardrijkskunde voor de HAVO? Mijn leraar heeft gezegd dat je voor Politiek&Ruimte alleen h.5,6 en 7 moet leren... maar om nou te zeggen dat die zo betrouwbaar is... :rolleyes:
|
Citaat:
|
ik snap dr geen f*ck meer van, de 1 moet dit leren, de ander moet dat leren terwijl de meesten dezelfde boeken hebben :S:S
|
Begrijp ik het goed dat je voor wiskunde A1,2 Vwo geen grafen en matrices moet kennen? Lijkt me nogal stug. Weet iemand meer??? thnx in advance :)
|
Citaat:
uitgesloten van het ce: Van Dg Meetkunde het subdomein Ruimtelijke objecten Ea Grafen en matrices |
Citaat:
|
*up*
heb ik het goed gezien dat je differentiaal vergelijkingen niet moet kunnen oplossen voor wiskunde b1???(vwo) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23. |