![]() |
[Win ME]
Is dit een goed besturingsprogramma of kan ik beter overstappen op WIN XP of win 2009 ofzo?
|
Ik heb geen ervaring met Win ME, maar wat ik erover gehoord heb is niet zo positief. Volgens mij kun je beter Windows 2000 gebruiken, of Windows XP. ME is een beetje een vage tussenvorm tussen 98 en XP.
|
WinME is waardeloos, dan zelfs nog liever Windows 98. Maar Windows 2000 of Windows XP (welke je daarvan moet hebben ligt aan waar je 't voor gebruiken wilt) zijn vele malen beter.
|
voor oude bakken(zoals die van mij met heel weinig schijfruimte) zou ik 2000 aanraden. Is je comp wat nieuwer dan zou k xp erop pleuren. En is ie heeel nieuw kun je win 2003 proberen. Maar volgens mij zijn er maar weinig mensen met 2k3 ervaring :p
|
Offtopic: ik heb nog de orginele versie van ME..incl legale Serial... wie wil m????
Ik zou idd voor 2000 of XP. Werken beide prima. |
Citaat:
|
Als je PC minder dan 64 MB intern heeft Win98
Als je PC tussen de 64 en 256 MB intern win2000 en ander XP |
Zoals iedereen al zegt moet je dus geen Windows ME gaan gebruiken (ook wel spottend "Windows Mislukte Editie" genoemd).
Ik raad jou ook aan om óf Windows 2000 te gebruiken bij een wat oudere computer óf Windows XP (home/professional) als je een iets nieuwe computer hebt die Windows XP aankan. (Voor exacte systeemeisen moet je eens op http://www.microsoft.nl kijken). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Win 2009! absoluut de beste.
:D Ok ok.. als je 128MB geheugen of meer hebt, Windows XP. :) Minder? Dan Windows 2000. |
Citaat:
|
Windows 2000 is het beste systeem dat M$ ooit op de markt heeft gebracht, vind ik. Nouja, buiten 2k3 om dan, want daar heb ik nog weinig over gelezen / geen ervaring mee. XP heb ik het zeker niet op.
/edit: Ik denk wel dat W2k ook de moeilijkste is voor beginners. Dan zou ik toch maar xp aanraden, die regelt alles voor je.... |
Citaat:
Is ook afhankelijk van wat voor processor je hebt, stel je hebt een Pentium 233 met 128mb intern zou ik niet weten of het wel zo slim is om XP erop te zetten.. |
Citaat:
|
Windows ME is natuurlijk absolute bagger.
Windows XP is een prachtig OS. Als je met 128MB RAM zit ga je nu nog naar je PC-boer en scoor je daar een reepje geheugen, vervolgens ga je netjes een Windows XP licentie halen bij je handige buurjongen. |
Heb je 'n snel systeem? WinXP
Heb je niet zo'n snel systeem? Win98SE |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |