![]() |
Fierljeppen
Wie heeft er wel es gefierljept? (Dat is met zo'n lange stok over een sloot springen... en dan met veel mazzel de overkant halen OF midden in de sloot pleuren :D )
Het is leuk. Als je niet bang bent om doorweekt en vies te worden... :D |
Je bedoelt polsstokspringen? Ik dacht dat dat uit de tijd van Dik Trom was...
|
Het gebeurt nu nog steeds vaak. In Friesland vooral.
|
Heb ik voor het laatst gedaan in groep 8 geloof ik.. erg leuk dat wel.. :)
En ja.. ik woon in Friesland. :cool: |
ja no wonder dat t alleen in friensland gebeurt
|
Ik. Ik ben Fries.
|
met fierljeppen spring je niet naar de overkant..
Die lansdingen (die dingen horen enorm lang te zijn) staan tegen de kant, in 't water, en dan moet je met 'n aanloop tegen dat ding aanjumpen, en zo hoog mogelijk omhoog klimmen terwijl die stok steeds verder omvalt.. en dan val je in 't water. Afiak.. |
Ik, Het is best leuk
|
Citaat:
|
Ja, wel eens gedaan. Was pijnlijk. Nooit meer. :D
|
Citaat:
|
Wauw, dat dààr nog eens een topic over zou komen.... :D
Ik heb het ooit in groep acht gedaan van de basisschool: we waren op schoolreisje bij het pikmeer in de buurt (Friesland) en daar mochten we het gaan proberen... na een kwartier en zo'n 8 verzopen en modderige kinderen mochten we óók (als je dat wilde) ff om de sloot heenlopen, en na de negende die als een baksteen vanaf het hoogste punt vd spong in die stinkende sloot belandde had ik toch maar gekozen voor de droge weg...... :D |
Hebben friezen nivo?? :rolleyes:
|
meer dan je denkt
|
Citaat:
En dat bewijzen ze dmv. met een stokje over een slootje te springen. :rolleyes: |
ja en met kaatsen
|
lachen toch
jullie hebben weer carnaval... :rolleyes: |
heb zelf nog nooit ge-fierljept of gekaatst, maar in sommige dorpen zit je als 8-jarig jongetje niet op voetbal, maar op kaatsen. Daar zit iedereen op kaatsen...
|
Ik heb het nog nooit zelf gedaan, alleen nog maar naar gekeken. Zo verschillende jaren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |