![]() |
EC: Gevolgen bouwfraude voor de beurs.
Hey,Ik werk aan een onderzoek naar de bouwfraude en vroeg mij af: weet iemand iets of de bouwfraude concrete gevolgen had voor de beurs?Ik ga er wel van uit (het vertrouwen was immers geschaad),maar heb moeilijkheden bij het vinden van relevante,concrete informatie.
Heeft iemand een suggestie? |
Ja, lijkt me logisch he. Als die getroffen ondernemingen beursgenoteerd zijn dan heeft het zeker gevolgen gehad. Dan zou je kunnen kijken naar de koersen van die ondernemingen gedurende en tijdens de onderzoeken naar de fraude. Conrete informatie heb ik hierover niet, maar daar lijkt me niet zo moeilijk aan te komen.
|
Citaat:
Ontopic: Wat Wawl zegt klopt volgens mij wel. De opgelegde boetes zullen de bedrijfswinst niet ten goede komen. De aandeelhouders zullen daardoor minder dividenden uitgekeerd krijgen. De winstverwachting licht misschien ook lager, de betrokken bedrijven kunnen waarschijnlijk moeilijk nu klanten vinden. Er zal minder vraag zijn naar de aandelen en de koers van het aandeel zal dalen. (Dit geldt natuurlijk alleen wanneer de bedrijven beursgenoteerd zijn (NV's dus). Bij mijn weten zijn de meeste bouwondernemingen BV's, die zijn niet beursgenoteerd). |
Citaat:
de statestieken van beursgenoteerde bedrijven zijn eenvoudig op te vragen via de site van euronext. Als je daar de nieuwsberichten vergelijkt met fluctuaties in de beursnotities, kan je daar enigsinds conclusies uit trekken. |
Jaarverslagen?
|
Citaat:
|
Citaat:
trouwens wat goede sites daarbij: Jaarverslagen.nl Jaarverslagenservice.nl |
Okee,ik heb het nu helemaal af.Bedankt voor de tips mensen!!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33. |