Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   hoevaak word je uitgescholden door je ouders? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=465802)

hagelslag 03-05-2003 14:12

hoevaak word je uitgescholden door je ouders?

overkomt het jou ooit dat je vader (of moeder) t niet kan laten al zijn frustraties op jou te uiten, en dat die als een gek door t huis rausst, schreeuwend dat je n klootzak bent? :mad: :(

hoe voel je je daarna, heeft dat nog enig effect op hoe je je voelt, of ben je eraan gewend? :rolleyes:

wat doe jij hiertegen en hoe reageer jij hierop? :confused:

(iets wat hier vroeger wel ns is gebeurd...) loopt dit ooit uit op gevechten? is er ooit politie bijgeweest? (n)

dyfusica 03-05-2003 14:13

nooi

FlorisvdB 03-05-2003 14:15

geen last van gelukkig

hagelslag 03-05-2003 14:15

<toevoeging....>
wat wordt er dan zoal naar je geroepen?

heb je t idee alsof dit aan jou ligt of aan je ouders?

zou dit (o.a) een goede reden kunnen zijn om ASAP t huis uit te gaan? (denk van wel)

:confused:

let me know.. :D

Envy 03-05-2003 14:20

Neuh niet dat ze me uitschelden....najah mn vader kan wel af en toe heel boos worden, dat ik egt het id heb dat ie me gaat slaan (maar dat doet ie niet hoor :)) maar nee ze schelden dus niet

Miracle 03-05-2003 14:23

nooit...
Andersom scheld ik ze regelmatig uit :o

Thomas 03-05-2003 14:24

Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Als het wel zou gebeuren dan zou ik me er verder niet echt aan storen als ik weet dat het een momentopname was. Ik weet zelf ook wel hoe irritant ik vroeger kon zijn. :)

nare man 03-05-2003 14:25

Nooit. Hebben ze namelijk geen grond voor. :cool:

Bovendien heb ik nooit ruzie met ze.

Qamra 03-05-2003 14:30

Schelden doen ze nooit.. Niet tegen mij iig :o
Maar ik doe het ook niet terug, hoe boos ik dan ook ben..

Freyja 03-05-2003 14:37

De enige die mij hier uitscheldt thuis is mijn broertje, en dat krijgt hij ook terug. Hoewel ik als ik erg kwaad ben geen goede scheldwoorden meer kan bedenken :o

hallo bernie! 03-05-2003 14:39

Dergelijke problemen gaan aan mij voorbij.

miro 03-05-2003 14:42

Nooit, niks van dit alles. zon gezin hebben wij nou eenmaal niet.

Mr.Oizo 03-05-2003 14:44

Nooit eigenlijk, over het algemeen heb ik bijna nooit meningsverschillen met mijn ouders. Ze zeggen soms wel als ik niet luister dat ik net een muur ben of als ik te weinig klusjes voor ze doe dat ik een luiwammes ben, iets in die trant maar das maar heel weinig dat dat voor komt en nog vind ik zoiets nog niet schelden. Schelden vind ik echt van: kutjong of lul of klootzak... maar zo zijn mijn ouders niet, dus dan noemen ze me zo ook niet. :) (y)

Miss Helena 03-05-2003 16:30

geen last van

Fortuynist 03-05-2003 16:45

Nou, ik wel. Ik heb vaak ruzie met mensen, dus ook met mijn ouders, maar vaak is dat ook zo weer over!

hagelslag 03-05-2003 16:49

hmm... :rolleyes:

Secreet 03-05-2003 16:56

nee, mijn ouders zijn goed opgevoed :rolleyes:

-niels- 03-05-2003 17:04

Ik wor er hooguit van beschuldigd dat ik te weinig van me laat horen en dat ik ongevoelig ben...
maar sinds ik voor biede een goeie reden heb, boeit het me niet...

Xia 03-05-2003 17:24

Trut, kreng, eigenwijs, egoistisch, denk alleen aan mezelf, tuttebel, en nog een zooi woorden die ik niet onthouden heb.

Dit is van de afgelopen maanden, vooral Egoistisch en eigenwijs is erg in de laatste tijd.

Ik voel me der klote onder, vooral erg woedend, maar ik laat het niet merken. Ik ben er ook wel enigszins aan gewend geraakt. Ik reageer er op door te zwijgen, omdat dat beter is dan er op te reageren, dat roept namelijk vrijwel altijd meer agressie op.

Ikzelf scheld mijn ouders nooit uit. Ondanks alles heb ik toch geleerd respect op te brengen voor mijn medemens. Heb een hekel aan schelden (wat iets anders is dan vloeken)

Shock 03-05-2003 17:34

Een paar jaar geleden nog wel, de laatste tijd gaat het met gewoon praten en onderhandelen ook :)
mja we schelden nog wel veel, maar das puur vriendschappelijk :)

poesiefox 03-05-2003 17:44

Toen ik nog thuiswoonde meer dan toen ik al weg was. Sinds mijn vader dood is nooit meer, hij was degene die schold.

Dat deed hij eigenlijk al niet meer sinds ik op een dag zei dat hij niet zo'n grote bek meer moest opentrekken omdat ik daar toch niet van onder de indruk was, en dat hij zich ook maar eens beter moest gaan gedragen naar mijn moeder toe.

Dat is een vreselijke scene geworden, ik ben de deur uit gegooid en weer teruggehaald, maar het hielp wel.

Ik was toen al achter in de twintig. Je zegt ze niet zomaar midden in hun gezicht dat ze voor jouw part aan het gas kunnen. Dat moet je menen, anders werkt het niet. Nou, daar gaan wel wat jaartjes overheen.

wissie 03-05-2003 17:52

Nooit. We hebben wel ruzie maar er wordt nooit gescholden

Knutselsmurfie 03-05-2003 19:04

Niet uitgescholden... ik heb wel best wel eens ruzie met ze. Dat is meestal wanneer OF mijn mutti chagrijnig is en ik niks goed kan doen bij haar OF wanneer ik moe ben en zij hele moeder/dochter-beste vriendin-gesprekken met mij aan wil knopen en ik daar totaal niet op zit te wachten. Maar echt uitgescholden als trut/kreng ofzo, doen ze nooit, gelukkig.
En ik trek het me best wel aan als ze boos op me zijn, ook al doe ik altijd alsof het me niks doet.

hagelslag 03-05-2003 19:24

Citaat:

Myself! schreef op 03-05-2003 @ 18:24:
Trut, kreng, eigenwijs, egoistisch, denk alleen aan mezelf, tuttebel, en nog een zooi woorden die ik niet onthouden heb.

Dit is van de afgelopen maanden, vooral Egoistisch en eigenwijs is erg in de laatste tijd.

Ik voel me der klote onder, vooral erg woedend, maar ik laat het niet merken. Ik ben er ook wel enigszins aan gewend geraakt. Ik reageer er op door te zwijgen, omdat dat beter is dan er op te reageren, dat roept namelijk vrijwel altijd meer agressie op.

komt heel bekend voor... :o
meestal zwijg ik ook, maar soms barst de bom, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Fuzzly 03-05-2003 19:28

heb ik nog nooit gehad :o

Talon 03-05-2003 19:31

Citaat:

Farin schreef op 03-05-2003 @ 20:28:
heb ik nog nooit gehad :o
daar heb je ook een broer voor :D

Fuzzly 03-05-2003 19:34

Citaat:

Talon schreef op 03-05-2003 @ 20:31:
daar heb je ook een broer voor :D
jij ook ;)
wij schelden elkander uit,zo staat het geschreven :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.