![]() |
Hoe kan jij je lifestyle veroorloven?
Merken zoals Replay, Evisu & andere soortgelijke merken zijn best aan de dure kant. Mijn vraag dus:
Hoe krijg jij geld voor je kleding bijelkaar? Werk je ervoor, heb je een studiefinanciering of krijg je geld van je ouders? |
Een combinatie van alles...rond de feestdagen en het begin van de zomer betalen mijn ouders (mijn moeder, alleen als ze het zelf ook mooi vindt) vaak de kleding die ik wil. Maar vaak ook via de stufi (heel zelden...het is meestal snel op) en een bijbaantje :)
|
Ik krijg een bepaald bedrag per maand maar daar zijn m'n ouders niet echt consequent in. Als ik een keer extra geld nodig heb krijg ik dat meestal wel. Ik werk momenteel niet meer, maar begin na de examens aan iets nieuws (ben al aangenomen). Volgend jaar ga ik dus studeren en dan zullen mijn ouders me minder bijspringen, maar nog steeds wel meebetalen. Daarom wil ik ook dan gewoon erbij gaan werken in een kroeg/restaurant ergens (heb ik altijd gedaan en ga ik straks weer doen), dan nog stufi en bijdrage van ouders erbij en dan moet het wel goedkomen :)
Maar ik dwaal af; ik krijg dus geld van m'n ouders, en over het algemeen werk ik er ook bij. |
Ik werk ervoor.
En ik spreek meestal met m'n ouders(voor of na de aankoop) af of ik wat van hun krijg en hoeveel. |
Mijn kleding is niet zo duur. En ik werk ervoor.
|
ik koop niet zo veel kleding, kleding betalen mn ouders ook wel als ze het redelijk vinden dat ik het koop.. en dat is altijd wel..
andere 'lifestyle' dingen moet ik wel zelf betalen.. maar daar heb ik gewoon een bijbaantje voor.. |
Ik heb een baantje, studie-financiering, en heel af en toe betalen mn ouders ook nog wel eens wat :)
|
Stufi. Misschien wil ik wel weer gaan werken, maar ik ben nogal kieskeurig :o
|
ik krijg maandelijks een bedrag van mijn ouders....en als ik daarmee niet rondkom dan kan ik altijd nog om geld vragen.
verder krijg ik studif. maar dat is maar 50 euro en daar schiet ik ook niet veel mee op....en af en toe werk ik voor mijn moeder. |
ik haal meestal heel goedkope kleding of ik maak ze zelf. dan hou ik geld over voor dure schoenen en feestjes.
|
Ik kom (bijna) altijd uit met mijn geld.
Impuls aankopen doe ik alleen als het kan. Ik werk 15 tot 20 uur in de week dus ik kan me wel dure kleding veroorloven. |
ik heb een best wel goed betaald baantje waar ik zo'n 50 euro per week mee verdien en een studiefinanciering van rond de 70 euro. dus ik heb zat
|
ouders betalen alles meestal kank niks vinden maar soms betaal ik zelf ook wel mee. verdein tog zat per maand.
|
Ik krijg van mn ouders kleedgeld en kheb een bijbaantje waar ik ook behoorlijk wat geld mee verdien.
Mja, ik koop ook niet van die dure kleding |
Ik krijg een maandelijks bedrag maar dat is geen 'kleedgeld'. Mijn ouders betalen nog altijd mijn kleding.
Maar als ik naar de stad ga en kleren koop,dan betalen ze dat niet terug omdat ik er zelf voor kies omdat te kopen. :s |
Heel simpel. Als ik geen geld heb kan ik geen nieuwe kleren kopen. Als ik wel geld heb kan ik nieuwe kleren kopen, maar dat doe ik alleen als ik ze nodig heb. Momenteel niet dus.
De financiële problemen doen zich meer voor in de trant van bier drinken, dat is over het algemeen nog wel redelijk duur. Roken is ook duur. |
Ik kom meestal prima rond van m'n geld, ik heb niet echt een duur leven.
|
Citaat:
Behalve dan die schoenen :( |
Citaat:
|
Ouders, kben te lui om te werken.
|
werken.
En ik koop nou niet echt onbetaalbare kleren oid. dus kom wel uit. Af en toe krijg ik van m'n vader wat geld erbij. |
Ik krijg geld van mijn ouders, en af en toe werk ik eens een vrijdag of zaterdag. Ik ben wel van plan in de vakantie een baantje te nemen, om even een buffer op te bouwen voor volgend jaar :)
|
Ik werk veel, krijg veel van mn ouders en koop weinig
en na twee jaar stapelt dat zich op :) Al ben ik nu wel gigantisch veel aan het uitgeven |
ik koop sowieso niet veel dure kleding, en verder heb ik een tijdje 2 bijbaantjes gehad, nu nog eentje. En ik krijg elke maand kleedgeld.
|
Ik werk en krijg studiefinanciering. Geen zakgeld/kleedgeld of andere bijdragen van mn ouders.
Ik krijg onderdak en eten en hoef nu nog geen kostgeld te betalen door omstandigheden, maar wel snel. Ik moet wel zelf eten kopen als ik chips of snoep wil, of lekker drinken of lekker brood, want wij hebben altijd goedkoop brood en beleg enzo. Kleding betaal ik zelf, ondergoed, jassen, schoenen, accesoires etc ook. Concerten en cd's en wat daar mee te maken heeft betaal ik, en soms betaalt mn vriend toegang of treinkaartje want meestal ben ik blut :o Oh ja, en ziekenfonds (45 euro p.m), sportschool, internet en alles voor school betaal ik. Oh ja en of ik ermee rond kom. Nee.. Ik moet dus best veel zelf betalen, maar goed, ik ben het ook wel gewend om de laatste 2 weken geen geld meer te hebben, en dan dus niks te kunnen kopen. Ik geef meestal de eerste 2 weken veel geld uit omdat ik het dan weer eindelijk kan, en aan vaste lasten en dan is het zo op. Tegenwoordig probeer ik wel zuiniger te doen en het lukt redelijk, maar soms is het gewoon moeilijk. Maar ja. Het moet kunnen vind ik, maar soms heb ik een gat in mn hand of zijn er teveel leuke concerten. |
kleedgeld...en heel af en toe werken...maar ik krijg eigenlijk zat kleedgeld....
|
Ik krijg geen kleedgeld ofzo, ook nooit gehad. maar het wordt meestal wel achteraf 'vergoed' ;) gewoon bonnetjes inleveren en dan zie ik het geld meestal wel weer terug. doen ze niet zo moeilijk over, als het maar een beetje normaal blijft. en anders zeg k het ff van te voren en dan komt het meestal ook wel goed (snowboardjack ofzo)
greetz |
Stufi+ouders, maar daar red ik het niet echt meer mee. Kan tot 1000eu rood staan en de laatste maanden ga ik steeds meer die richting in :|
Aan het begin van de zomer ga ik wel een paar weekjes fulltime werken, dan kan ik tenminste nog op vakantie...... |
kleedgeld en dan maar zorgen dat je genoeg krijgt :p
|
Ik krijg een vast bedrag per maand van mijn ouders voor kleding ed. Mijn ouders betalen ook mijn telefoon, schoenen en jassen.
Daarnaast pas ik vaak op, waar ik per maand minstens 60 euro verdien. Ik de vakanties werk ik in een bejaardenhuis. En binnenkort ga ik assisteren in illlusieshows, waar ik ook wat mee zal verdienen. En verder is het simpel: als ik geen geld heb, koop ik geen nieuwe dingen. |
Citaat:
|
Ik krijg geld van mn ouders en ik werk veel.
|
werken voor vaderland swa :rolleyes:
|
kleedgeld, en 't is te veel:)
Je lifestyle is overigens je wijze van leven... niet de kleren die je draagt (behalve dan voor de mensen die hun hele leven lang alleen maar bezig zijn met wat ze aanhebben). |
ik kan het allemaal nog van mijn zakgeld betalen. ik heb niet zo'n dure stijl.
de dingen die ik koop om te gaan hiken betaal ik van wat ik in de vakantie heb verdiend met werken. het werk dat ik in het jaar doe verdient eig bijna niets en is gewoon een fijn extraatje. |
ik koop niet zo heel veel kleren maar k ben heel veel geld kwijt aan bier en wiet.... en af en toe wat eten, cd's of concertkaartjes
|
Veel werken, en gesponserd worden door me ouders! :)
|
Citaat:
Ik draag wel merken als Replay, Diesel, enz. maar vaak wel gemixt met dingen waar ik ongeveer gratis aan gekomen ben :D Ik werk er veel voor, bijbaantje en oppassen. Verder wil mijn moeder me heeeeeeel soms nog wel eens sponsoren, maar dat komt helaas niet zoveel voor :) |
Kleedgeld/zakgeld en werken.
|
Citaat:
|
pappie en mammie hebben een goede baan, dus dat zit wel goed..:)
|
400 euro studiefinanciering per maand
|
Ik werk
|
Ik krijg een beetje kleedgeld en aardig veel zakgeld. Daar koop ik treinkaartjes en muziek en rommel van. Kleren en make up en zo koop ik heel weinig, meestal heb ik wel genoeg leuke spullen.
|
kleedgeld en werken
|
Citaat:
|
Ouders:D
|
Citaat:
|
krijg soms wat van m'n ma,koop andere dingen met m'n zakgeld en ga vaak naar 2ehandswinkeltjes waar et stukken goedkoper is
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41. |