![]() |
Hebben jullie dit nou ook...?
....iets geleerd te hebben maar na bv. een week alweer heel veel te vergeten? :( Dat heb ik vooral gemerkt bij geschiedenis. Echt zwaar klote. Dan denk je echt zoiets van 'waarom leer ik nu in godsnaam?'. Dan zou je alles weer moeten herhalen maar ja....tijd is t probleem..
|
Dat zit erin idd. Misschien dat je de hoofdlijnen voor het examen nog eens goed na kan kijken. Vaak komen kleine dingetjes dan wel weer terug. Als je dingen echt bent vergeten dan ligt het aan je manier van leren of omdat je niet goed genoeg geleerd hebt.
|
oefenopgven maken uit je examenbundel (als je die hebt), als je er een paar gemaakt hebt gaat het steeds makkelijker en word het een gewoonte. Weet niet of het met geschiedenis werkt, maar bij wiskunde werkt het wel, dan hoef ik voor het examen alleen nog even snel de samenvatting door te lezen zodat het weer "vers" in m'n geheugen zit.
|
Ja, voor wiskunde hoef ik zelf eigenlijk ook niet meer te leren. Alleen nog 1 klein dingetje. Van de rest van de stof heb ik al allerlei belangrijke dingen voor mezelf opgeschreven soort van samenvattinkje. Om Wi. hoef ik geen zorgen te maken. Maar het is toch die Geschiedenis. De echte hoofdlijnen blijven wel hangen, maar ja.... de rest. Ik heb ook zo'n boekje waarbij de schrijfstijl zo opsommend is. Moet je dat allemaal uit je kop gaan leren.
En latijn is ook zwaar irritant. Dan moet je al die latijnse teksten leren, maar die vergeet je ook weer na een week ofsow. Dan zou je alles moeten herhalen. Maar dat kost natuurlijk ook tijd. |
Ik ben gewoon vergeetachtig :(
|
Mwah, heb het niet zo.
Engels en Nederlands is niks aan te leren. Wiskunde en Scheikunde ken je al omdat je daar gewoon zo vaak mee bezig bent geweest dat alles vol automatisch gaat. Wel veel oefenen natuurlijk. Natuurkunde is snappen, niet echt leerwerk. Ja, en Biologie is echt leren leren leren. Maar dat onthoud ik wel want als je dat snapt is het ook makkelijk. |
Citaat:
Beterschap |
ik heb dat alleen bij Frans en economie.
bij geschiedenis gelukkig nie. das zoveel leren. het is wel zuur dat ik voor economie en Frans echt niet zo goed sta en ik denk dat ik m'n examen ook nie zo geweldig ga maken, dus dat word nog leuk. |
Citaat:
|
Ik heb dat met alles, kan echt geen 2 weken van te voren al beginnen met leren, dat doe ik echt pas 1 á 2 dagen van te voren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04. |