![]() |
Saving Private Ryan ... wat vonden jullie ervan?
ik heb hem gisteren (op de tv, rtl 5)voor de derde keer gezien.
ik vind het echt een hele mooie film! |
Ik had m gezien toen ie net uitkwam.....daar kan ik me niet echt veel meer van herinneren :)
. dus ik heb m opgenomen en moet m nog gaan kijken :) |
ik vind 'm heel mooi gemaakt! net echt (maar dat was ook de bedoeling!)
|
sjaaaaaaa moooie film hen!
|
Geweldige film, staat absoluut in mijn top3.
En ik baal er nog steeds van dat ik em niet in de bios heb gezien :( |
Oh zeker mooie film (y).
|
komt zo vaak op tv...en ik heb em nog nooit gezien :o *schaam*
|
Citaat:
|
Dit is nog maar de 2e keer dat ie op tv komt hoor...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Fantastische film, mooie actie, veel spanning. Ondanks de 3 uur verveelt het niet. Wil 'm graag nog eens zien want het is al wel een jaar geleden.
|
Alleen ik snap 1 dingetje niet
op het laatste als Miller doodgaat, is de oorlog dan ook afgelopen? Want ze waren nog aan het vechten |
Citaat:
|
1x in 't zwart-wit gezien (:( echt zonde)
1x in 't kleur gezien (héél goed!) en kheb hem thuis :cool: |
Ik vond hem echt ontzettend nep vergeleken met andere oorlogsfilms zoals the longest day en a bridge too far
|
Citaat:
Ik denk dat het niet voor niets is dat historici en oorlogsveteranen Saving Private Ryan een van de meest realistische oorlogsfilms hebben genoemd. |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb the longest day ook gezien ik vond SPR toch echt veel echter lijken als TLD!!! |
juh wel goeie film :) was ook de 2e keer dat k m keek..
en we hebben 'm ook nog op dvd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
FUBAR :cool:
|
Citaat:
:confused: |
Citaat:
|
wat bedoel je precies met een 'geschilderde' achtergrond?
als je doelt op historische juistheid dan begrijp ik niet waar je het over hebt. |
Citaat:
Die darmen die over het scherm vliegen noemen ze realisme, of dacht jij soms dat er bloemblaadjes uit je lichaam vlogen als er 25 metalen kogels door je lichaam gejast worden of als je op een mijn gaat staan dat je been gewoon meebuigt? In TLD hadden ze nu eenmaal niet de technieken om dat allemaal heel realistisch in beeld te brangen, computeranimatie was er ook nog niet, dus vind ik persoonlijk TLD af en toe een beetje lachwekkend overkomen. |
hm ik vond het eerlijk gezegd geen 'leuke' film (niet leuk als in lol maar als in naja je snapt t wel ;)) ik vond er nix aan, zeker het eerste half uur/3 kwartier niet, alleen maar schieten enzo...
mja misschien moet ik m nog maar eens een keer echt goed bekijken, want iedereen vind m altijd heel goed...misschien vind ik m dan wel goed :) |
t was opzich wel goede film, maar ik vind het alleen stom dat die ryan er maar een kwartiertje ofzo in voorkomt..
|
Citaat:
|
gewoon een schitterende film. (y)
|
Is zeker weten mooie film (y)
|
Citaat:
Heb je overigens door dat je jezelf tegenspreekt? Je zegt eerst dat Saving Private Ryan nép is, en vervolgens heb je 't over darmen die over 't scherm vliegen... wat komt dichterbij de realiteit van de tweede wereldoorlog; geschilderde achtergronden of kapotgeschoten darmen? Het feit dat Saving Private Ryan een stuk 'viezer' is draagt juist bíj aan het realisme van de film! Citaat:
|
Blijft een mooie film. :)
|
Citaat:
|
Is TLD met die acteur die ook Luke Skywalker speelt?
|
Citaat:
|
Citaat:
SPR vink eigenlijk niet zo heel boeiend... ja realistisch in beeld gebracht... Ach, ik hoef dat eigenlijk allemaal niet te zien om te weten dat oorlog walgelijk is. |
Citaat:
Di was na Star Wars toch afgechreven :confused: |
Citaat:
|
Trouwens, Volgens mij moet het Saving Privat Ryan zijn, ipv Saving Private Ryan?! Toch? wacht, ik zal eens op de band kijken, want we hebben hem thuis (heeeej).......Onee, grapje, sorry, ik heb nix gezegd!
het is gewoon Saving Private Ryan! |
TLD is best oud. Was eerst zwart-wit opgenomen en is later nog ingekleurd. Is voor de tijd waarin'ie gemaakt is, echt een hele goed film. Net als Ben Hur, is ook geschilderd, maar wat een top-film!
|
goede film, longest day vind ik ook heel goed
|
Bij SPR vond ik het verhaal ook mooi
de hele tijd denk je (nou ja, ik dacht dat) dat die opa in het begin die Miller is, maar dat blijkt dus van niet, en dan vraagt ie op het laatste aan zijn vrouw: ben ik een goede man geweest? Dat vond ik toch een heel mooi stukje |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48. |