![]() |
Eigen zaak
*weet niet of het hier hoort..*
Als je je eigen zaak op wilt zetten wat voor diploma's heb je dan nodig? Kga volgend jaar naar 't Grafisch Lyceum, en ik wil daarna een zaakje op zetten waarin ik sieraden kleding, en reclame aan kan bieden. Heb ik daar een aparte opleiding voor nodig? Of is een cursusje hier en daar genoeg? Zoja wat voor? |
In het principe hoef je alleen naar de kamer van koophandel te gaan. Maar er komt wel een hele hoop bij kijken, zoals boekhoudig, verzekering enz.
Vraag de CD-rom voor starters bij de belastingdienst is aan. Kijk is bij de Rabo voor info. |
O oke :)
Boekhouding etc heb ik al een hoop van gehad op school *m&o* Maar speciale papieren voor een onderneming of iets in die trant is niet nodig dus? |
Nee, vroeger was dat nog wel zo.
Kijk vooral even op www.kvk.nl , daar kan je verschillende folders downloaden/ aanvragen. |
Eeen cursus voor starters is misschien wel aan te raden. Op kvk.nl kan (het kon vroeger ten minste) een starterstest doen... over waar je nog aan moet denken en dergelijke :)
|
Citaat:
|
welk grafisch lyceum?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er bestaat een boek 'Ondernemingsplannen voor Dummies' misschien is dat iets om te lezen?
|
Ook kun je eens informeren of men op dat Grafisch Lyceum aan mini ondernemingen doet? Want daar leer je echt hoe het is om een kleine onderneming op te zetten. Zoiets is echt bijzonder leerzaam..
Stichting Mini-ondernemingen Nederland |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39. |