![]() |
Nederlands : Een zakelijke brief
Ok een vraagje : ik moet voor nederlands een zakelijke brief schrijven, maar onlangs zijn de regels ervoor een beetje veranderd.
Hoe moet je een goede zakelijke brief schrijven ? Met de juiste vernieuwde regels ? Is deze brief juist ? je voornaam je naam ---------spaties------------2003-05-04 je eigen adres postcode plaats naam bestemmeling adres bestemmeling postcode plaats aanspreking, inhoud inhoud inhoud ... ... ... ... ... slotzin slotformule (met handtekening, naam....) |
Volgens mij moet die datum in ieder geval ergens anders, alles moet volgens mij gewoon aan de linkerkant
En is het niet zo dat je bovenaan alleen je eigen adres moet zetten in plaats van naam en adres? Dat weet ik niet zeker, hoor, is in ieder geval bij een Engelse formele brief wel zo Citaat:
|
In mijn Nederlands hoofdboek staat het alsvolgt, maar dat zal niet aan de allernieuwste regels voldoen, want hij is uit 1999.
Naam afzender Straat + huisnummer afzender Postcode + plaats afzender Plaats, 5 mei 2003 Aan ... (naam van ontvanger) afdeling ... t.a.v. mevrouw B. Dubbelman Postbus + nr. Postcode + plaats Betreft: onderwerp Geachte mevrouw Dubbelman, Eerste alinea Tweede Alinea Enz. Enz. Laatste alinea (hierin geef je nogmaals het doel van de brief weer. Je schrijft precies wat je van de lezer verwacht. Hoogachtend, HANDTEKENING Naam onder handtekening (Evt) Bijlage: curriculum vitae |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12. |