![]() |
Zou een soort ledenverjaardagskalender mogelijk zijn?
Op Kantine zijn om de zoveel dagen weer een verjaardgastopic. Zou het misschien niet handig zijn om een soort verjaardagskalender te maken(die natuurlijk wel goed gecontroleerd wordt aangezien lui soms hun d.o.b. veranderen9.
Is maar een kleine vraag, niet per se een suggestie |
yup dat bestaat zelfs. Maar moet je FF zelf uitrekenen :
30.000 leden / 365 dagen = meer dan 80 per dag Dwz een zeer onoverzichtelijk lijst, met mensen die bv nooit in DK komen, of misschien maar 1 keer per week op het forum komen, en dus onbekend zijn. Ik heb die lijst al eens gezien, en het was lelijk. Dus ik denk dat dat er niet komt... Er is wel bij het fotoboek, de jarige van die dag! |
Lijkt me een leuk idee, maar niet echt praktisch uitvoerbaar. :)
|
altijd handig maar het lijkt me erg onoverzichtelijk
|
En als mensen zichzelf nou een moeten inschrijven voor de kalender?
|
Citaat:
(ben nu aan het bedenken of ik me aangesproken voel :D) edit: Vraag eens aan Koen met z'n fotoboek :) |
Citaat:
En daarbij, er zijn ruim genoeg lui die niet eens een datum ingeven of die een datum ingeven waardoor ze opeens 3 of 70 jaar zijn. |
In het fotoboek zit er toch een?
Dus iedereen die zich daar inschrijft komt daar ook te staan met zij/haar verjaardag... (staan onderaan de hoofdpagina van het fotoboek) mss alleen een idee om een weeklijstje te maken ofzo, dan kan je altijd ff zien van "he die is van de week jarig, ff onthouden" |
Iemand had toch ook een cu2 pagina gemaakt? met alle verjaardagen erin
|
Citaat:
|
Voor onzin is die er dacht ik wel :)
http://www.cu2.nl/onzinkalender (als ik het goed heb :)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit soort ideeen zijn erg leuk, maar het uitvoeren ervan is niet nodig. Jon heeft het erg druk en is in theorie de enige die dit kan. Voel jij je aangesproken om zoiets te programmeren, dan is dat van harte welkom.
Stuur Jon een privebericht met hoe je het aan wil pakken en vraag om een 'go'. |
Okey, in de zomer zal ik in de bieb wel ff een stapel boeken uit de bieb halen over het maken van een website.Dan weet ik ook meteen hoe dat moet en maak ik meteen een kalendersysteem, een nieuwe lay-out aanpasfunctie en een geile logo, want Daphne is idd oud zoals op de kantine gezegd werd :p
Ik ga toch 3 weken naar Bosnië waar behalve lezen niks te doen is. Wacht maar af :D |
Misschien handig om te vermelden, krijg je dan wel read-only acces voor de leden-database zodat je het een en ander kan koppelen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het geen forummer is bestaat z'n id ook niet :s (Maar ik heb het dus niet over dat mensen zichzelf op moeten geven, maar over iedreen automatisch toevoegen :)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan wel een lijstje fabriceren met mensen die in de laatste 2 maanden actief zijn geweest bijvb. Wordt nog een vrij grote lijst, maar dat is sowieso het geval.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46. |