![]() |
woordenboek bij nederlands examen
hohoi,
ik weet niet of dit al in een topic ter sprake is gekomen, (heb het zelf niet gevonden), dus open ik een nieuw topic. Mag je eigenlijk een woordenboek Nederlands gebruiken bij het eindexamen VWO Nederlands. Of mag dat alleen als je dyslexisch bent? Want ik heb nu een paar eindexamens geoefend en ik kom vaak woorden tegen waar ik de betekenis neit van weet. |
Nee, volgens mij mag dat niet, het staat in ieder geval niet bij de lijst met voor elk vak de toegestane hulpmiddelen
Volgens mij mag dat trouwens ook niet als je dyslectisch bent |
Nee. Maar zo veel moeilijke woorden staan er toch niet in? :confused:
|
er staan inderdaad neit veel moeilijke woorden in, maar af en toe staat er wel een moeilijk woord tussen wat een belangrijke functie heeft, waardoor de inhoud van de alinea niet helemaal duidelijk is.
|
Ik heb nooit moeite met de woorden, maar wel vaak met de beeldspraak die soms gebruikt wordt!
|
Nee mag niet. Kort en bondig antwoord: ben al aan het oefenen voor examen Nederlands :p
|
Kort en bondig is slecht hoorde ik juist van onze docent. Vooral bij de samenvatting moet je zeker niet te zuinig met woorden zijn. Er is een strak schema met punten die in je samenvatting moeten zitten, zitten die er niet in, jammer, punten eraf. En dat vind ik persoonlijk best wel lame want ik maak een samenvatting altijd erg kort. Als in, heel erg kort :rolleyes:
|
nee mag niet...
onze leraar wil eigen geleide samenvattingen.. dus niet uit het woorden boek over geschreven...:P mallerd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59. |