![]() |
concentratie verhogend eten??
Heeyz...
Je hebt vast wel is van die momenten dat je een beetje in begint te kakken, terwijl je eigenlijk met je volle concentratie aanw3ezig moet zijn. Wat eten jullie om er weer tegenaan te kunnen? wat verhoogd jullie energie en/of concentratie weer in no time?? |
energydrinks ?
koffie ? zoiets... |
Chocola schijnt concentratieverhogend te zijn. Niet dat dat bij mij zo is, though...
|
mueslirepen of studentenhaver eet ik altijd veel tijdens toetsweken en ik heb dan heel erg behoefte aan veel en ongezond eten zoals chocola enzo.
|
Bananen en de geur van citroensap.
Een kruidenextract van guerana werkt ook concentratieverhogend. |
concentratie verhogend eten zijn producten waar veel koolhydraten (suikers) inzitten zoals snoep
verder heb je nog pasta's (spaghetti en macaroni) die het lichaam energie geven |
Bananen en chocola voor zover ik wist
|
Citaat:
|
um in de Elsevier stond een stuk.. kweetnie meer precies wat er in stond :o maar t kwam erop neer dat je gewoon gezond moest eten.. + goed slapen en regelmatig ontspannen enzo..
|
pinda,s en bananen
|
Cafeïne kan de concentratie verhogen, 't is alleen snel weer uitgewerkt.
|
Citaat:
vooral pinda's, goed voor het geheugen stond in de krant :o |
de fijne suikers (druivensuikers en de suikers die snel in het bloed worden opgenomen) mogen dan wel een energie kick geven, maar... suiker in het algemeen maakt loom. Van suiker, ook druivensuikers wordt je moe. Dus je krijgd misschien eerst een kick van een half uur, maar daarna krijg je de neiging in slaap te vallen (als je al moe was tenminste).
Dingen die je wel redelijk wakker houden zijn komkommer en appel, dingen met een hoog vocht gehalte. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |