![]() |
Mannelijke Vocal Gothic
Wie weet er nog Gothic bands, met een mannelijke zanger, zoiets als Das Ich, Bauhaus, HIM enz. :confused: ?
|
Clan of xymox
Joy Division The Cure The 69 eyes Sisters of mercy |
TYPE O NEGATIVE
bitch (was voor poster :p) |
mannelijk is him mannelijk?
|
Citaat:
|
HIM is niet echt gothic, maar goed.. Soort van..
|
HIM is Love Gothic
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(8) dude looks like a lady (8) |
Citaat:
|
Citaat:
|
HIM maakt Love Gothic of ook wel Love Metal genoemd. Vandaar dat ook de titel van hun nieuwste CD Love Metal is.
|
Citaat:
|
Love Metal, Dark Metal, Murder Metal, allemaal lulkoek.
|
Citaat:
Murder metal is dan inderdaad ook gewoon de verzamelnaam van macabre voor hun mix van death/grind/thrash/punk/hardcore/jazz/blues/weetikwat:) met zieke vocals, humor en moord-gerelateerde texten. zo'n band is zo ondefinieerbaar, daar moest het wel |
Vanwege de themathiek van HIM; liefde en dood, word hun muzieksoort vaak love metal/gothic genoemd. Vandaar dus ook hun CD-titel,
maar even on-topic graag |
oh ja de dood...daarom noemen we het maar love gothic
|
Ville Hermanni Valo formed HIM in the summer of 1995, gathering around him some old friends who shared his vision of a brand of rock Ville himself calls 'love metal'. Depeche Mode meets Dimmu Borgir in a David Lynch movie...
Dit komt van de HIM-site. Ville is voor degene die het niet weten de zanger. Ik verzin het dus niet, maar graag even on-topic... |
Love Metal is nogal wat anders dan Love Gothic... Metal en Gothic wat dat betreft mijlenver uit elkaar. (Behalve als we het over Doom gaan hebben, maar als Him iets niet is, dan is het wel Doom).
En zelf namen bedenken voor je muziek is Gay. Dat doen alleen nu-metal bands. |
Citaat:
Euh en orgy en zeromancer zijn ook dingen die gedraaid worden op goth feesten.. zijn ook mannenstemmen (dan wel een beetje gay stemmen maar het zijn mannenstemmen). |
And One
|
The Cruxshadows
Wolfsheim Digital Storm Bella Morte London after Midnight Diary of dreams Abney Park De/vision Project Pitchfork Icon of Coil A covenant of thorns Confession of faith Girls under Glass Assemblage 23 BlutEngel (Terminal choice, Tumor) soms zingen er wel vrouwtjes mee, maja, vooral de hoofdzang is mannelijk. |
Mmhh, ik kan wel wat bandjes gaan opnoemen, maar daarvan zijn de meeste toch al genoemd zie ik.
De beste mannelijke vocals daarvan vind ik met afstand Diorama. |
Citaat:
|
New Order?
|
Is Him gothic? :confused:
Oh, die vraag is al geweest volgens mij. :/ wtf is Love Gothic :S omg Volgens mij verzinnen jullie die styles zelf :d |
Him is geen gothic.
|
Citaat:
|
Poisonblack
Charon die komen een beetje in de buurt ze zijn alleen STUKKEN beter as HIM, maar HIM heeft wat meer bekendheid, en das jammer |
deine lakaien
en alles wat verder al genoemd is.. |
en cradle of filth dan, daz tog ook wel een beetje gothic achtig dacht ik?!?!?! :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
MOONSPELL godverdomme, tenminste als je de term 'gothic' wat ruim neemt.
|
booooring
|
Citaat:
|
two witches
(als dat onder gothic valt :o ) |
Is Sugar Lee Hooper geen mannelijke gothic?
|
nee een kale skin
|
Wat dacht je van Marilyn Manson?
Is misschien wel dark of death metal, maar hij zegt toch zelf dat-ie gothic is. Ik vind gothic wel bij hem passen, shock gothic dan ofzo weet je |
OK, we hebben in dit topic tot nu toe de geboorte mogen aanschouwen van de genres "Love-Gothic" en "Shock-Gothic". Leuk verzonnen maar dat kan natuurlijk beter. Wat te denken van bijvoorbeeld:
Suicide-Gothic (of is dat een contradictie?) Happy Hardcore-Gothic (ideaal voor schizofrenen) Freejazz-Gothic (druk en toch weer niet) New age-Gothic (zwartgelakte teennagels in zwarte gezondheidssandalen) Gabber-Gothic (in je zwarte Aussie met je zwartgeschminkte kale kop) Black-Gothic ("because black just ain't black enough") Verder nog iemand suggesties? |
Citaat:
|
Wordt altijd weer vrolijk van die genre discussies.. :|
Ik gooi er in ieder geval nog een To/Die/For bij (Al kan beargumenteerd worden dat dit zijn roots meer vindt in hard rock..yada yada) ;o |
ehm...
Heb de hele thread vluchtig doorgenomen, dus het kan zijn dat ik hem gemist heb, maar... Paradise Lost? CRADLE OF FILTH is dan zoiets als ehm.. bagger-gothic? of thrash-gothic, garbage-gothic, idiot-gothic...... |
Citaat:
Citaat:
(y) |
Marylin Manson death metal en Avril Lasagna grindkoor.
|
Blablabla.
|
Stijlen zijn kut, het is gewoon muziek.
Virgin Black heeft mannelijke vocals Rackets & drapes Zao etc. |
Dimmu Borgir
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51. |