![]() |
Welke leeftijd vinden jullie goed om aan sex te doen?
Welke leeftijd vinden jullie goed vroeg ik me zo eens af. :)
|
Is bij iedereen verschillend denk ik.
Ik deed het pas een maand of twee geleden voor het eerst, een vriendin van me al drie jaar geleden.. Net wanneer je er klaar voor bent. |
misschien ben ik ouderwets ofzo, maar ik vind een jaar of 17 (of later) wel mooi..
eerder DENK IK dat het nog te vroeg is, maar dat is mijn mening.. er zullen heus wel mensen zijn die er dan wel aan toe zijn, maarja... (al valt het me op dat het steeds vaker steeds eerder gebeurd en ik weet niet zo goed wat ik daar nou van moet vinden) |
zelf ben ik nog maagd, maar ik ben wel vroeg aan het 'klooien' gegaan (12). ik denk dat het voor iedereen anders is. lichamelijk bepaalde leeftijd is iets anders dan geestelijk zegmaar.
|
na je zestiende, in ieder geval. 17 is een goede leeftijd.. maar het verschilt inderdaad gewoon per persoon. (alleen geloof ik gewoon niet dat mensen op hun dertiende al "klaar zijn voor sex")
|
Citaat:
|
18 is een mooie leeftijd. :D
|
Het ligt er inderdaad van persoon tot persoon aan, maar ik denk dat als je jonger bent dan vijftien je er amper klaar voor kunt zijn!
|
17/18
|
*kuchuitgekauwdkuch*
|
35? 26? 83? Je kan altijd nog het seminari in gaan, dan doe je het altijd met God.
|
grom
|
wanneer je er klaar voor bent
|
ik vind 15-16 een goede leeftijd, mensen die zeggen als je er klaar voor bent lullen ook uit hun nek, als iemand van 9 zegt ik ben er klaar voor, vinden zelfs hun dat ook niet goed.
|
Ik vind meerderjarigheid wel een goede drempel.
|
17 ja. Mja, had toch naar mijn moeder moeten luisteren.
|
kheb het zelf op mijn 16de gedaan, ik was er wel klaar voor (y)
ik vind 16/17 wel een goede leeftijd. Echt eerder dan heb ik zoiets van uh komop mensen dat zijn nog kinderen :confused: niet dat mensen van 16 dat niet zijn ;) , maar je weet wat ik bedoel |
Op het moment dat je het zelf wilt, en je het niet 'voor je vriendje/vriendinnetje' doet. Leeftijd zegt zo weinig, dat is confectie voor de doorsnee mens.
|
18
|
ouder dan 16 :)
|
meiden 16/17
jongens 17/18 Vind ik wel een mooie leeftijden. Argh ik loop achter ;). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer je dr klaar voor bent :)
Zoals zo velen hier zeggen :o |
leeftijd is mar n getal..
|
Ik vind ook 17:)
(Zelf werd ik op mijn 16e ontmaagd) |
Zo lang je maar geslachtsrijp bent (tenzij in uitzonderingsgevallen) en er goed over na hebt gedacht... ik zal je niet tegenhouden.
Mooie leeftijd voor een eerste keer vind ik 15-20 jaar, maar ik begrijp dat dit niet voor iedereen geldt. Sommige mensen hebben nu eenmaal moeite met het vinden van een sexpartner, of ze bewaren hun maagdelijkheid graag, of ze hebben zo'n overdosis hormonen in hun lichaam dat ze er op hun dertiende al sterke velangens naar hebben en er lichamelijk klaar voor zijn. Kan natuurlijk ook allemaal. |
Voordat je je graf in pleurt.
|
Citaat:
|
ik vind rond de 15 wel een mooie leeftijd...
ik zelf heb tot mijn 18e gewacht... |
mijn kinderen mogen pas sex hebben als ik dood ben.
|
Vanaf 16.
|
In ieder geval moet je fysiek volledig volgroeid zijn vind ik, en als het even kan emotioneel volwassen genoeg om te beseffen dat het niet zo maar een spelletje is. Als je dus het volstrekt egocentrische tijdperk achter je gelaten hebt. Je bent per slot van rekeing met iemand anders bezig, daar moet je rekening mee kunnen houden.
|
Een jaartje of 18.
Maar het ligt er natuurlijk aan hoe ontwikkelt iemand is, hoe volwassen hij/zij zich gedraagt etc :) |
hangt ervan af in wat voor situatie je zit denk ik, maar zo rond de 15-18 vind ik wel mooi.
niet te vroeg iig...daar krijg je spijt van :( |
16/17/18
|
zelf was ik eind 16 bijna 17 en daar heb ik nooit spijt van gekregen, dus ik zou zeggen 16/17
|
Als ze dr zelf klaar voor zijn.
Ik ben op me 15de ontmaagd, maar 10 vink ook wel erg jong, dan hoor je t nog ranzig te vinden.. :p |
Citaat:
|
hmm leeftijd zegt me weinig. ligt gewoon aan jezelf in combinatie met de ander... als je je goed bij hem/haar voelt en er is genoeg vertrouwen, is een bepaalde leeftijd niet een goeie grens.
leeftijd maaktme niet veel uit (alleen 12 is wel heel klein...) |
wat een gezeik over 'de' leeftijd, die is toch voor iedereen anders...
|
Ik denk echt niet dat je kunt zeggen dat het voor iedereen anders. Kindjes van 13 horen gewoon niet aan seks te doen. (Kijk, een korte experimenteer fase is iets heel anders.)
Ik meen zeker zo'n 17/18 inderdaad. Als je aan seks doet, moet je bereid zijn verantwoordelijk te zijn voor wat je doet. En echt, iemand van 13 kan dat gewoon niet. Of je nou meent dat je er klaar voor bent: n beetje frummelen in je bed is iets anders dan echt sex hebben met iemand! Maar je moet toch ook maar net een vriend/ vriendin hebben, toch? Ik heb dus echt nog nooit iemand gehad (snik) en dus ook nooit de kans gehad tot sex. (Ik doe niet aan one night stands dus..) En ik heb een hele goede stabiele relatie met mijn douchekop.. :D Dus daar ligt het ook aan (of je iemand hebt)! Toch?! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |