![]() |
astma..
zijn dr hier ook mensen die last hebben van astma..?
ik heb het sinds een aantal weken.. heb wel medicijnen etc.. maar iedere dag komen er wel dingen waar ik allergisch/raar op reageer.. moet ik dan een allergie test laten doen? dat ik met die dingen rekening kan houden? |
Ik heb wel astma, maar er geen last van :o
Maar reageer je allergisch op je medicijnen of op prikkels uit je omgeving waardoor je astma versterkt wordt? Welke medicijnen heb je? |
de medicijnen die ik heb zijn ventolin (400)
en pulmicort 200 (me da bruine dopje) op de medicijnen reageer ik gewoon goed, ze werken als ik ze echt nodig heb.. maar, ik was gister bijv.. bij mijn oppaskindje en die hebben een hond, kwam thuis helemaal vol uitslag, ogen waren rood (onder mijn ogen ook) ineens heel verkouden, praatte heel erg door mijn neus hele droge keel (heb ik als ik bij katten kom ook heel erg) dat heb ik ook gehad toen ik in t tuincentrum was, bij al die planten overal ineens jeuk en benauwd gevoel... |
Een allergie test lijkt me niet zo'n slecht plan :)
|
okeej :)
|
Heb je nog nooit eerder last gehad van dit soort vage dingen, voor dat je medicijnen ging gebruiken? Want anders kan het toch zijn dat je voor iets in de medicijnen overgevoelig bent, of dat ze je ergens over gevoelig voor maken :confused:
|
wel eerder gehad voor katten... maar verder niets..
dokter heb ik gebeld en die belt morgen terug.. of allergietest nodig is of niet.. |
Citaat:
Ik heb 'astma' en allergieën. |
ja, heb astma en allergieën.
kheb overigens nooit een echte allergietest laten doen. kbedoel: als ik een dag in de omgeving van katten ben en ik kom half ziek thuis, dan heb ik geen dokter nodig die me dan vertelt dat ik idd allergisch ben voor katten. maar mijn astma en mijn hooikoorts zijn wel door de dokter vastgesteld. |
Citaat:
|
Citaat:
hooikoorts ook wel.. maar k reageer op teveel stoffen raar ook op best veel eten.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
oog en neus druppels ook.. heb ik gelukkig NOG niet.. maarja.. we wachten af!! :) |
Citaat:
dan denk ik 'is d'r een product gemaakt speciáál tegen hooikoorts wat dus goed zou kunnen helpen, mag ik dat óók al niet.' maar oke, het zou net zo goed zo kunnen zijn dat ik daar niet eens goed op had gereageerd, al blijf ik het stom vinden. er zijn namelijk best veel mensen die de combinatie hooikoorts + astma/bronchitis hebben. maar goed, ik blijf dus bij mijn spulletjes op recept. :) |
Citaat:
Maar gelukkig is er iig nog iets dat je wel mag dan. :) |
ik heb astma... als ik in een ruimte ben met veel stof of in een vochtige ruimte heb ik fel last :( maar myn medicynen helpen niet... kheb het voor het eerst gekregen rond m'n 8ste ofzo...
het gaat meestal vanzelf weg als je je heel rustig houd...! |
Citaat:
|
Citaat:
alleen k krijg er trillende handen van en andere bijwerkingen dus mag ze misschien nie mee gebruike morgen naar dokter.. |
Heb ook last van astma en allergien - o.a. huisstofmijt enzow. Je kan in het ziekenhuis een allergietest laten doen maar er is ook een Zwitserse - die zit in Hoorn aan de Factorij - is duur maar wel heel goed.
Suc6 (y) |
thnx :)
|
Hmm - klinkt misschien heel dom :) maar het kan ook zijn dat het een Zweedse test is - nou ja maakt niet uit, bij die test word je iig op iets van 3000 stoffen getest (toen ik hem deed iig) en het enige wat je hoeft te doen is een beetje bloed afstaan. Heel gemakkelijk maar zoals ik al zei - heel duur.
Nogmaals veel suc6 P.S. heb je seratide discus wel eens geprobeerd? Dat zijn medicijnen die ontsekingsremmend werken waardoor je toch ook minder last krijgt van sowieso bronchitus en ik kreeg ook minder last van allergien. |
Citaat:
|
ik heb ook astma,
maar niet heel erg last van. heb momenteel meer last van mn allergieen. |
Ook ik heb astma, alleen noemen ze t bij mij bronchitus, maar t hoort ook bij astma. Kheb er normaal niet echt last van, alleen als t benauwd is (t weer dan he), ik me te veel inspan, in n kleine rokerige ruimte, en als er ergens stof is, of een vochtige omgeving (alhoewel ik tijdens t zwemmen er nooit last van heb...).
Valt me trouwns wel op, dat er tot nu toe alleen van t vrouwelijk geslacht hebben gereageerd??? Maarjah |
heb ik ook in rokerige ruimtes..
en als ik me inspan af en toe ligt aan het weer.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04. |