![]() |
ongesteld
Hey,
ik ben al ongeveer 1,5 jaar ongesteld en normaalgezien duurt mn cyclus tussen de 30 à 45 dagen en 1 keertje was het 22 dagen. (niet erg regelmatig dus) Nu is het al 57 dagen geleden dat ik ongesteld was, is dat niet een beetje lang? Na bijna 2 jaar moet het toch wel regelmatiger worden of kan het langer duren? (ohja, en ik ben niet zwanger ofzo ;)) |
Ga er even mee naar de dokter, want wat je beschrijft klinkt niet echt normaal; zeker niet als je al 16 bent!
|
Dat was niet erg geruststellend :(
Nog ff iets: Stel dat mn broer in bad masturbeert en klaarkomt (doet ie wellicht -> niet erg leuke gedachte); hij komt eruit en laat het water eruitlopen; een halfuurtje erna doe ik hem weer vol en ga ik erin; kan ik dan zwanger worden?? Of stel dat er op de bril van het toilet wat zit, kan ik dan zwanger worden? |
Citaat:
En over je andere vraag: ik was na 4 jaar nog niet regelmatig. Had niet zulke grote verschillen als jij, maar bij mij zat het tussen de 25 en 38 dagen. Misschien dat de stress er mee te maken heeft, omdat je je nou toch zorgen gaat maken erover. Mochten die zorgen echt te groot worden, ga dan eens langs de dokter. Ik denk dat hij je ook de suggestie van aan de pil gaan zal voorleggen, wat ik eigenlijk ook wil aanraden. Want zulke grote verschillen moeten toch erg irritant zijn, als je constant met het idee zit dat je misschien wel ongesteld kan zijn. Denk d'r iig eens over na! |
oke dan *beetje gerustgesteld*
Ik eet niet erg gezond, ik heb soms redelijk veel stress en de ene keer slaap ik van 21u tot 7u en de andere keer van 2u tot 12u,... Hierdoor zal het wellicht komen? |
Men gaat er van uit dat wanneer je uitgegroeid bent, je menstruatie ook regelmatig moet zijn. Dat is dus vanaf je 21ste ongeveer. Tot die tijd kan het zeker heel onregelmatig zijn. Zelf ook gehad.
Als je er echt last van hebt, kan je natuurlijk altijd de pil overwegen. |
Citaat:
heb ik zelf ook last van gehad.. stress periode veel gebeurt etc.. |
Citaat:
Bij sommige meisjes is het al meteen of snel regelmatig, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Stress is een factor die van groot belang is op je regelmaat. Bij mij is daardoor 3 maanden weggebleven. Ga anders 1 maandje een lichte pil slikken, daardoor is het bij mij goedgekomen. |
Citaat:
Succes ermee |
wees blij dat er zo een tijd tussen zit, is echt veel beter als om de 3/4 weken ongesteld te worden :)!
|
Maak je niet teveel zorgen..! Bij sommigen wordt de menstruatie nooit regelmatig en biedt de pil uitkomst voor een regelmatige menstruatie.. je geeft zelf aan dat ie ook nooit echt regelmatig is geweest, dus in principe zou ik me geen zorgen maken in jouw geval... Mocht je je toch zorgen maken kun je altijd even langs de dokter, dat kan natuurlijk nooit kwaad...
Succes ermee..! |
Citaat:
's middags en 's avonds eet ik alleen als ik het lekker vind :( |
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar als je je zorgen maakt zou ik gewoon de dokter even bellen. Kan geen kwaad, toch? Wij kunnen hier op zo'n forum niet echt zeggen wat er aan de hand zou kunnen zijn. (als er al iets aan de hand is!)
|
had ik ook, niet erg volgens mij
als je er af wilt moet je toch aan de pil :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |