![]() |
[HTML] Hoe geef ik aan dat je het moet downloaden
Ik heb vandaag even mijn site getest op het crossbrowser zijn. Ik heb even voor de gein Phoeninx gedownload op aan raden van Englightment.
Ik heb een site over de TI-83 en op de Server staan dus programma'tjes in de TI-83 extensie *.83p. Maar nu is het probleem dat Phoenix alles opent imv download. Een Voorbeeldje Code:
<a href="Download/Games/snake.83p">SNAKE</a> |
Aangeven dat als hij opent, het bestand gedownload kan worden via:
rechtermuisknop ->doel opslaan als. |
Dat snap ik ook wel maar voor mijn "bezoekers" moet het automatish gebeuren
ipv Rechtermuisknop --> Doelopslaan |
Allereerst: om te kijken of je website crossbrower is, kun je ook eens je HTML valideren door validator.w3c.org, daar je website invullen. :)
Je moet ook altijd de <!DOCTYPE en Charset metainformatie gebruiken. Over Phoenix, raar dat Phoenix dat zomaar opent, want bij mij vraagt hij alles. Kan zijn dat de extensie .83p al verbonden is met iets, maar dat lijkt me sterk. Handig als ik het eens probeer? Moet je even de URL geven. |
een script die je daar voor kunt gebruiken!!
PHP-code:
Dit moet werken.. niet dit bestand download.php spreekt voor zelf toch |
het zou moeten werken met het type attribuut van het a element. Hier in Opera 7.10 doet hij het niet echter.
Code:
<a href="bla.bla" type="application/octet-stream">Download</a> |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
TI-83 Site |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar door de TIP van Eddie werkt als nog. |
Citaat:
|
bij mij opent ie ook text, ja. hij gaat dus niet downloaden.
|
Dan wor dt er toch nog even naar gekeken. Ik snap het ook niet :confused:
|
Een browser bepaalt zelf of hij het download of niet (als er geen speciale header worden meegestuurd).
EN aangezien dit gewoon text is, behandeld hij het als text.. |
Ik denk het. Ik heb alles omgezet naar zip. dus het zal nu wel werken (Wat is dat een rotkarwei)
|
Citaat:
Ze zijn er vrij in om naar het attribuut te kijken, en de meeste doen het dus niet. Wat voor zin heeft zo'n attribuut dan? Ik wil de default behaviour overrulen door zelf een type op te geven. Een goede browser zou imo daar naar moeten kijken. Citaat:
|
Citaat:
(waar host je 'm nou?) |
gewoon de Server van mijn Internet Provider. Ik haat die gratis dingen waar je reclame op krijgt dus daarom.
Maar ik ben wel bezig met het zoeken (het gaat nog niet erg snel) naar een goede hosting |
Citaat:
Maar als je het leuk vind om te doen, dan kun je beter een server nemen met domein waar je laten we zeggen 50,- per jaar voor betaald.. Dan heb je dus een erg goedkope hobby en dan heb je er meer plezier van, je kunt mee je hebt dan eigen email (geen hotmail meer nodig enzo :D) en subdomeinen.. Ik betaal ook gewoon, maar ik heb er veel plezier van van dat geld *y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37. |