![]() |
Gedichten van Monrath
Hm nee, ik kan dus niet dichten.
Maar ik doe het wel. Soms. Als er teveel gedachten zijn. En ik dringend rust nodig heb. Hier zijn er een paar. *** Onder het zichtbare zwart zit een grote laag rood verborgen Heimelijk maar aanwezig laat het zich enkel zien aan jou Vroegere haat kan omslaan gevoelens kunnen veranderen drastisch Had toch nooit werkelijk gedacht verliefd te zullen worden maar toch Is het al te laat? hoe groot is het zwart het rood? Kan ik het nog terugdraaien? Vergeten? *** Alleen en wanhopig maar daardoor strijdlustig Zoveel pijn en leed onvoorstelbaar niet voor jou Mishandeld, wereldvreemd misschien daardoor zo gelukkig *** Langzaam vormt zich het zwart tot je niets meer ziet en hoort enkel donker Voorzichtig open je je ogen en draai je je op je rug enkel leegte Herinneringen dringen zich op tot je hoofd het niet meer aankan enkel pijn Gelukheid bestaat niet meer Je toekomst is weg enkel rust de eeuwige rust |
Puur op de stijl afgaande vind ik de eerste het best. Duidelijk gevoelsgedichten, maar dat is niet altijd negatief.
Even een paar kanttekeningetjes: Is het al te laat? hoe groot is het zwart het rood? Ik zou het gedicht hier laten eindigen en er dit: Kan ik het nog terugdraaien? Vergeten? Niet meer achteraan zetten. Misschien kan je er van maken: Is het al te laat? Hoe groot is het zwart... Het rood? Maarr dat is een persoonlijke mening, weet niet of er iemand is die deze mening met me deelt of wat je er zelf van vindt. Kijk maar:) misschien daardoor zo gelukkig Mooi einde. Gelukheid bestaat niet meer Volgens mij bestaat het woord 'gelukheid' niet. Of was het zo de bedoeling? Ik zou er gewoon van maken 'geluk' bestaat niet. Over het algemeen wel goede gedichten...Beetje clichématig, duidelijk geschreven op gevoel. Maar wel verdrietig... |
Bedankt in ieder geval voor je reaktie!!! Bestaat gelukheid echt niet? Hm...
Het tweede gedicht ging overigens over een droom die ik had gehad. En dat ze verdrietig zijn, tsja... Dat klopt. Ach, je kent me, hé. En ik schrijf meestal gedichten als ik verdrietig ben, vandaar. |
de eerste vind ik erg goed, de tweede goed en de derde iets minder :)
maar ik vind je stijl wel erg goed... de manier waarop je de woorden 'verdeelt' vind ik lekker lezen. (y) |
Citaat:
Dat woorden verdelen.... Dat vind ik nou juist het leukste aan gedichten maken, dus vind het prettig te horen dat je dat wel goed vindt! |
Ik kan niet zeggen dat jij niet kan dichten hoor (y) ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30. |