![]() |
Wat is volgens jou de beste gitaar solo in een liedje??
Ik ben helemaal gek op gitaar solo's en wil graag een paar liedjes en/of artiesten weten.
Ik zelf vind die van Joe Walsh - life's been good wel goed |
Children of Bodom - Downfall
|
alweer????
glassJAw - piano. |
Iced Earth... overal
|
Pink Floyd - Comfortly Numb (Live from PULSE)
verder heelveel van Iron Maiden, Children of Bodom enz |
Dragonforce - Revelations (en de rest ook wel)
Dragonland - Ride For Glory Guns ´n´Roses - November Rain The Eagles - Hotel California Plus nog een reeks van Iron Maiden, sommige Metallica nummers etc etc etc |
Iron Maiden - Wasted Years
Iron Maiden - The Wickerman Iron Maiden - Fear Of The Dark Guns N Roses - Paradise City Stratovarius - Speed Of Light |
Children Of Bodom - Downfall
Metallica - Master Of Puppets In Flames - Only For The Weak |
dragonforce heeft vette solo's
symphony X heeft mooie, en rhapsody soms en dat ene nummer van de dire straits (k weet de titel niet) |
alles van blackmore
|
Metallica-One zitten zeer vette solo's in (y)
|
Gadver, solo's. (n)
Eén van de heel weinige solo's die ik echt kan waarderen is de derde solo van Windowpane van Opeth. En de solo halverwege Blackwater Park van Opeth. En die van Leaves van The Gathering. |
Fade To Black en Fight Fire with Fire van Metallica hebben ook vette solo´s
|
Iced Earth - Slave to the Dark (y)
|
Frank Zappa - The Black Page
:P Net zoals Nightime bird kan ik solo's niet echt verteren, vaak doet het meer afbreuk dan goeds aan een nummer :P maar goed :P Arch Enemy - web of lies , enemy within Shadows Fall - Stepping outside the circle |
Het middenstuk van de albumversie (niet de single!!!!!!!!!) van Motorcycle Emptiness van de Manic Street Preachers
|
Citaat:
|
Citaat:
|
the libertines- time for heroes
radiohead- paranoid android blur- coffee & tv smashing pumpkins- zero |
Ik ga op dit moment voor 22:15 Saturday Night van The Cure, maar er zijn er natuurlijk heeeeel veel...
|
zo te horen zijn er een hele hoop mooie bedankt voor de tips! zet er maar een bij als je er een weet.
|
ik vind de live versie van summertime van janis joplin met jimi hendrix wel cool
|
ik houd niet zo van solo's, maar die van metallica zijn over t alegmeen zeer goed (fade2black, one, sanatarium etc.)
en natuurlijk guns n roses - november rain (y) (y) :eek: |
guns 'n roses - november rain
queen - bohemian rhapsody radiohead - paranoid android |
hemaroids - a riot in sesame street :rolleyes:
|
Pink Floyd-High Hopes
Ik zal het niet blijven zeggen :D |
ook een hele goeie solo is (serieus, echt waar)
rolling-rolling rolling van the blues brothers |
Dream Theater - Under A Glass Moon
Pink Floyd - Alles :P |
Aerosmith! - met dream on (y)
bij eminem hoor je dit aan het einde maar deze versie is veel beter een mooier :) |
probeer eens een van de solo's van sonic youth vooral de nummers die langer zijn dan 7 minuten hebben geniale solo's (hits of sunshine enzo)
en voor solofreaks is rising force van yngwie malmsteen aan te raden das echt een ziekelijk technische band |
Welke je echt echt echt even moet luisteren is deze:
Scorpions - Wind of Change. Op 3:35 begint die solo. Zo ongelovelijk gaaf, die drum die zo lekker door gaat. Echt een fantastische solo van een halve minuut. Echt een dikke aanrader! |
radio head - paranoid android
|
Citaat:
|
Agnostic Front - Alright (introsolo)
Suicidal Tendencies - Built To Survive Bad Religion - Generator |
Citaat:
In een live-versie die ik heb van PA is die solo heel goed, maar in de gewone versie is ie helemaal niet echt speciaal vind ik, en nogal kort. |
Sweet Child O' Mine van Guns 'n Roses.
|
Bhemian rhapsody van queen
Incubus heeft ok wel een paar hele mooie in sommige liedjes |
Die aan het einde van Scar Tissue, John Frusciante :cool:
|
Guns 'n' Roses - Sweet Child Of Mine
Guns 'n' Roses - November Rain Children Of Bdom - Downfall Metallica - Master Of Puppets Metallica - Fade To Black Sepultura - Symptom of the Universe Arch Enemy - Ravenous Astra Kahn - Insane |
Citaat:
|
ik heb alleen maar goeie muziek gehoord. Danke!
|
In a gadda da vida - iron butterfly alleen t liedje duurt een beetje lang (17 min.)
|
Muse - Plug in baby
|
Citaat:
|
bon jovi - always
|
wil je zieke solo zien? :D
moet je ff Crossroads, guitar solo zoeken... is een film met Steve Vai die dan gitaarduel houd tegen de "duivel" (gespeeld door daniel San va Karate kid :p) deze solo's zijn te snel gewoon :( ik heb ze geprobeert...niet te doen :s |
Citaat:
|
Guns n roses - november rain!
meesterlijk! |
Citaat:
is ook wel op internet te vinden maar de 'beste' is niet per definitie de snelste. |
Rhapsody - Trolls in the Dark
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |