NecroDopey |
08-05-2003 10:44 |
The Old Dead Tree
The Old Dead Tree - The Nameless Disease
De Aardschok sprak er al met veel lof over, net als vele (metal)review sites. Toch lijkt dit album een van de meest ondergewaardeerde albums van 2003 te worden. Dus voordat dit meesterwerkje uit ons zicht verdwijnt wil ik jullie er op wijzen wat voor prachtigs jullie laten liggen.
De zang varieert van clean en grunt, waarbij bij de cleane passages de zanger bij vlagen nog het meest weg heeft van die gast van Placebo. De teksten slaan op het verwerken van een zelfmoord van een bandlid, wat leidt tot prachtige, emotievolle muziek. Ene keer rustig, andere keer harde woeste uitvallen vanwege het onbegrip en onvermogen.
Ik kan dit album niet genoeg aanraden en het zou heel spijtig zijn als dit aan uwen metaloortjes voorbij gaat. In ieder geval verplichte (!) kost voor Opeth en Katatonia fans, en voor alles wat hier tussen in ligt.
Om er geen mededeling van te maken, mensjes hier die mijn mening delen? En mensen die ze as zondag gaan zien, tegelijk met Katatonia, Mortiis, Mandragora Scream en Daylight Dies? :) (y)
|