![]() |
's avonds brood?
Eten jullie wel eens als avondmaaltijd brood? En zo ja hoe vaak in de week ongeveer? En brood met iets warms erbij, of gewoon brood?
Mij lijkt dat gek; wij eten nooit brood s avonds |
Zelden maar als we dat dan doen is het of warme broodjes met beleg of gewoon een broodje met warm beleg (en of andere burger, visticks..) en dan een salade oid erbij.
Het is gewoon makkelijk te maken en ook nog eens snel klaar. :) |
Als m'n ouders een vergadering of wat hebben, ik te lui ben om te koken (wat dikwijls voorkomt) en we ook geen magnetronvoer in huis hebben ga ik over op brood .. gewoon, een stapel boterhammen met kaas e.d. en wat Cup-a-Soup. Als 't maar vult.
|
ja, 1x per week, bij 'm'n ouders
|
Wij eten op vrijdag altijd een dikke groentesoep (lees: alle resten groente van de hele week in de soep) en stokbrood.
|
Soms gewoon een boterham of een tosti of een broodje gezond of een pita broodje met iets er in. En heel vroeger, toen ik nog vlees at, wel eens een broodje met een hamburger of met knapworstjes ofzo (maar das heel lang geleden, moet ik nu niet meer aandenken :S). Hoe vaak ik 's avonds brood eet...? Is heel erg wisselend...soms 0x en soms een keer of 2/3 (vulling voor het pita-broodje moet op als ik het gemaakt heb, dus dan moet ik het vaak achter elkaar eten ;)).
|
toevallig gister gedaan, omdat mijn broer een brood had gemaakt. maar dat was dan ook echt een rond groot brood, maar heel lekker :)
Niks warms erbij verder |
ja, zo vaak (moeder haat koken en de rest kan het niet)
- soep met stokbrood - brood met goulash - broodje gezond - broodje shoarma - broodje hamburger - tosti - brood met warme prut van tomaat en ui - sausijzebroodje - gewoon brood en als we iets eten wat we écht niet lusten blijft er geen andere optie over dan gewoon brood eten. (wat ik overigens lekkerder vind als bijna al het 'normale' avondeten) |
vroeger aten we altijd 's avonds brood.... maar dan wel 's middags warm. Dat vindt ik trouwens een stuk lekkerder dan 's avonds warm eten maarja.....
Nu eigenlijk nooit... |
We eten soms brood met een hamburger
|
Soms, als ik geen zin heb om warm te eten.
|
Hmm, ik hou de laatste tijd niet zo van brood (ik ben cracker verslaafd :o
Vroeger moest m'n moeder soms 's avonds werken en dan kookte ze 's middags al warm. Ik hou er niet van want m'n rimte is niet zo, dus ik eet het liefst iets warms 's avonds :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij ons is het heel normaal hoor ... bij het avondeten meestal maar iets lichts, zodat je niet met een overvolle maag gaat slapen, maar het is ook waar dat 90% mensen hier een warme lunch hebben en de lunch zeg maar het belangrijkste (of 'grootste') maaltijd van de dag is.
Het is dan brood met beleg, sla, kaas, tomaat ofzo, heel gewoontjes, waar je zin in heb. Maar ook niet altijd, we koken 's avonds ook heel vaak, dus hooguit 2x per week. |
Ik eet tegenwoordig eigenlijk nooit 's avonds brood. Toen ik nog op de basisschool zat en ik en mn broertje haast iedere avond moesten gaan sporten aten we vaak tussen de middag warm zodat je niet met zo'n volle maag hoeft te gaan sporten maar echt de hele dag zonder warme maaltijd doen we eigenlijk nooit. Als ik 's middags warm gegeten heb dan heb ik 's avonds ook altijd weer trek in warm eten.
|
ja, op kamers eet k dat wel es, en thuis ongeveer elke zaterdag..
bijv. brood met soep, brood met kroket, brood met sate.. en een enkele keer gewoon brood met 'normaal' beleg, als ik echt geen zin heb om iets te koken. |
Citaat:
|
tis bij ons een gewoonte om op zaterdagavond brood te eten...Kvind het niet echt geweldig ofzo :( Maar zo deed/doet de rest van de familie dat ook. Vaak eten we wel dan iets van een kroket erbij/op ofzo, of een restje pasta van vrijdag (y)
Oke...dit was wel weer een heel boeiend verhaal :p x Ellen |
Citaat:
Maar ja, dat hangt natuurlijk aan de gewoonte, als het in Nederland eenmaal niet gebruikelijk is, heb je pech, want aan een warme lunch kun je bijna niet komen (ah ja, bij de Mc ofzo *kuch*). |
We hebben dat een jaar of tien geleden wel eens gegeten, als mijn pa middagdienst had. Dan hadden we 's middags vroeg de warme maaltijd en 's avonds gewoon brood.
Nu eet ik het soms, als mijn ouders ik geen zin hebben om eten te koken. |
Citaat:
d'r moet dan natuurlijk wel een magnetron aanwezig zijn, maar het kan op zich wel. (en we hebben ook een cup-a-soup automaat :D) |
Als ik 's middags en 's avonds moet werken, eet ik 's avonds brood. Vind het niet zo fijn.
|
We eten wel is brood en soep, maar verder eten we bijna nooit brood als avondmaaltijd.
|
toevallig van de week, maar eigenlijk nooit. zie wat ga je klaar maken als je thuis mag koken?? topic.
|
toch wel vaak 1 of 2x in de week...meestal sowieso op vrijdag, omdat ik van 5 tot 9 moet werken en om 4 uur nog geen trek heb in warm eten...
|
wij eigenlijk ook nooit.. tenzij me moeder geen boodschappen gehaald heeft ofzo.. maar dan eten we eigenlijk altijd iets van een pizza die we standaard in de diepvries hebben liggen :D
|
ja soms, in het weekend, als er geen zin is om "echt" eten te maken
|
nee, eigenlijk nooit, maar ja ik eet op school 's middags en dan dus brood.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14. |