![]() |
Scheikunde
Snapt iemand deze sommen; weet iemand hier de antwoorden op?? :D ;)
Men lost 1.0 mol kaliumjodide op in H2O de oplossing bedraagt 3.0 . 10^4 mol ^-1 1a. Is dit oplossen endotherm of exothrem leg uit 1b. Zal dit mengsel van temp veranderen zo ja hoe? 1c. Geef de vergelijking van de oplossing Men verhoogt de druk van een gasvormig reactiemengsel 2a. verklaar met het botsende-deeltjes model of de reactietijd toeneemt 2b. men verhoogt de temp van het reactiemengsel. Verklaar met het botsende-deeltjes model of de reactietijd hoger of lager is. 3a. op welk moment is de reactiesnelheid van een reactie het grootst 3b. Veranderd de snelheid tijdens de reactie zo ja hoe? Stikstof-mono-oxide: 0.40 mol lost op met waterstof: 0.20 mol op 800 graden en er onstaat stikstof en waterdamp 4a. Stel de vergelijking op 4b. Bereken van de stoffen hoeveel mol er overblijft. _____________________________________________ Thx en Cya Recoba |
nee
|
1a. Volgens mij is dit een exotherm proces.
1b. Omdat het exotherm is, zal de temperatuur van het water stijgen; kaliumjodide geeft warmte af aan de omgeving (water) 1c. KJ(s) -> K(aq) + J(aq) 2a. Als de druk toe neemt, komen de deeltjes dichter op elkaar te zitten. De deeltjes botsen volgens mij dan juist sneller en zal de reactietijd niet toenemen. 2b. De reactietijd wordt lager. Ten eerste bewegen de deeltjes sneller. Daarnaast neemt ook het percentage effectieve botsingen toe. 3a. aan het begin van de reatie. 3b. Ja, de snelheid gaat naar 0 of gaat naar een constante in geval van een chemisch evenwicht De volgende volgen misschien nog later, moet nu eerst dringend weg. Uch |
Ik heb hem al gehad, maar in ieder geval harstikke bedankt voor het meedenken Uch, echt heel (y) van je!!! ;) :D
Merci et Cya, Recoba |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19. |