![]() |
Moet iedereen verplicht orgaandonor worden?
Heey, ik moet voor Levensbeschouwing een stelling bedenken, en nou heb ik voor deze gekozen, maar ik vroeg me eigenlijk ook wel af wat anderen er van vinden. Ik vind het best een moeilijke keuze, want ik vind dat je iedereen z'n keuze moet respecteren, maar aan de ene kant vind ik wel dat het niet eerlijk is, dat bijvoorbeeld iemand die geen donor is wel organen krijgt als hij/zij ziek is, terwijl ook nog mensen op de wachtlijst staan die wel donor zijn. Maargoed, zijn jullie het met de stelling eens of niet, en waarom?
|
Nee, natuurlijk niet.
Iedereen moet kunnen kiezen of men orgaandonor wil worden. :) |
nee man, als iemand niet opengesneden wil worden na zn dood dan moet ie daar toch zelf voor kiezen.
|
Nee, het is jouw lichaam dus jij beslist erover.
|
Citaat:
|
Nooit, wat wék goed is, is het systeem in België; je bent orgaandonor tenzij je een formulier hebt ingevuld dat je het níet wil zijn.
|
Citaat:
|
Nee, iedereen moet zelf kunnen beslissen over zijn/haar lichaam..
|
mja ik vind dat er wel wat inzit.. dat mensen die zelf geen donor zijn, ook geen donororganen mogen ontvangen. zelf wel 'heel' willen blijven, maar er wel ff van 'profiteren' dat een ander wel donor is..
tenzij t iemand onder de 18 is ofzo.. |
Nee, mensen moeten zelf kunnen beslissen over hun lichaam.
|
ik ben het met niet met de stelling eens:
-iedereen moet kunnen beschikken over zijn eigen lichaam en dat hoeft niet bepaald te worden door de overheid. volgens mijn is er niemand die zegt dat iedereen verplicht donor moet zijn, dit gaat namelijk erg ver, en gaat ook tegen een hele hoop geloven of religies in.. zelf wil ik wel donor zijn en cerder moet men keuzes en principes van anderen respecteren |
Met een ander inzicht en een andere filosofie in de wereld weet ik zeker dat iedereen vrijwillig orgaandonor zal willen worden.
|
Ik ben het eens met de stelling want ik vind dat je mensenlevens moet redden op wat voor een maneir dan ook. Als je een ongeluk maakt op de snelweg komt er ook een peperdure traumahelikopter en mensen sterven omdat er niet genoeg organen zijn die ze toch niet meer gebruiken. beetje raar niet??
|
natuurlijk niet
|
nee
|
Citaat:
|
Ja maar wie zegt dat ik mensen doodrij?
|
En als je een leven kunt redden dan moet je dat egwoon doen
|
En trouwens ik heb nu een certificaat dus volgens jouw logica mag ik mensen doodrijden.
|
Citaat:
|
Vind ik van niet, het moet altijd je eigen keuze blijven vind ik.
|
Citaat:
|
Nee. Eigen keus. Ik wil bijvoorbeeld geen orgaandonor worden, en ik vind dat ik er alle recht toe heb om te beslissen wat er met mijn organen gebeurt als ik dood ben. Beetje respectloos om iemand dan maar open te snijden en z'n organen in een gezellige koelbox maar aan iedereen te geven die ze wil hebben, terwijl diegene dat om wat voor reden dan ook niet wil.
|
Citaat:
|
Nee, je moet zelf over je eigen lichaam kunnen beslissen.
|
Citaat:
[edit] Niet als persoonlijke aanval bedoeld, overigens. |
Citaat:
Citaat:
Ik vind het wat gedwongen overkomen maar aan de andere kant wel goed want dan moeten de mensen die t echt niet willen wel even de moeite nemen zo'n formulier in te vullen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |