![]() |
[vb] Iets simpels
Ik ben geen held met VB en mijn helpfuntie werkt niet. Dus mischien willen jullie even helpen. Want google levert alleen maar lappen met code op.
De toewijzing van de funties aan acties kan ik gelukkig wel, maar de code in de funties vormt een probleem Ik wil een tekst bijvoorbeeld: "dit is een tekst" in word plakken. En ik wil graag een applicatie als de rekenmachine opstarten. bvd |
"Ik wil een tekst bijvoorbeeld: "dit is een tekst" in word plakken."
Kan je niet gewoon simpelweg een macro opnemen en dan in de vb code van die macro kijken? "En ik wil graag een applicatie als de rekenmachine opstarten." Ik weet nie zeker, maar volgens mij is er ene commando genaamd 'shell' waar je het mee kan doen; maar ik kan het hier heel goed mis hebben. |
Calculator openen:
Code:
Call Shell("calc.exe", 3) |
Ik wil zoiets, maar dat werkt niet:
Dim a a = "Tekst" clipboard.gettext = a selection.paste |
Citaat:
Moet je de hele directory niet opgeven? |
nee, hij doet het helemaal fout :P
je moet gewoon doen x=Shell("calc.exe") nee er hoeft geen path bij, want hij staat in %StstemRoot%, en dat is 1 vd defaults, als dat niet zo wel natuurlijk je wilt met VB for Apps iets in word plakken? of gewoon vanuit VB zelf? |
Aha thanks, vanuit VB, kan dat dan ook in internetexplorer werken?
Klembord is klembord lijkt mij. |
Citaat:
ja, idd klembord is klembord, maar normalitair heb je geen 'selection' in VB, in VBA misschien wel, maar wat wil je dan precies? |
Mijn vriendin doet een bepaald werk, waarbij ze steeds html-tags moet invoegen. <b>. </b> enz.
Dus ik dacht als ik een muisklik aan een toets kan hangen moet ik ook bijvoorbeeld een toets of een stuk tekst daaraan kunnen hangen. Dus wat ik wil dat als ze op F5 drukt dat dan in word of in word en IE als dat kan <B> tevoorschijn komt. Dat kan doordat VB de toetscombinatie indrukt of dat hij het plakt. Ik weet alleen niet hoe ;) |
Citaat:
|
Inderdaad, maar bij component kon ik niets vinden wat daar op leek.
|
Citaat:
*zoekzoek* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.scriptlogic.com/Kixtart/h...s/sendkeys.htm |
Citaat:
*vergeten* :o idd, die pagina moet je hebben... kom je daar uit? |
Citaat: