![]() |
biologie drama
nja valt wel mee.maar ik snap het ff niet. als iets x-chromosomaal overerft, hoe kan het dan dat het juist vaker bij jongens voorkomt dan bij meisjes :confused:. ik bedoel: jongen: XY meisje: XX dus twee X dan is de kans dat zij het krijgt toch groter???
|
X-chromosomaal overerfelijke dingen waren volges mij vaak recessief....en dan is het bij een jongen altijd raak...terwijl bij een meisje die andere X-chromosoom nog roet in het eten kan gooien..
|
Nee, tis 50%
of het nou Ab Ba / Xy XX was dat maakt niks uit. |
Citaat:
|
Citaat:
bij een meisje kan het goede x-chromosoom ervoor zorgen dat de foute niet tot expressie komt, bij een jongen kan dat niet |
:o eigenlijk heel logisch...bij een jongen komt het vaker tot uiting.maar de kans dat ze de eigenschap hebben is dus gewoon even groot...
tnx |
op de Havo krijg je toch geen erfelijkheid op het eindexamen.
|
ik heb het net even nagekeken op http://examenblad.kennisnet.nl/
daar staat dus dat we het wel moeten kennen, terwijl ik op school altijd heb gehoord dat we het niet hoeven te kennen (dat zou dit jaar voor het eerst zijn),we zouden erfelijkheid afgesloten hebben op het SE... ik snap er niets meer van :confused: |
Citaat:
uitgesloten van het CE: Van domein B het subdomein Cellen van planten en dieren. Van C het Subdomein Erfelijkheid. check deze site maar: http://www.kennisnet.nl/vo/examen/ha...pen/index.html ps: je hebt cker bij een oud examenprogramma gekeken oid. want dit zijn wijzigingen die pas op een later moment zijn doorgevoerd!... maar havo mensen: LEER ERFELIJKHEID NIET VOOR JE EXAMEN!! |
Citaat:
|
over biologie drama's gesproken! ik moet nog beginnen met leren. heb pas 1 1/2 thema gedaan van de 15 totaal ofzo :eek:
maar ja. ik stress me niet teveel (y) |
Citaat:
|
ik weet niet of dit over een HAVO exame gaat maar bij mij (havo) valt erfelijkheidsleer eruit....dus als jij ook havo doet zal ik nog ff checken anders leer je dalijk iets voor niets
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maarja, ik zie wel hoe ik het doe, Bio is het enige waar ik me nog echt zorgen over maak..:( Maar 'k heb er een samengevat bundel van..!:) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |