Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zeehondjes: Levend gevild worden, en geplette koppen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=47346)

Ki Fighter 08-04-2002 21:49

Zeehondjes: Levend gevild worden, en geplette koppen

Op SBS6 was gisteren williebrord, daar lieten ze jagers zien hoe ze zeehondjes levend villen en doodknuppelen. Ik ben een groot dieren liefhebber en kan wel janken als ik dat zie, en dat meen ik oprecht. Mischien hoort deze topic hier dan wel niet, maar toch ik moest het ff kwijt. Het is gewoon niet normaal wat die met zeehonden doen. :mad: :mad: :mad: :mad:

Shrappers 08-04-2002 21:52

Zeker, het is erg wreed, maar ik neem aan dat het eskimo's waren die het doen om te overleven?

Levend villen lijkt me trouwens onwaarschijnlijk, dat is erg onpraktisch... Een tegenstribbelende zeehond is volgens mij moeilijk te villen.

Lethalis 08-04-2002 21:58

Citaat:

Shrappers schreef:
Levend villen lijkt me trouwens onwaarschijnlijk, dat is erg onpraktisch... Een tegenstribbelende zeehond is volgens mij moeilijk te villen.
1 woord: shock.

Nena21 08-04-2002 22:30

:eek: Walgelijk!
Die mensen die dat doen moeten zelf levend gevild worden!:mad:

Shrappers 08-04-2002 22:31

hmmmm..... ja, dat had ik niet overwogen. Goed punt!

Nee, dan is het gewoon gruwelijk. Als ze die zeehonden dan toch moeten villen, laat ze ze dan een HARDE mep op de schedel geven...

~*DeathlyDiva*~ 08-04-2002 22:32

ik ben het helemaal met je eens.. zulke mensen verdienen een ontzettende lijdensweg nog geen eens.. serieus.. is misschien erg wat ik net zei maar diep in me hart ben ik bang dat ik het wel meen...
waar halen hun het recht vandaan??
tsss

ik sta achter je!

liefs
~*DeathlyDiva*~

Doc 08-04-2002 23:13

Ik denk dat dit topic beter past op ons mooie Flora en Fauna forum :o

Ik verplaats 'm even voor je...

Ki Fighter 09-04-2002 09:23

Citaat:

Shrappers schreef:
Zeker, het is erg wreed, maar ik neem aan dat het eskimo's waren die het doen om te overleven?

Eskimo's doen het niet op zo'n gruwelijke manier. Die gaan gewoon bij een wak zitten met een speer en als dan een zeehond omhoog komt doorboren ze het beesje vlug met de speer. Dit is wel een minder pijnelijke manier om te sterven. En als je gisteren Willie Brord had gekeken zag je wel hoe ze zeehonden levend villen. Echt niet normaal.

Actieram 09-04-2002 10:06

en het zijn niet alleen de zeehonden die een verschrikkelijk leven hebben. Er zijn zoveel dieren die een verschrikkelijk bestaan hebben, alleen maar door de mens.....:mad: :mad: :mad: :mad:

rodina 09-04-2002 14:46

sbs is zowiezo al :rolleyes:

Maar ik ben het met je eens, ik vind het niet kunnen, echt totaal niet. Belachelijk hoe komt het in je op om onschuldige wezens de vermoorden..

Kat 09-04-2002 18:49

Ik vind het ook echt niet kunnen hoor!
Ik ben opzich geen vegetarier, en om vlees te eten moeten dieren geslacht worden, dat is zo. maar dat kan je wel op een pijnloze manier doen. en ik vind het belachelijk om dieren te slachten om hun pelzen, zoals bij die kleine zeehondjes gebeurt.

BleuQueen 10-04-2002 15:33

ik vind het ook belachelijk

punkbastard!!! 10-04-2002 19:28

Citaat:

Ki Fighter schreef:

Eskimo's doen het niet op zo'n gruwelijke manier. Die gaan gewoon bij een wak zitten met een speer en als dan een zeehond omhoog komt doorboren ze het beesje vlug met de speer. Dit is wel een minder pijnelijke manier om te sterven. En als je gisteren Willie Brord had gekeken zag je wel hoe ze zeehonden levend villen. Echt niet normaal.

en dan zoiezo al...eskimo's (eigenlijk is dat een scheldnaam) doen het omdat ze ervan meoten leven..en ze doden neit meer dan ze nodig hebben en die jagers doen t om het bont omdat dat wat geld oplevert...niet eens uit noodzaak

Ki Fighter 10-04-2002 19:51

Hoe heten ze ook al weer in het echt? Ninjoes? Ik weet het echt niet meer!

kees17 14-04-2002 07:54

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Op SBS6 was gisteren williebrord, daar lieten ze jagers zien hoe ze zeehondjes levend villen en doodknuppelen. Ik ben een groot dieren liefhebber en kan wel janken als ik dat zie, en dat meen ik oprecht. Mischien hoort deze topic hier dan wel niet, maar toch ik moest het ff kwijt. Het is gewoon niet normaal wat die met zeehonden doen. :mad: :mad: :mad: :mad:
Volgens mij waren die zeehondjes al dood toen ze gevilt werden, als ze nog bewogen waren dat zenuwtrekken( net dat verhaal van een kip zonder kop. het dier is allang dood maar het beweegt nog omdat de spieren zonder zuurstof komen en dat kan nog wel een paar minuten duren. Het waren GEEN jagers maar stropers.
en dit is typisch sbs6 en williebrord om zoiets uit te zenden alleen maar om de kijkcijfers.

Tampert 15-04-2002 10:59

Citaat:

kees17 schreef:

Volgens mij waren die zeehondjes al dood toen ze gevilt werden, als ze nog bewogen waren dat zenuwtrekken( net dat verhaal van een kip zonder kop. het dier is allang dood maar het beweegt nog omdat de spieren zonder zuurstof komen en dat kan nog wel een paar minuten duren. Het waren GEEN jagers maar stropers.
en dit is typisch sbs6 en williebrord om zoiets uit te zenden alleen maar om de kijkcijfers.

Hoewel ik het totaal met het tweede gedeelte eens ben vind ik dat je hierbij de kanttekening moet plaatsen dat sommige hartelozen er juist van genieten een zeehond levend te villen. En ik ben ervan overtuigd dat die types ook tussen de zeehondenjagers zitten.

basje! 19-04-2002 20:24

ik droomde laatst dat ik een zeehondje ging neerknuppelen maar ik had heen knuppel, en toen ging hij op zijn achterpoten staan ( nee vinnen, nou ja wtf je snapt me wel) en hij was heel groot en eng en sindsdien ben ik ook tegen het zeehondjes-neerknuppel-gebeuren...!

kees17 21-04-2002 10:16

Citaat:

Tampert schreef:

Hoewel ik het totaal met het tweede gedeelte eens ben vind ik dat je hierbij de kanttekening moet plaatsen dat sommige hartelozen er juist van genieten een zeehond levend te villen. En ik ben ervan overtuigd dat die types ook tussen de zeehondenjagers zitten.

Ik kan dat niet voorstellen dat die dieren levendgevilt werden,
deze stropers doen het om de huid van de zeehondjes kunnen ze veel geld mee verdienen. maar als je z'n zeehondje levend veelt heeft dat beest veel pijn vooral met dat zoute water. dus gaat hij als een gek spartelen en dan mag je wel knap er in zijn om er geen gaten in hun vacht te krijgen

ps het is williebrord het moet echt zielig lijken en een zielig verhaal er bij

Ki Fighter 21-04-2002 10:31

Citaat:

kees17 schreef:

Ik kan dat niet voorstellen dat die dieren levendgevilt werden,
deze stropers doen het om de huid van de zeehondjes kunnen ze veel geld mee verdienen. maar als je z'n zeehondje levend veelt heeft dat beest veel pijn vooral met dat zoute water. dus gaat hij als een gek spartelen en dan mag je wel knap er in zijn om er geen gaten in hun vacht te krijgen

ps het is williebrord het moet echt zielig lijken en een zielig verhaal er bij

Word es wakker verdomme!!
Ze lieten amateurbeelden zien, die zijn nooit opgenomen door Williebrord zelf, het enige wat Williebrord zelf opnam was dat hij naar de jagers ging en vragen stellen waarom ze zo lomp deden.
En dan nog iets, ze slaan met een knuppel de schedel in van een zeehondje, de meeste (als ze geluk hebben) zijn dan dood, en als ze daarna gevild worden is er niks aan de hand, maar nou lieten ze ook beelden zien van zeehondjes die alleen bewusteloos waren door de klap. Toen ze de diertjes gingen villen waren ze wakker, en natuurlijk spartelen die dieren als een gek! Dat was echt hard om te zien, die zeehond kroop weg en die stroper zat nog met dat mes in die huid te snijden. Ik zou als ik jou was maar eerst es goed naar die beelden kijken voordat je zo'n domme dingen gaat zeggen!
Dus nogmaals het kan niet exta zielig zijn gemaakt door Williebrord omdat hij ze niet had opgenomen maar natuurbeschermers met amateurbeelden. Het is al zielig genoeg om te zien hoe dat gebeurt, dat kun je gewoon niet harder maken.

kees17 25-04-2002 19:58

Ik heb de beelden niet op tv gezien, omdat ik nooit naar williebrord zie, ik vind het een afschruwelijke vent en voor mijn part mochten die stropers hem neerknuppelen inplaats van die zeehonden. Maar waar waren die beelden gemaakt?

Frida 01-05-2002 10:57

Citaat:

Ki Fighter schreef:
IK ben ook een groot dierenliefhebber.En mijn mening is ook dat het verschrikkelijk is enzo...Maar je moet eens rondkijken in de maatschappij..Dr bestaat een verschrikkelijk groot dierenleed...
Dit staat een beetje in de aandacht en iedereen vindt dit weer eng en vergeet al de rest...Dat vind ik ook jammer.

kees17 05-05-2002 08:22

Citaat:

Frida schreef:

IK ben ook een groot dierenliefhebber.En mijn mening is ook dat het verschrikkelijk is enzo...Maar je moet eens rondkijken in de maatschappij..Dr bestaat een verschrikkelijk groot dierenleed...
Dit staat een beetje in de aandacht en iedereen vindt dit weer eng en vergeet al de rest...Dat vind ik ook jammer.

welk dierenleed dan?

Anymalz 05-05-2002 12:32

Citaat:

kees17 schreef:

welk dierenleed dan?

stierenvechten,villen van andere dieren,dierenmishandeling(laatst een kip door een kruisboogpijl getroffen-was niet eens goed raak dat dat arme beest verdomme kon sterven-)

'EliteZeehond' 06-05-2002 00:29

Walgelijk gewoon! Moord!!!

Frida 06-05-2002 06:44

Citaat:

kees17 schreef:

welk dierenleed dan?

www.gaia.be :rolleyes:

Anymalz 07-05-2002 18:46

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Hoe heten ze ook al weer in het echt? Ninjoes? Ik weet het echt niet meer!
Volgens mij was het Inuit

kees17 14-05-2002 07:22

Ik ben tegen onnodig dierenleed, maar ik ben een grote voorstander van de jacht

Black Reina 22-05-2002 13:05

k vinnet walgelijk!! :eek: :mad: k ga al bijna spontaan over m'n nek als k dat soort dingen op tv zie! die idiote *cencuur* die die arme beestjes zo afmaken, hoe kunnen ze! ga lekker kleding maken van ander stof! en laat die arme zeehondjes met rust! :mad:

kHebTrekInWatLekkers 22-05-2002 13:48

Citaat:

rodina schreef:
sbs is zowiezo al :rolleyes:

Maar ik ben het met je eens, ik vind het niet kunnen, echt totaal niet. Belachelijk hoe komt het in je op om onschuldige wezens de vermoorden..

Is een koe, varken of paard die ieder dag op je bord ligt wel schuldig aan iets?

Die mensen die aan die jacht doen, doen dat omdat er voor de rest niks is om hun geld aan te verdienen......
Als je leven afhangt van die beesten, dan leg jij je pricipes ook wel opzij....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.