![]() |
vakantieperiodes universiteit
Waar kan ik vinden wanneer er vakantie zijn op universiteiten, het gaat dan vooral om de herfstvakantie 2003-2004. Ik wil graag van de RUG weten, wie helpt mij, thanks
|
Hebben ze niet alleen kerst- en zomervakantie?
|
Citaat:
|
Citaat:
Belachelijk systeem vind ik het... |
Citaat:
Die heeft denk ik wel het dubbele aantal dagen vakantie als dat ik heb!! maar goed, ik weet dat dat niet met elke studie zo is. |
ik doe geneeskunde in groningen en heb alleen met de kerst 2 weekies vrij gehad en in de zomer 2,5 maand. verder geen herst-/mei-/krokus- of wat dan ook voor vakantie.
|
Vakanties wisselen niet alleen per universiteit, maar dan ook nog eens per faculteit, en soms zelfs nog per studie! Wij hadden dit jaar bij PWO bijvoorbeeld herfstvakantie, kerstvakantie, carnavalsvakantie, meivakantie en dalijk nog zomervakantie...
Niet slecht, he ;) |
Hier (UniMaas) hebben ze volgens mij wel een soort carnavalsvakantie gehad, een weekje ofzo. Verder alleen Kerst en Zomer.
|
staat er op de site van RUG niet iets van een jaarkalender??
|
Citaat:
|
Bij wiskunde en informatica in Leiden hadden we dit jaar wel 1 week herfstvakantie, een flinke kerstvakantie en al zomervakantie vanaf pasen (maar nog wel wat tentamens en deadlines om te halen)
|
Economie in Tilburg. Ik had herfstvakantie, kerstvakantie, carnvalsvakantie, voorjaarsvakantie, hemelvaartsvakantie, 3 maanden zomervakantie. Vaak tussendoor lange weekenden vrij en voor iedere tentamenperiode (3 tentamens) een week vrij. Een week had gemiddeld denk ik 3 collegedagen.
In totaal had ik 4 x een blok van 7 weken ;) |
het verschilt idd per opleiding; als je al je tentamens haalt, heb je vaak wel een aantal roostervrije weken (voor herkansingen en studeren) (in de zomervakantie kun je ook gewoon tentamens hebben)
verder zijn er eigenlijk alleen vrije dagen (kerst pasen enz) maar de meeste uni's creeren hier wel wat meer vrije dagen om heen |
Ik studeer aan de RUG en ik had 2 weken kerstvakantie, 1 week meivakantie en vanaf 5 juli tot 1 september zomervakantie.
Geen herfstvakantie dus en ik doe (blijkbaar) een van de weinige studies die wel meivakantie had (alle medische/exacte studies niet) |
ik studeer scheikunde aan de rug en heb 2 weken vrij met kerst en iets van 2 maanden in de zomer.
|
Citaat:
|
je hebt alleen vrij met kerst en zomer....maar vaak heb je maar paar dagen in de week les en deze zijn meestal niet verplicht (op de erasmus in rotterdam bij mij althans....)
weet niet om welke uni het bij jou gaat... |
Aan de RuG verschillen de vakantieperiodes inderdaad per facultiet een beetje. Op de facultaire sites kun je waarschijnlijk wel de jaarplanningen vinden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |