![]() |
Goodbye Lenin!
... is een film over het einde van de DDR in Duitsland. De soundtrack van de film is gemaakt door Yann Tiersen (bekend van de soundtrack van de film 'le fabuleux destin d'Amelie Poulain').
In Duitsland schijnt de film een enorme rage te zijn, in Nederland hoor je er helaas weinig over. Omdat de het onderwerp van de film (leven tijdens en aan het einde van de DDR) me erg interesseert zou ik er graag wat meer over willen horen. De film gaat in de loop van November pas in Nederland in premiere, de soundtrack echter is al te koop (en een aanrader!). In de Vrij Nederland van Mei staat een artikel over de film. Maargoed, zijn er mensen die deze film op een of andere manier al hebben gezien of er meer info over hebben? http://ecard.t-online.de/ecards.t-on...3918112856.jpg |
Wow lijkt me interessante film. Heb je al gezocht in google?
|
Ja, en er is veel informatie (Duits, uiteraard... dus dat is wat minder). En dat artikel is wel interessant.
Tja, ik open dit topic ook meer om deze film mede te delen :) |
waarom heet de film goodbye lenin ? lenin heeft toch juist meer met rusland te maken dan met duitsland?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
iik ben benieuwd, het klinkt goed (y)
|
dat lijkt me nou eens interessant :)
|
Ik heb 'm vanmorgen gezien, en ik moet zeggen dat 'ie al mijn verwachtingen heeft overtroffen. Werkelijk een briljante film.
|
Ik moet m echt zien...
|
ik heb hem vrijdag gezien en ik vond hem heel erg goed, het wordt vast een groot succes.
|
het is een hele vette film
hij draait al in het filmhuis van delft, als je interesse hebt, dat is niet al te ver van den haag |
interessante film, heb een paar weken geleden met school al gezien (voor-voor-premiere) en hij overtro fmijn overwachtigingen, vooral voor een film die je met school gaat kijken
|
Oh vet. Filmhuis delft hmmz ok (y).
|
Hij draait ook in het Haags Filmhuis.
|
En in t Trianon in Leiden.
|
Lijkt me echt wel interessante film. :)
|
Citaat:
|
Ik heb nog nooit eerder van die film gehoord, maar aan de reacties hier te zien is hij wel erg goed. Lijkt me ook een erg interessante film. Eens kijken of hij bij mij in de buurt ook ergens draait :)
|
Citaat:
maar inderdaad, je hebt gelijk, het haags filmhuis is voor haar dan een betere optie |
Leuk me zeker wel een leuke film..
Had idd al ergens eerder iets over gelezen, geloof in VN.. |
Ik zag hem een tijdje geleden. Heel toevallig gekozen toen ik in de bios stond. En ik vond hem geweldig (y).
|
Ik dacht juist dat die film al heel lang uit was, want ik zag de soundtrack al maanden in de winkels. Blijkbaar dus niet. :confused:
Maar ik wil zeker een keer naar die film. :) |
Stukje uit de VN had m'n interesse ook al gewekt.. maar eens kijken of ik die binnenkort ergens kan zien/downloaden..
|
Ik ga vanavond ik ga vanavond!
gerlow er zijn toch wel filmhuizen bij jou in de buurt |
Heb'm vrijdag in Lantaren/Venster gezien, geweldige film ja.
|
Waar de phock ligt dat nou weer.
|
Rotterdam. duh.
|
Citaat:
|
Opinie: vermakelijk.
|
Citaat:
|
Hm, hier draait ie nog niet in het Filmhuis.
|
ik heb hem ook gezien:D
was echt super (y) en ik heb de filmposter en dies ook heel mooi!:) je kon bij ons int filmhuis ook een shirtje kopen, maar die was 15 euro en om nou gelijk alles te halen... :) |
Mijn ak lerares vond m super. :D
Muja, wil m ook zien. :) |
Ik ga hem waarschijnlijk in de kerstvakantie met mijn moeder zien :) :o
Hij lijkt me leuk. |
Ik ga er met Sinterklaas heen met school, in Arnhem :)
|
ik ga dr vanavond heen, in Nijmegen.
|
Het was echt n coole film, dat stukje in et bad met et gips, dat was echt te grappig :D
|
Ik kijk hem met duits (als handelingsdeel)
|
Ik heb em gisteren gezien, ik vond de film erg leuk (y) De nieuwsbulletins waren wel erg hilarisch :)
|
Citaat:
|
Ik wil die film ook wel zien. Ik ga hem denk ik eens huren als ie uit is op video / dvd
|
Ik heb die film ook gezien.. maar dat was in Berlijn.. duss ook in het duits. Maar ik vond het niet zo'n geslaagde film.. vond het erg saai.
|
Citaat:
|
Met die helicopter :cool:
|
Wha, m'n economieleraar gaf mij deze film als tip voor het vak CKV1! Misschien moet ik zijn advies toch maar opvolgen ;)
|
ik heb hem ook gezien in lumiere, maastricht
echt briljant zeg !! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09. |