Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hoe mediteren/ in contact komen met gids (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=473811)

The_Matrixxx 11-05-2003 21:17

Hoe mediteren/ in contact komen met gids

hoi,
ik heb een vraagje, ik zou graag willen weten hoe je moet mediteren, wat je moet denken, welke houding en hoe je moet ademen en zo. zu iemand mij dta kunne uitleggen? en hoe kom je in contact met je gids? ik wil graag weten wie mn gidsen zijn en via mn gedachte oid met ze spreken. ik ben er heel nieuw bij dus het zal niet meteen lukken. maar kan iemand het me uitleggne?

BiteMe 11-05-2003 22:48

Ikzelf heb het ook een tijdje geleden geprobeert..maar ut lukte me steeds niet... nou heb ik het te druk met school om me erin te verdiepen (examens vwo) Maar ik zou ook graag wat tips willen horen!

barkrukkie 12-05-2003 09:02

Meeste mensen gaan in kleermakerszit zitten, maar je kunt ook op je rug oid gaan liggen. Zolang je maar fijn zit en je spieren niet (al te veel) hoeft aan te spannen.
Gewoon rustig in en uitademen, en probeer je gedachtes leeg te maken, of aan iets rustigs denken (kabbelend beekje ofzo).
Sluit je ogen langzaam en let alleen op je ademhaling, probeer niet af te dwalen met je gedachtes.

verder zou je in (o.a.) deze topics kunnen bekijken voor meer info over mediteren of contact met gidsen:
http://forum.scholieren.com/showthre...=mediteren+hoe

Mutant_oud 12-05-2003 14:16

Zelf lig ik meestal en heb ik muziek opstaan (taichi muziek om precies te zijn). Kan het niet helemaal stil hebben, want dan kan ik mij niet concentreren, heb een hele drukke geest en als er nix is waar ik me op kan focussen, dwarrelt hij echt overal heen. Dat is ook mijn probleem met 's nachts slapen, het is te stil en te donker, dan kan ik teveel denken.
Qua muziek is het beste om iets uit te zoeken dat bij je ademhaling past.

Over je gids, ik heb een meditatie die je helpt je totemdier te vinden, mocht je geïnteresseerd zijn, dan kan ik dat wel even opzoeken.

Nar'Hyarmen 12-05-2003 14:21

Citaat:

Mutant schreef op 12-05-2003 @ 15:16:
Zelf lig ik meestal en heb ik muziek opstaan (taichi muziek om precies te zijn). Kan het niet helemaal stil hebben, want dan kan ik mij niet concentreren, heb een hele drukke geest en als er nix is waar ik me op kan focussen, dwarrelt hij echt overal heen. Dat is ook mijn probleem met 's nachts slapen, het is te stil en te donker, dan kan ik teveel denken.

Over je gids, ik heb een meditatie die je helpt je totemdier te vinden, mocht je geïnteresseerd zijn, dan kan ik dat wel even opzoeken.

ik ben geinteresseert :D

Mutant_oud 12-05-2003 15:00

Citaat:

Nar'Hyarmen schreef op 12-05-2003 @ 15:21:
ik ben geinteresseert :D
check je mail :)

Mysticus 12-05-2003 21:53

Hmmm. Heb hier een tijd geleden al een paar keer wat gepost over het in contact komen met gidesn en totemdieren.
Een kijken.

Mysticus 12-05-2003 21:58

Ah. kijk hier eens. als je vragen hebt... ik kijk hier geregeld.

http://forum.scholieren.com/showthre...ght=krachtdier

Lentekriebel 13-05-2003 11:58

Citaat:

Mutant schreef op 12-05-2003 @ 15:16:

is ook geinteresseerd :o

The_Matrixxx 13-05-2003 13:26

bedankt voor al jullie tips mensen!

btw: ik ben ook geinteresseerd

Mutant_oud 13-05-2003 21:25

Ik had hem willen mailen, maar eigenlijk kan ik hem evengoed hier neerzetten. Hij is niet van mij, ik weet ook niet waar hij origineel vandaan komt, dus als ik copyrights schend, mijn excuses...

Ga op een stoel zitten of op een bed liggen , en zorg dat je geen knellende kleding aan hebt en je schoenen uit hebt.

Adem nu langzaam 4 tellen in en houd de adem voor 3 tellen vast , adem daar na 4 tellen uit en wacht dan 3 tellen voor je weer in ademt.
Herhaal dit tot dat je je eigen helemaal ontspannen voelt .
Adem nu weer 4 tellen in en stel je voor dat terwijl je in ademt er
positieve energie je kruin binnen komt , hou die energie voor 3 tellen vast.
En adem dan voor 4 tellen uit en stel je voor dat de energie door je hele lichaam stroomt en de negatieve energie er door je voeten weer uit gaat , en wacht daarna voor 3 tellen voor je weer in ademt.
Je voelt dat je langzaam aan het weg zakken bent , net of je aan het zweven bent. Geniet van dit gevoel . Stel je eigen dan voor dat je op een plek ergens buiten bent waar je graag naar toe gaat. En ga daar zitten en geniet van het uitzicht , en stel je eigen voor dat er een grot is .
Je loopt naar dat grot toe en gaat naar binnen het is daar lekker warm en er branden fakkels aan de muur , en je ziet het uiteinde al. Bij het uit einden gekomen zie je hele mooi bomen die mooie en frisse kleuren hebben , het gras is er fris groen . Er is zelfs een mooi en diepblauw meertje , en je gaat in het gras zitten en
geniet van het het uitzicht.
Het eerst dier dat je ziet is je gids , ga er naar toe en stel je eigen aan hem voor. Vraag aan hem of hij je gids wil zijn en of hij dan mee wil gaan. En samen gaan jullie naar de grot toe en lopen weer terug naar de plek waar je vandaan bent gekomen .
Jullie hebben nu elkaar gevonden en de gids zal nu aanwezig zijn in het nu. Hij zal je helpen met de dingen die je nog moet leren .

Het kan zijn dat het niet in een keer lukt om je gids te ontmoeten maar dat is niet erg . misschien dat het de volgende keer dan lukt . En het kan ook zijn dat je de dingen niet ziet die ik beschreven heb , maar iets anders kijk dan to ch om je heen en geniet er van en laat het allemaal maar gebeuren.
En ga op je gevoel af van wat je moet doen .

Zo is iemand een keer mee genomen in een bootje naar een berg toe , en werd een tipi binnen gebracht .
De indiaan die ze daar zag daar leek op de indiaan waar ze thuis een bordje van had.
En ze kreeg daar haar gids aangereikt een zwarte panter.

Er staan spelfouten in enzo, maar dit is gewoon copy paste dus, ik denk dat hij wel duidelijk genoeg is zo

Baby Gurl 15-05-2003 17:44

ik wil ook wel wete wie mijn gids is..
hoe kom ik er8er???

Mutant_oud 17-05-2003 20:26

Citaat:

Baby Gurl schreef op 15-05-2003 @ 18:44:
ik wil ook wel wete wie mijn gids is..
hoe kom ik er8er???

Een totemdier is ook een gids, dus lees voorgaande mssg. Gidsen kunnen ook overleden personen zijn, deze kunnen in dromen of visioenen aan je verschijnen.
Mijn gidsen zijn vogels en meer bepaald de kraai. Verder weet ik dat ik beschermengelen heb :D.

Shade 18-05-2003 00:45

ehm moet je dan niet dromen om zoiets te kunnen meemaken?
Als ik et probeer ga ik zelf dingen erbij bedenken...(automatisch)

Mutant_oud 18-05-2003 00:48

Citaat:

x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 01:45:
ehm moet je dan niet dromen om zoiets te kunnen meemaken?
Als ik et probeer ga ik zelf dingen erbij bedenken...(automatisch)

Droom je dan niet of verzin je je dromen?
En met verschijnen in dromen bedoel ik dat ze op een moment dat je openstaat (dus als je slaapt) en het meest vatbaar bent voor hun contact, dat contact zoeken.

Shade 18-05-2003 00:52

Maar dan kan je ipv mediteren beter gaan slapen toch? Wat is het verschil? Mediteren is alleen een stuk moeilijker....

Als ik probeer te mediteren verzin ik een landschap in m'n hoofd maar ik kan alleen alles maken in m'n hoofd en dat dier komt niet vanzelf....die verzin ik ook....dus het is het dier dat ik wil dat het is.

Dromen kan ik NIET beinvloeden dus....

Mutant_oud 18-05-2003 01:03

Citaat:

x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 01:52:
Maar dan kan je ipv mediteren beter gaan slapen toch? Wat is het verschil? Mediteren is alleen een stuk moeilijker....

Als ik probeer te mediteren verzin ik een landschap in m'n hoofd maar ik kan alleen alles maken in m'n hoofd en dat dier komt niet vanzelf....die verzin ik ook....dus het is het dier dat ik wil dat het is.

Dromen kan ik NIET beinvloeden dus....

Hmmm ik weet niet of ik het fatsoenlijk kan uitleggen, maar ik zal het proberen.
Als je mediteert, maak je je bewust los van de ervaringen die je aan dit leven binden, je gaat bewust op zoek naar een ander niveau. Je zult dus andere ervaringen krijgen en misschien zelfs visioenen. Natuurlijk is dat niet gemakkelijk, zeker niet omdat het iets geestelijk is, je geest trainen in iets is moeilijker dan je lichaam iets aanleren, maar uiteindelijk baart oefening meestal kunst. Die andere ervaringen tijdens je meditatie zullen dus op een ander niveau gebeuren, vanuit je onderbewustzijn, vanuit een geestenwereld, vanuit je geheugen, iig dingen waarvan je je normaal niet bewust bent. Op dat moment sta je daar door de enorme concentratie voor open en zul je dus ook sneller contact krijgen met een 'andere wereld'. Dan zul je dus ook visioenen en ontmoetingen ervaren.
Maar visioenen en ontmoetingen bereiken je gelukkig niet alleen als je mediteert. Ik weet niet hoe dat kan of werkt of dat als dat gebeurt je dan openstaat ervoor, het gebeurt gewoon.
Als je slaapt daarentegen, sta je ook in contact met je onderbewustzijn en ben je ook tot een bepaalde hoogte afgesloten van de buitenwereld. Dan sta je dus ook meer open, maar omdat het onbewust en zonder concentratie gebeurt, kan het contact of de ervaring vertroebelen, zich vermengen met je dromen en zou je het kunnen vergeten.
Wat jouw verzinnen betreft, dan is je geest niet leeg. Ik heb datzelfde probleem vaak, daarom heb ik muziek nodig, dan is is mijn concentratie volledig gericht op de muziek en kan ik nix verzinnen zodat de ervaringen los op me afkomen.

Hoop dat ik een beetje duidelijk was :D.

Shade 18-05-2003 01:19

ja maar dat kan ik me helaas echt niet voorstellen...
Als je niet in andere werelden gelooft denk ik ook niet dat het me ooit zou lukken. Bovendien ben ik echt supersnel afgeleid :(

Als ik alles leeg maakt blijft het net zo lang leeg tot m'n gedachten vanzelf weer afdwalen....(en dat duurt zo'n 5 seconden)

Is het jou ooit wel eens gelukt?

Mutant_oud 18-05-2003 01:32

Citaat:

x2_Shade schreef op 18-05-2003 @ 02:19:
ja maar dat kan ik me helaas echt niet voorstellen...
Als je niet in andere werelden gelooft denk ik ook niet dat het me ooit zou lukken. Bovendien ben ik echt supersnel afgeleid :(

Als ik alles leeg maakt blijft het net zo lang leeg tot m'n gedachten vanzelf weer afdwalen....(en dat duurt zo'n 5 seconden)

Is het jou ooit wel eens gelukt?

Dat is mijn prob ook, maar dan zelfs erger: ik kan ook niet gewoon gaan slapen omdat ik teveel denk. Erg lastig!

Volledig gelukt: mijn totemdiermeditatie? Nee, maar ik heb problemen met de visualisatie.
Volledig leeg: ja. Bepaalde ervaringen, ja, maar ik hou het niet lang vol, het kost veel inspanning om dat te bereiken en het in stand te houden + ik moet echt enorm geconcentreerd zijn en tegelijkertijd ook weer nergens aan denken.

Shade 18-05-2003 23:15

nergens aan denken is heel moeilijk :\
Hou ik nooit lang vol en ik ga vanzelf die wereld verzinnen dus lukt niet :(

Maar gisternacht voelde ik me wel rustig en ontspannen na het proberen te mediteren, en ik sliep tot 13:00 uit :D

Mutant_oud 18-05-2003 23:58

Citaat:

x2_Shade schreef op 19-05-2003 @ 00:15:
nergens aan denken is heel moeilijk :\
Hou ik nooit lang vol en ik ga vanzelf die wereld verzinnen dus lukt niet :(

Maar gisternacht voelde ik me wel rustig en ontspannen na het proberen te mediteren, en ik sliep tot 13:00 uit :D

Kijk, da s toch al iets :D.
Nee ik ken het probleem. Bij mij is het zelfs zo dat ik liever overdag slaap dan 's nachts, als het nacht is, is alles veel te stil en donker en hebben mijn gedachten en geest vrij spel omdat ze niet afgeleid worden. Als het dag is, licht, lawaai, auto's, drukte, slaap ik veel makkelijker, gewoon omdat ik dan daarnaar kan luisteren en mijn geest kan dwingen om daarmee bezig te zijn en niet rond te flladderen zodat ik gek word :D. Bij mediteren heb ik een paar muziekjes die daar echt voor geschikt zijn, die ook gelijk lopen met mijn ademhaling en zolang ik me daar dan op focus kan ik mijn geest binden om niet te gaan fladderen.
Bij tai-chi was de meditatie ook een heel groot probleem, ik kon ze ten eerste al niet zitten of staand doen, vanwege knieën en rug en ik werd gek van de stilte omdat mijn geest een eigen leven ging leiden en ik niet kon mediteren. Toen heb ik dat besproken en sindsdien mocht ik gaan liggen en werd er ook een zacht muziekje opgezet omdat het de anderen niet stoorde en toe lukte het wel om 20 minuten geconcentreerd te blijven :D.

Upke 19-05-2003 07:52

Voordat je contact wil moet je maar es eerst leren mediteren. Mediteren kan op allerlei manieren. Dit is er een van: Ga liggen op je rug, zorg dat je zo ligt dat alles lekker aanvoelt. Oogjes dicht, en rustig ademhalen. Als je inademt denk je 'in' en als je uitademt denk je 'uit'. Doe dit een tijdje totdat je er een relax gevoel bij krijgt. Nu ben je lekker ontspannen en sta je 'meer' open voor hogere zaken. Contact maken heb ik zelf ook een tijd geprobeert maar tevergeefs. Wat ik toen wel heb gedaan is als ik bijvoorbeeld ging wandelen door de bossen is 'net als of' doen je met je gids praat. Dus eigelijk praat je in jezelf. Maar ik begrijp nu ook dat je gewoon moet wachten, de tijd komt wel als je er klaar voor bent. En natuurlijk als je niet in gidsen gelooft, zul je wel nooit resultaat boeken. Onder meditatie kun je net alsof doen je door mooie bossen aan het wandelen bent, en dat je in een open plek op het bos een man/vrouw ziet zitten op een steen (je gids). Je kunt dan vragen stellen, maar resultaat? Ik weet het niet, oefenen en geduld hebben.

Shade 19-05-2003 09:33

ik zal et nog een keer proberen maar ik vindt et ook erg moeilijk
Met muziek zeker....ik kan et juist wel beter als het stil is :)

Mutant_oud 19-05-2003 10:21

Citaat:

x2_Shade schreef op 19-05-2003 @ 10:33:
ik zal et nog een keer proberen maar ik vindt et ook erg moeilijk
Met muziek zeker....ik kan et juist wel beter als het stil is :)

Iedereen is anders he :D

krista1988 29-05-2003 08:11

hoi,

wat is een gids? een soort bescherm engel?

Mutant_oud 29-05-2003 14:26

Citaat:

krista1988 schreef op 29-05-2003 @ 09:11:
hoi,

wat is een gids? een soort bescherm engel?

Nee, beschermengelen beschermen je, grijpen in op het moment dat het nodig is maar bemoeien zich voor de rest niet met je leven. Gidsen geven richting aan je leven, geven raad, begeleiden je. Gidsen kunnen mensen of dieren zijn en zij zoeken ook vaak contact met je, daarentegen grijpen zij niet in je leven in.

miffy 06-06-2003 21:52

Citaat:

Mutant schreef op 13-05-2003 @ 22:25:

Jullie hebben nu elkaar gevonden en de gids zal nu aanwezig zijn in het nu. Hij zal je helpen met de dingen die je nog moet leren .

[/B]
hoe dan? zie je hem nog trug dan? waar dan, en wanneer? (ben nie zo wys :o )

miffy

Mutant_oud 06-06-2003 22:50

Citaat:

miffy schreef op 06-06-2003 @ 22:52:
hoe dan? zie je hem nog trug dan? waar dan, en wanneer? (ben nie zo wys :o )

miffy

In dromen, visioenen, tijdens meditatie, maar ook in het dagelijkse leven, vooral als je een huis-, tuin- en keukendier (vogel, libelle, hond, bij, salamander,..) hebt zul je die veel vaker tegenkomen. Ze komen als je ze nodig hebt en geven je raad. Of zelfs als je niet weet dat ze je nodig hebt, kunnen ze toch raad geven.

miffy 06-06-2003 22:53

Citaat:

Mutant schreef op 06-06-2003 @ 23:50:
In dromen, visioenen, tijdens meditatie, maar ook in het dagelijkse leven, vooral als je een huis-, tuin- en keukendier (vogel, libelle, hond, bij, salamander,..) hebt zul je die veel vaker tegenkomen. Ze komen als je ze nodig hebt en geven je raad. Of zelfs als je niet weet dat ze je nodig hebt, kunnen ze toch raad geven.
maar hoe geven ze raad dan? ze kunnen dan tog nie ineens praten ofzo??? (lykt me wel tof, trouwens) thnx

miffy

Mutant_oud 06-06-2003 23:04

In dromen en zo kan dat natuurlijk wel, al zul je eerder hun stem gewoon in je hoofd horen dan ze echt zien praten. Maar vaak gaat het ook om de gevoelens die je bij hun verschijning krijgt.

miffy 06-06-2003 23:07

Citaat:

Mutant schreef op 07-06-2003 @ 00:04:
In dromen en zo kan dat natuurlijk wel, al zul je eerder hun stem gewoon in je hoofd horen dan ze echt zien praten. Maar vaak gaat het ook om de gevoelens die je bij hun verschijning krijgt.
thnx. dus ze hebben zeg maar een goeie open houding waaruit je van alles kan leren, ofzo? ga k toch s ff proberen... ben wel benieuwd.

miffy

Mutant_oud 06-06-2003 23:16

Als ze zich tonen en ze iets willen zeggen, zul je de achterliggende gedachte en gevoelens ervan doorkrijgen. Klinkt heel vaag, maar als je het meemaakt, weet je wat ze willen zeggen.

miffy 06-06-2003 23:20

Citaat:

Mutant schreef op 07-06-2003 @ 00:16:
Als ze zich tonen en ze iets willen zeggen, zul je de achterliggende gedachte en gevoelens ervan doorkrijgen. Klinkt heel vaag, maar als je het meemaakt, weet je wat ze willen zeggen.

owkeey... ga k proberen. thnx!!!!!!!!!!!!!!!!

miffy

Lentekriebel 08-06-2003 09:54

volgen jullie altijd de adviezen op die je gids je geeft?
ik ben er dus achter dat ik mijn gids al maandenlang ken. ik heb veel gesprekken met haar gevoerd en ze liet me rare, enge dingen zien en gaf me veel adviezen. volgens de behandelaars van de dagbehandeling was het een probleem, het was niet goed dat ik haar zag. eerlijk gezegd verwart het me allemaal een beetje.

Mutant_oud 08-06-2003 14:00

Citaat:

me blackrose schreef op 08-06-2003 @ 10:54:
volgen jullie altijd de adviezen op die je gids je geeft?
ik ben er dus achter dat ik mijn gids al maandenlang ken. ik heb veel gesprekken met haar gevoerd en ze liet me rare, enge dingen zien en gaf me veel adviezen. volgens de behandelaars van de dagbehandeling was het een probleem, het was niet goed dat ik haar zag. eerlijk gezegd verwart het me allemaal een beetje.

Normaal gezien laat een gids je geen rare, enge dingen zien... Dat strookt niet helemaal. Hoe weet je dat zij je gids is (heb je het trouwens over een echt persoon of een persoon die voorkomt in visioenen en dromen?)?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.