![]() |
[stelling]
De mensen die niet van enige vorm van kunst houden zijn arm van geest en beleving van de werkelijkheid.
Deze stelling kwam ik vandaag ergens tegen, ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. Brand maar los... :) |
Mja, soort van eens denk ik. *heeft niet zo veel zin in discussieren* Ik neem aan dat muziek en literatuur ook onder kunst vallen hier? En ik denk inderdaad dat je heel wat mist als je dat alles niet leuk vindt...
|
nee, ze beleven de werkelijkheid juist op een andere, eentonige fantasieloze manier.
En de fantasie zorgt juist voor de interesse in een bepaalde of meerdere vormen van kunst. Denk ik :) |
niet mee eens
ze beleven dingen gewoon op hun manier. maar dat hoeft niet eens eentonig te zijn. je kan toch niet van kunst houden maar wel een enorme natuur liefhebber zijn? |
oneens:
een klein kind houdt vaak ook niet van kunst en hebben ze toch een rijke geest en intense beleving.. |
was de definitie van kunst ;)
idd muziek is al kunst... kleuren en patronen zijn imo ook een kunst... en er is denk ik weinig wat niet als een kunst beschouwd kan worden... ik zou bijna me readers erbij pakken om een mooi voorbeeld te geven... maar ik blijf lui :) |
Dit is echt zo'n stelling waarvoor men eerst 'kunst' moet definiëren alvorens 'm op tafel te gooien :].
|
ik denk dat er geen mensen bestaan die niet van 'enige vorm van kunst houden'
|
Citaat:
Geef hem potloden, en hij tekent. Maakt dus kunst, voor zover zijn weinig ontwikkelde hand-oog coordinatie dat toelaat... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19. |