![]() |
Dos
Wie weet hoe je met windows XP in dos kan komen en zo format uit te voeren.
Thanx |
Opstarten met de windows XP cd erin :)
Als je windows XP instaleert kun je zelf aangeven of er eerst geofrmateerd moet worden.. |
Of
Start > Programs > Accessories > Command Prompt |
Windows NT, 2000 en XP hebben geen DOS layer meer (gelukkig).
Even terug naar DOS zoals in Windows 95,98 en ME is er dus niet meer bij. Wel kun je met de bootable Windows XP CD partitioneren en formatteren. :) |
Citaat:
Dat gaat dus niet werken. cmd.exe is een emulator. |
En als je toch weer 98 ofzoiets wil installeren:
- verwijder eerst met de logical disk manager alle partities behalve C: - boot met Windows 98 DOS floppy en doe de rest met fdisk |
Citaat:
|
Citaat:
picky picky i know :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Aangezien hij XP wilt reinstallen is dat allemaal niet nodig. Booten met de Windows XP CD en je kunt partitioneren en formatteren. :)
Verder hoef je helemaal geen diskette te hebben Orion. Ik heb een keer een Win98 bootdisk naar een image gemaakt, en deze brand ik met nero naar een bootable CD. Kun je er ook nog een OS en andere stuff opzetten. Woei :) |
Citaat:
|
vroeg die jongen niet gewoon hoe hij met winXP kan formateren?
met de CD booten, en vervolgens kies je de optie format..... appeltje-eitje zou ik zeggen...... of gaat het hier om een extra partitie op je schijf, Pasboy?? |
sinds wanneer kan je niet meer gewoon Start>Run>format c: intypen? bij 98 kon dat nog gewoon... (ik heb nu XP, maar ik heb t nog niet uitgetest :P)
|
Citaat:
|
ja, maar al die troep er tussen door maakt het lastig te zien wat iedereen nou bedoeld. Ik vat het alleen even samen voor die jongen. Een mooie service toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Diskette voor zoveel mogelijk vermijden, rotzooi. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Enlightenment.. hoe installeer jij Unix-varianten dan? Met een CD? die is nooit up 2 date natuurlijk...
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/~enlight...eviltongue.gif |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof trouwens dat wij fundamenteel van elkaar verschillen met sommige dingen (FAT/NTFS, CD/diskette) -- Ben benieuwd wat nog meer :) |
Citaat:
Als je schijf door je hond ondergepist wordt en je opnieuw moet formatten én je persé win98 rotzooi wilt gebruiken, dan cdtje erin, booten, fdisken, formatten en win98 van de cd kopieren naar C en vanaf C win98 setup starten. Lijkt me best makkelijk. :) Citaat:
|
Citaat:
En zo lang ik DOS als argument blijf gebruiken, staan we mooi quitte :p |
Citaat:
En DOS-games, kun je denk ik beter VMware oid voor gebruiken, zodat je gewoon win98 kunt emuleren in je Windows XP. Zo kun je al die oude meuk (maar vaak wel toffe spellen) nog steeds spelen. En zo'n emu is snel genoeg voor DOS-spellen. :) |
|
Citaat:
En emulatoren sucken. |
Citaat:
En DOS-spellen kun je prima in een emulator spelen. :) |
Citaat:
Natuurlijk kun je er van alles opzetten, maar geen toverprogramma wat naderhand ineens voor 30kB meer conventioneel geheugen zorgt! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of via emulator. KOSTEN WAT KOST DIE FDD ROTZOOI UIT MN COMP :D :p |
Citaat:
Hou dus maar fijn je FDD in je bak -- een floppycontroller heb je tòch :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31. |